waar wil je NIET heen?
- bolletjeom
- Reisexpert
waar wil je NIET heen?
kwam op een ideetje door een ander topic....
Iedereen hier heeft in meer of mindere mate last van het reisvirus maar iedereen moet naast een heel lang wensenlijstje toch ook wel een paar landen hebben waar ie niet zo nodig naar toe hoeft?
Dus:
Welke landen trekken je niet zo? En waarom?
Iedereen hier heeft in meer of mindere mate last van het reisvirus maar iedereen moet naast een heel lang wensenlijstje toch ook wel een paar landen hebben waar ie niet zo nodig naar toe hoeft?
Dus:
Welke landen trekken je niet zo? En waarom?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: waar wil je NIET heen?
Waar ik niet zo nodig heen hoef:
India....geen idee waarom precies maar het trekt me niet. Te veel verhalen over incidenten naar vrouwen toe, vies, druk etc etc. Allemaal clichés en ik ben in zat landen geweest waar het ook druk en vies enzo is...maar het trekt me dus gewoon niet.
Daarnaast Tibet en Nepal enzo
En dan met namen omdat ik iets tegen bergen heb (hahaha, was de mannen in Rara al opgevallen)
Ik vind ze prachtig maar ik kan echt slecht tegen hoogte.
Mocht ik ooit heel veel tijd hebben om langzaam over land die hoogte in te trekken dan wil ik er wel heen. Maar voor de ene moet je door India en voor de ander kan je nog niet echt overland via China er komen.
Door dat gedonder met die bergen en ook de veiligheidsfactor hoef ik de komende 2 jaar ook niet zo nodig naar zuid-Amerika. Ik heb even mijn portie wel gehad. Het trekt me overigens wel hoor, dus ik wil er nog wel een keer naar toe maar niet nu.
De stannen. Lekker onontdekt dus dat klinkt wel aantrekkelijk maar of er nu echt zoveel te zien is dat ik graag wil zien...dat weet ik niet. Is ook een kwestie van weinig kennis hebben van het gebied moet ik bekennen.
De rest van de wereld wil ik wel graag zien
India....geen idee waarom precies maar het trekt me niet. Te veel verhalen over incidenten naar vrouwen toe, vies, druk etc etc. Allemaal clichés en ik ben in zat landen geweest waar het ook druk en vies enzo is...maar het trekt me dus gewoon niet.
Daarnaast Tibet en Nepal enzo
En dan met namen omdat ik iets tegen bergen heb (hahaha, was de mannen in Rara al opgevallen)
Ik vind ze prachtig maar ik kan echt slecht tegen hoogte.
Mocht ik ooit heel veel tijd hebben om langzaam over land die hoogte in te trekken dan wil ik er wel heen. Maar voor de ene moet je door India en voor de ander kan je nog niet echt overland via China er komen.
Door dat gedonder met die bergen en ook de veiligheidsfactor hoef ik de komende 2 jaar ook niet zo nodig naar zuid-Amerika. Ik heb even mijn portie wel gehad. Het trekt me overigens wel hoor, dus ik wil er nog wel een keer naar toe maar niet nu.
De stannen. Lekker onontdekt dus dat klinkt wel aantrekkelijk maar of er nu echt zoveel te zien is dat ik graag wil zien...dat weet ik niet. Is ook een kwestie van weinig kennis hebben van het gebied moet ik bekennen.
De rest van de wereld wil ik wel graag zien

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Australie, beetje al teveel backpackers... India ook niet echt wegens bovenstaande redenen. En de VS ook niet zo, lijkt me wel mooi, en ik zou een gratis reis (voor alle drie trouwens) ook niet afslaan, maar ik bezoek liever eerst de rest van de wereld 

