Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Je kunt een visum krijgen voor 60 dagen. die moet je van te voren aanvragen hier in nederlan'd.
ik weet niet of je daar gaat werken of vrijwilligerswerk gaat doen??? misschien dat je dan wel een visum voor 3 maanden kan krijgen. anders zal je een keertje het land uit moeten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lotte84

Bericht door lotte84 »

hallo

ik had ook nog een vraagje ivm het visum voor thailand: hoelang duurt het voor je je visum hebt als je het in België aanvraagt? Krijg je het dezelfde dag nog mee of gaat daar een wachttijd over?

Ik ging het aanvankelijk proberen om zonder visum te vertrekken maar ik zie mijn reis niet graag aan mijn neus voorbij gaan omwille van visumproblemen... ik ga rondtrekken in thailand, laos, vietnam en cambodia: ik land in bangkok en zal zeker binnen de 30 dagen al in Laos zijn maar als ze mij blijkbaar kunnen weigeren op de vlucht dan neem ik aan dat het verstandiger is om toch op voorhand mijn visum te regelen!

alvast bedankt!
Lotte
bolletjeom
Reisexpert

ik dacht...ik zoek het even voor je op!
dus even googelen op ambassade thailand belgie
maar helaas zit hun website in het slop en kan je niet door kiezen bij de visa info

ik zou zeggen. Kijk zelf even op : http://www.thaiembassy.be
en neem even contact met ze op. Over het algemeen werkt bellen beter dan mailen
lotte84

Bericht door lotte84 »

Ja, was ook al op die mottige website beland...heb al proberen te mailen, maar kreeg steeds onzinnige antwoorden en aan de telefoon kreeg ik ook geen gehoor... Daarom dat ik dacht dat hier iemand wel raad zou weten!

Toch bedankt voor de moeite!
quintos

voor bolletjeom

Bericht door quintos »

bolletjeom schreef:Je kunt een visum krijgen voor 60 dagen. die moet je van te voren aanvragen hier in nederlan'd.
ik weet niet of je daar gaat werken of vrijwilligerswerk gaat doen??? misschien dat je dan wel een visum voor 3 maanden kan krijgen. anders zal je een keertje het land uit moeten
Bedankt voor de info.
dus ik moet voor 60 dagen al een visum aanvragen.
nu ga ik niet werken, maar vriendin en famillie bezoeken 3 maanden.
ben nu een maand terug van koh samui en heb daar iemand ontmoet waar ik ook een tijdje bij in woonde.
voor 90 dagen moet ik dus een visum hebben?Omdat ik hoorde dat je er 90 dagen zonder visum kon verblijven.
ik heb al op je website geken en het ziet er mooi uit allemaal.
bij voorbaat dank voor jullie hulp want ben nog maar een x weggeweest en het heeft me wel mijn levenskijk doen veranderen en houd ned. als thuisbasis om geld bij elkaar te krijgen en ev. in azie iets op te bouwen.

ik hoop iets van jullie te horen.
met name waar ik hem aanvraag
hoelang het duurd voor ik hem heb.
en of het ook nodig zal zijn als ik geen werkzaamheden verricht.

mvg. quintos
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Visa vraag je aan bij de ambassade in den Haag (of het consulaat in A'dam) of via een visumbureau, maar dan betaal je extra. Zie bv http://www.visumdienst.nl
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
karinmartin

Bericht door karinmartin »

De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
Tel: 020 465 1532
Fax: 020-465 1543
Email: RTCG@hetnet.nl
Internet: www.thaiconsulate-amsterdam.org

hier kan je je visum halen en info vinden over visa en als je belt kunnen ze je zo vertellen hoe lang het duurd voor je hem krijgt. op dit moment moet je 2 of 3 dagen wachten maar meestal krijg je hem meteen mee, hangt van de drukte af.

je mag 90 dagen in een periode van 180 dagen op "gratis visum" verblijven.
maar omdat je een retour voor langer dan 30 dgen hebt moet je officieel een visum kopen. en dan na 60 dagen 1 keer het land uit naar cambodja,laos,maleisie of birma dan krijg je een stempel voor een verblijf van 30 dagen.
lotte84

Re: Visum Thailand 2008

Bericht door lotte84 »

om even terug te komen op mijn eigen vraag...ik heb een ultieme poging ondernomen om de Thaise ambassade in België te bereiken en deze keer met meer success! Een visum voor Thailand kost €25 en ligt de dag na de aanvraag klaar...

Ik dacht, ik post het maar, het kan misschien voor anderen nog van pas komen!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum Thailand 2008

dank je wel voor de info!
dus de ambasade in Belgie was wakker. :shock: via mail of telefoon?

veel plezier in ieder geval!
Dexter
Reisexpert

VOA Thailand verandering

Bericht door Dexter »

Sorry als het al ergens gepost is, maar kon het niet vinden. De VOA voor Thailand policy is veranderd:

-Aankomst op BKK airport: nog steeds 30 dagen entry.
-Grensovergang per land: 15 dagen ipv 30 dagen.

Dat wordt dus een grensovergangetje voor een dagje ;) Morgen ben ik in BKK, kon op internet niet vinden hoe duur een extention is maar zal dit daar bij een toeristoffice vragen en posten.
bolletjeom
Reisexpert

Re: VOA Thailand verandering

bedankt voor de tip!
is dit bij alle landsgrens overgangen of alleen bij de notoire "visa-run" overgangen zoals in Noordthailand?

Wel kut namelijk wanneer je alleen 15 dagen krijgt als je gewoon op doortocht uit Laos. Cambodja of Maleisie komt.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:bedankt voor de tip!
is dit bij alle landsgrens overgangen of alleen bij de notoire "visa-run" overgangen zoals in Noordthailand?

Wel kut namelijk wanneer je alleen 15 dagen krijgt als je gewoon op doortocht uit Laos. Cambodja of Maleisie komt.
Dat is bij alle grensovergangen het geval, heb ik vernomen na wat internet searches. Ikzelf kwam vanuit Cambodja, en wil bijna een maand blijven. Ik zal dus een visa-run maken in Ranong (dagje Myanmar, $5), tenzij een visa-extension goedkoper is.

Mss vloeken in de kerk, maar check deze link voor meer 'info': http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... 9&tstart=0
karinmartin

Bericht door karinmartin »

wij hebben in maart een visarun naar myanmar gemaakt vanuit ranong maar betaalden hier toen 10 $ voor.
5 $ was het eerder en volgens mij vertelden ze dat dit in chiang rai ook 10 $ was geworden.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

karinmartin schreef:wij hebben in maart een visarun naar myanmar gemaakt vanuit ranong maar betaalden hier toen 10 $ voor.
5 $ was het eerder en volgens mij vertelden ze dat dit in chiang rai ook 10 $ was geworden.
OK thanks! Dan hop ik de grens over en ga gelijk weer terug. Scheelt $10. Myanmar bezoek ik toch al in januari.
bolletjeom
Reisexpert

@dexter
volgens mij bedoelt ze dat de grens even overhoppen nu $10 kost.......
Plaats reactie