Visum Filipijnen
Re: 3 maanden visum voor Filipijnen
Drie maanden Angeles City? Dat deed ik vorig jaar. Drie maanden lang Filipijnse ****** ******. 

bij aankomst imigratie manila
Visa on Arrival Filipijnen
Hi there!
Zojuist las ik in een artikel dat iedere Nederlandse reiziger een standaard VOA krijgt voor de Filipijnen van 30 dagen. Het artikel is echter een paar maanden oud en op andere websites lees ik dat je een VOA krijgt van 21 dagen.
Wie kan mij vertellen met welk aantal dagen ik rekening moet houden?
Bedankt!
Zojuist las ik in een artikel dat iedere Nederlandse reiziger een standaard VOA krijgt voor de Filipijnen van 30 dagen. Het artikel is echter een paar maanden oud en op andere websites lees ik dat je een VOA krijgt van 21 dagen.
Wie kan mij vertellen met welk aantal dagen ik rekening moet houden?
Bedankt!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
-
- Reiziger
Re: Visa on Arrival Filipijnen
Van de website van de ambassade:
Under Executive Order 408 dated 9 November 2014, as amended, nationals of the following countries may enter the Philippines without a visa for a stay not exceeding thirty (30) days provided that they are holders of a passport valid at least six (6) months beyond the period of stay in the Philippines, and possess return or outward bound tickets to their country of origin or next country of destination.
Under Executive Order 408 dated 9 November 2014, as amended, nationals of the following countries may enter the Philippines without a visa for a stay not exceeding thirty (30) days provided that they are holders of a passport valid at least six (6) months beyond the period of stay in the Philippines, and possess return or outward bound tickets to their country of origin or next country of destination.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reiziger
@ Corvettte, dat geloof je toch zeker zelf niet dat je als gepensioneerde een visum gratis van 3 maanden krijgt ?
Ja je kan een visum on arrival gratis krijgen dat is nu 30 dagen geldig. Of tevoren voor 35 Euro in Nederland een visum aanvragen voor 59 dagen.
Het enige visum dat gratis is in Filippijnen is een Balikbayan visum, en als je daar als gepensioneerde aanspraak op kan maken kan je tot 1 jaar gratis verblijven. Hebbie een geweoon toeristenvisum dan is het bij verlengen als de 59 dagen om zijn , gewoon diep in de portfeulle tasten voor verlenging.
Ja je kan een visum on arrival gratis krijgen dat is nu 30 dagen geldig. Of tevoren voor 35 Euro in Nederland een visum aanvragen voor 59 dagen.
Het enige visum dat gratis is in Filippijnen is een Balikbayan visum, en als je daar als gepensioneerde aanspraak op kan maken kan je tot 1 jaar gratis verblijven. Hebbie een geweoon toeristenvisum dan is het bij verlengen als de 59 dagen om zijn , gewoon diep in de portfeulle tasten voor verlenging.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
-
- Reiziger
Vroeger was het inderdaad 21 dagen visum on arrival. Nu is het sind een jaar al 30 dagen geworden. En wil je langer blijven , dan voor dat de 30 dagen om zijn verlengen . Als je langer in het land blijf hangen dan je visum geldig is , krijg je bij verlaten van het land op de luchthaven een boete.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
-
De standaard is nu dertig dagen (sinds april vorig jaar), maar je kunt op het vliegveld als je aankomt in bijvoorbeeld Manila ook een EXTENDED visa upon arrival aanvragen. Je hebt sowieso een ticket uit de Filipijnen nodig, ongeacht hoelang je van plan bent te blijven, maar als je langer dan 30 dagen wilt blijven is de Extended Visa Upon Arrival ook een mogelijkheid. Die kost ongeveer PHP 2700 en daarmee kun je je verblijf verlengen tot maximaal 56 dagen.
Als je het nog niet zeker weet, kun je ook later nog je visa verlengen met 30 of 56 dagen. Daarvoor moet je naar een immigratiebureau die in de meeste grote steden te vinden zijn. Twee pasfoto's, kopie van je paspoort (pagina met je foto en de pagina waarop de douanestempel staat) en een kopie van je ticket uit de Filipijnen. De verlenging van visa met 30 dagen kost ongeveer PHP 2500.
Als je het nog niet zeker weet, kun je ook later nog je visa verlengen met 30 of 56 dagen. Daarvoor moet je naar een immigratiebureau die in de meeste grote steden te vinden zijn. Twee pasfoto's, kopie van je paspoort (pagina met je foto en de pagina waarop de douanestempel staat) en een kopie van je ticket uit de Filipijnen. De verlenging van visa met 30 dagen kost ongeveer PHP 2500.
Nog een extra vraag op de verlenging van een Visa op de Filipijnen. Kan je dit bij aankomst in Manila doen of tijdens de reis in een andere stad en krijg je dan gelijk de verlenging? Of duurt dit een aantal dagen? Zo ja, zou je hem dan ook veel later op kunnen halen. Aangezien je meestal niet 7 dagen in één van de grotere steden blijf in de Filipijnen.
-
Een verlenging van het visum als je al in de Filipijnen bent kan in iedere grote stad, in het immigratiebureau. Manila, Cebu, Tagbilaran (Bohol), Cagayan de Oro, etc. etc. Als je alle benodigde documentatie bij je hebt (zie mijn vorige reactie), kan het dezelfde dag voor elkaar gemaakt worden. Maar zorg dat je 's ochtends vroeg al bij het immigratiebureau bent. Op de Filipijnen werken de zaken een beetje anders dan in het effectieve westen. Als je om 4 uur in de namiddag komt aankakken, dan gaat het niet meer lukken.
Houd rekening met 2-4 uur (gemiddeld) voor dit soort zaken. Het kan sneller, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Houd rekening met 2-4 uur (gemiddeld) voor dit soort zaken. Het kan sneller, maar dat is meer uitzondering dan regel.