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
op dit moment wil ik niet naar landen waar ik mijn leven niet zeker ben en waar er oorlog is a la somalie, irak, afghanistan.. eigenlijk lijkt het mij wel gaaf om uiteindelijk alle landen ter wereld bezocht te hebben, zolang het er maar veilig voor mij is..
verder heb ik nog niet over landen gelezen en de indruk gehad van daar zou ik nou echt niet naar toe willen omdat het mij niet trekt..
verder heb ik nog niet over landen gelezen en de indruk gehad van daar zou ik nou echt niet naar toe willen omdat het mij niet trekt..
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik hoef niet zo gauw naar India, van wat er van hoor en zie zou ik er lichtelijk debiel worden denk ik.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
ik wilde altijd al een keer naar India, en ben blij er geweest te zijn. De Taj Mahal is reden genoeg voor iedereen om er een keer heen te gaan.. echt ik kan het moeilijk uitleggen maar het is niet alleen echt heel mooi het heeft ook een hele bijzondere en emotionele uitstraling.
Er zijn wel een aantal landen die me eigenlijk niets lijken maar waar dan wel weer 1 dingetje is om er toch naar toe te gaan zoals
- Zo trekt China mij helemaal niet, de wc's, de mensen nee... maar ja Xian en de chinese muur he'
- Rusland, maar ja st petersburg
- Finland te koud, maar ja noorderlicht)
Andere landen waar ik waarschijnlijk nooit kom en geen interesse in heb.
- Noord en zuid korea dat lijkt me niets, lijkt vast te veel op Japan.
- Paraguay en Uruguay spreken me ook niet echt aan, minder dan de rest van zuid-amerika in ieder geval.
- In afrika een boel sahara landen zoals Mali, Niger, Chad. Ik heb toch niet zoveel met afrika als met veel ander continenten en dit lijken me echt de minst boeiende landen.
- En dan hebben we nog een hele zooi eilandjes.Tahiti en bijv de Marquesas eilanden wil ik wel heel graag naar toe maar van de carbische landen zoals Martinique, st kitts and nevis, trinidad en tobago, dominicaanse republic etc.... nee daar wordt ik niet warm van. Je kunt er vast prachtig stand hangen en duiken maar dan kies ik toch voor bestemmingen die meer hebben dan dat.
De ultieme waar wil je niet heen is trouwens: Kuwait ... lijkt me echt helemaal niets en nog een knetter duur ook
Maar goed met 193 landen op deze wereld is het maar goed dat je sommige dingen minder graag wil, want anders kon ik echt niet meer kiezen. Ik denk zelfs dat veel van ons hier nu al meer verschillende landen hebben gezien dan een groot deel van de Nederlanders in hun hele leven.

Er zijn wel een aantal landen die me eigenlijk niets lijken maar waar dan wel weer 1 dingetje is om er toch naar toe te gaan zoals
- Zo trekt China mij helemaal niet, de wc's, de mensen nee... maar ja Xian en de chinese muur he'
- Rusland, maar ja st petersburg
- Finland te koud, maar ja noorderlicht)
Andere landen waar ik waarschijnlijk nooit kom en geen interesse in heb.
- Noord en zuid korea dat lijkt me niets, lijkt vast te veel op Japan.
- Paraguay en Uruguay spreken me ook niet echt aan, minder dan de rest van zuid-amerika in ieder geval.
- In afrika een boel sahara landen zoals Mali, Niger, Chad. Ik heb toch niet zoveel met afrika als met veel ander continenten en dit lijken me echt de minst boeiende landen.
- En dan hebben we nog een hele zooi eilandjes.Tahiti en bijv de Marquesas eilanden wil ik wel heel graag naar toe maar van de carbische landen zoals Martinique, st kitts and nevis, trinidad en tobago, dominicaanse republic etc.... nee daar wordt ik niet warm van. Je kunt er vast prachtig stand hangen en duiken maar dan kies ik toch voor bestemmingen die meer hebben dan dat.
De ultieme waar wil je niet heen is trouwens: Kuwait ... lijkt me echt helemaal niets en nog een knetter duur ook
Maar goed met 193 landen op deze wereld is het maar goed dat je sommige dingen minder graag wil, want anders kon ik echt niet meer kiezen. Ik denk zelfs dat veel van ons hier nu al meer verschillende landen hebben gezien dan een groot deel van de Nederlanders in hun hele leven.
Laatst gewijzigd door Tikva op 16 dec 2008 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
er zijn eigenlijk geen landen waar ik niet heen wil... er zijn echter wel landen waar ik liever heen wil dan andere landen.
hoewel ik van duiken hou, trekken landen als de malediven, en strandbestemmingen als fuji en zelfs palau met niet zo een-twee-drie. ik wil iets dichter bij huis, of meer cultuur. amerika (de VS) trekt me ook helemaal niet, ik weet niet waarom.
hoewel ik van duiken hou, trekken landen als de malediven, en strandbestemmingen als fuji en zelfs palau met niet zo een-twee-drie. ik wil iets dichter bij huis, of meer cultuur. amerika (de VS) trekt me ook helemaal niet, ik weet niet waarom.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Noord-Korea zal in ieder geval in niets op Japan of welk ander land dan ook lijken. Een deel van de groep is na de rondreis door Zuid-Korea nog een paar dagen naar Kumgangsan geweest, een gebergte wat is opengesteld voor toeristen vanuit het zuiden. Maar dan wel 'open' op de Noord-Koreaanse manier: alles uiterst strak georganiseerd en vooral gecontroleerd, met slechts zeer beperkte vrijheid. Dus ook al staat je hotel vlakbij de toegangspoort van het gebied, toch eerst met de hele groep in een strakke rij naar de bus lopen, een paar honderd meter rijden en dan pas de bergen in. En reken erop dat je in je hotel afgeluisterd wordt, en dat er wellicht zelfs camera's zitten. En waag het niet vanaf het balkon een fotootje te maken, dan staan er zo twee militairen op je kamer. Die ervaring alleen was volgens hen indrukwekkender dan het schitterende landschap. Een reis door het 'echte' Noord-Korea zal nog veel extremer zijn, met echt nul vrijheid. Twee gidsen zullen in principe je hele reis bepalen, en wat je te zien krijgt is pure propaganda, het land op z'n mooist, dus ver weg van alle ellende. Iets wat je moet aanspreken, maar op zeker de meest bizarre reis die je ooit zal maken. Voor de duidelijkheid, ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat wel erg hoog op m'n to-go list.Tikva schreef:- Noord en zuid korea dat lijkt me niets, lijkt vast te veel op Japan.
Zuid-Korea is uiteraard een ander verhaal, dat is een soort mix tussen China en Japan, maar dan wel met een heel eigen draai eraan. Minder hectisch, kleurrijker en vooral met een superieure keuken.
Om zelf ook eens wat te noemen:
- alles wat permanent tropisch warm is. Dat kunnen nog zulke interessante landen zijn (ik denk met name aan Vietnam en Cambodja), maar daar ga ik weinig plezier aan beleven. Dankzij een PB'tje van Rudi heb ik het Midden-Oosten overigens wel van m'n no-go lijst geschrapt, daar zijn in de juiste periode toch zeker mogelijkheden.
- vrijwel geheel Afrika, cultuur trekt mij nu eenmaal veel meer dan natuur, iets zegt me dat ik daar dan toch aan het verkeerde adres ben. Al kan ik me natuurlijk vergissen.
- alles waar je weinig meer kan dan aan een strand gaan liggen, hoe paradijselijk het ook mag zijn.
- tsja....eigenlijk geen idee! Nog best veel te zien dus...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik zou absoluut niet naar India willen trekt me totaal niet. Ik ben nogal snel vies van dingen en zoals ik veel lees is het een best vies land. Verder zou ik ook niet naar landen willen waar zware oorlogen zijn zoals Afghanistan, Irak, Somalie enz.
gr van Moira
Ik zou absoluut niet naar India willen trekt me totaal niet. Ik ben nogal snel vies van dingen en zoals ik veel lees is het een best vies land. Verder zou ik ook niet naar landen willen waar zware oorlogen zijn zoals Afghanistan, Irak, Somalie enz.
gr van Moira
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Tsja, ik zou Irak en Afghanistan wel heel graag willen zien, maar dan zonder de oorlog graag
Misschien over een jaartje of 20...

Naar huis.
Nu zonder gein, heb eigenlijk geen land waar ik niet naar toe zou gaan. De een vind het verschrikkelijk en de ander vind het juist prachtig ergens, dus je weet het pas als je er zelf bent geweest.

Nu zonder gein, heb eigenlijk geen land waar ik niet naar toe zou gaan. De een vind het verschrikkelijk en de ander vind het juist prachtig ergens, dus je weet het pas als je er zelf bent geweest.

ik zou in principe ook wel overal naar toe willen. geen plek wil ik NIET heen, maar zoals er landen bovenaan mijn lijstje staan, staan er ook landen onderaan. australie, VS en canada bijv. lijkt me ongelooflijk mooi maar ik heb niet zoveel met westerse landen, bovendien veel te veel bezocht door andere nederlanders. zelfde heb ik een beetje met zuid-afrika en turkije en tunesië.
rusland trekt me ook niet bijzonder.
grappig dat zoveel mensen niet naar india willen. ik werd er af en toe ook best wel gek, niet eens van de drukte en stank, dat went, maar vooral van het gebrek aan oprechtheid bij de mensen daar.
verder vond ik het toch echt een ongelooflijk mooi en bijzonder land, prachtige gevarieerde natuur en cultuur en een onvergetelijke keuken. absoluut niet te vergelijken met een ander land, er hangt een soort mystiek wat het uniek maakt, zoals tikva al zei over de taj mahal.
zou absoluut nog een keertje terug willen.
@ the wizard
er is in afrika wel meer dan een stelletje mannen in kenia dat zich verkleed als masai en een mooi dansje doet.
ongelooflijk veel varierende culturen, van arabieren tot pygmeën en van touareg tot Himba. zou het nog eens overwegen!
@tikva
grappig, mij trekken mali, niger en chad juist heel erg. maar ik heb dan ook iets met bijzondere rotsformaties en verlaten gebieden.
rusland trekt me ook niet bijzonder.
grappig dat zoveel mensen niet naar india willen. ik werd er af en toe ook best wel gek, niet eens van de drukte en stank, dat went, maar vooral van het gebrek aan oprechtheid bij de mensen daar.
verder vond ik het toch echt een ongelooflijk mooi en bijzonder land, prachtige gevarieerde natuur en cultuur en een onvergetelijke keuken. absoluut niet te vergelijken met een ander land, er hangt een soort mystiek wat het uniek maakt, zoals tikva al zei over de taj mahal.
zou absoluut nog een keertje terug willen.
@ the wizard
er is in afrika wel meer dan een stelletje mannen in kenia dat zich verkleed als masai en een mooi dansje doet.
ongelooflijk veel varierende culturen, van arabieren tot pygmeën en van touareg tot Himba. zou het nog eens overwegen!
@tikva
grappig, mij trekken mali, niger en chad juist heel erg. maar ik heb dan ook iets met bijzondere rotsformaties en verlaten gebieden.
amassakoul
Ook grappig
.
Tsja, India is erg ranzig, en ik steun iedereen die daar niet heen wil
.
Verder streep streep ik heel weinig complete landen weg. Zoals Tikva al zei: heel veel landen hebben wel wat.
De VS wordt vaak genoemd, maar ik kan u vertellen dat bv. New Orleans en Las Vegas echt wel de moeite waard zijn! Het is een heel divers land, echt niet overal het prototype phony americaan.... Enne, Alaska valt toch ook onder de VS
? Ik heb het een en ander gezien via werk. Lijkt me niet zo'n goed backpackland. De interessante dingen liggen veel te ver uit elkaar (wat als je New York, New Orleans, en San Francisco of Las Vegas ofzo wilt zien?)
Australie trekt me ook niet zo. Ik vind Aussies dommer overkomen dan Amerikanen, en al die (erg jonge) backpackers trekt me ook niet. Toch heb je daar fantastisch landschap, en heel veel wildlife enzo. Toch ga ik er waarschijnlijk nooit heen. NZ al gezien, en viel wat tegen. Zie mezelf niet nog een keer zo'n belachelijk lange vliegreis maken om Australie te zien.
@Tikva. Uruguay is wel leuk hoor, en kun je makkelijk meepikken. Paraguay? Idd niks te doen, en is nu een "witte vlek" op m'n reiskaart. Staat wat stom als je alle omringende landen kunt inkleuren, maar is niet anders
Het Midden Oosten staat bij mij ook niet hoog genoteerd. Toch zou ik Jordanie wel eens willen zien. Maar dan wel kort....ik zie mezelf daar echt geen maand backpacken
.
Canada? Tsja, misschien eens met een camper als ik met pensioen ben ofzo
.

Tsja, India is erg ranzig, en ik steun iedereen die daar niet heen wil

Verder streep streep ik heel weinig complete landen weg. Zoals Tikva al zei: heel veel landen hebben wel wat.
De VS wordt vaak genoemd, maar ik kan u vertellen dat bv. New Orleans en Las Vegas echt wel de moeite waard zijn! Het is een heel divers land, echt niet overal het prototype phony americaan.... Enne, Alaska valt toch ook onder de VS

Australie trekt me ook niet zo. Ik vind Aussies dommer overkomen dan Amerikanen, en al die (erg jonge) backpackers trekt me ook niet. Toch heb je daar fantastisch landschap, en heel veel wildlife enzo. Toch ga ik er waarschijnlijk nooit heen. NZ al gezien, en viel wat tegen. Zie mezelf niet nog een keer zo'n belachelijk lange vliegreis maken om Australie te zien.
@Tikva. Uruguay is wel leuk hoor, en kun je makkelijk meepikken. Paraguay? Idd niks te doen, en is nu een "witte vlek" op m'n reiskaart. Staat wat stom als je alle omringende landen kunt inkleuren, maar is niet anders

Het Midden Oosten staat bij mij ook niet hoog genoteerd. Toch zou ik Jordanie wel eens willen zien. Maar dan wel kort....ik zie mezelf daar echt geen maand backpacken

Canada? Tsja, misschien eens met een camper als ik met pensioen ben ofzo

Ik wil best naar India, lijkt me een interessant land. En erger dan Bangladesh kan het niet zijn....
Ik zou trouwens niet zo snel nog een keer als vrouw alleen door Bangladesh reizen, al zou ik met een (mannelijke) reisgenoot graag een keer terug willen!
Ik zou trouwens niet zo snel nog een keer als vrouw alleen door Bangladesh reizen, al zou ik met een (mannelijke) reisgenoot graag een keer terug willen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mijn oninteressante-landen-kennis is te beperkt voor dit topic.
Maar ... ik wil niet naar Nederland. Die vinden India maar niks
Maar ... ik wil niet naar Nederland. Die vinden India maar niks