Stelletjes: wie kiest het eettentje?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Stelletjes: wie kiest het eettentje?

Bericht door Erik »

Het is me opgevallen dat vaak de dames het eet tentje kiezen waar gedineerd wordt. Mannen staan vaak ongeïnteresseerd rond te kijken en wachten op het "oordeel" hier gaan we eten.

Wanneer ik samen reis merk ik ook dat het restaurant waar we eten zorgvuldig uitgekozen wordt, terwijl ik er zelf weinig waarde aan hecht.

Hoe gaat dit bij jullie en waarop selecteren jullie het plekje waar je gaat eten? Prijs, ambiance, het eten of nog wat anders?
Reismeis
Reisexpert

Re: Stelletjes: wie kiest het eettentje?

Bericht door Reismeis »

Haha nog noooooooit bij stil gestaan! Hier gaat dat altijd in overleg (en ja, ik heb het aan mijn man gevraagd :P ). Is het restaurant leeg? Next.. Plakken onze schoenen aan de vloer? Next.. Te duur? Next.. Te kak? Next.. Kun je elkaar niet verstaan omdat de muziek te hard staat? Next.. Wij houden van knusse, gezellige, sfeervolle, betaalbare en nette restaurants/eetcafés.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vriendlief plant aan de hand van tripadvisor, maar op straat besluiten we vaak spontaan iets anders te doen :) Denk dat het 50-50 is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De hoeveelheid tl-licht blijkt ook een belangrijke factor te zijn om een restaurant te skippen, net als wat voor mensen er zitten, prijs en wat voor eten.

Na een avondje kijken wie uiteindelijk de beslissing neemt leek het er erg op dat de vrouwen het voortouw nemen en de mannen volgen. Tenzij de man het echt niet ziet zitten. Als je er op gaat letten dan zie je het bijna overal zo.

Hebben verkopers die je op straat binnen proberen te kletsen nog invloed bij jullie?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Bij mij gaat het volgens mij gewoon in overeenstemming, haha. Soms Tripadvisor, soms spontaan op straat. Verkopers hebben in zoverre invloed dat ik daar niet snel ga eten ;)

TL-licht is soms ook een keuze van een restaurant om mensen zo snel mogelijk weer weg te krijgen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Manlief is vegetariër, ik eet in Azië ook vrijwel geen vlees of vis (psychisch: zie steeds die marktstalletjes met vliegen voor me), dus wij kiezen op de eerste plaats gezamenlijk voor een restaurant waar dat mogelijk is. Staat er niets op de kaart? Dan vragen we of ze iets kunnen maken.
Zijn er veel mogelijkheden dan kijken we ook naar sfeer en of er veel locale mensen zijn. Een leeg restaurant slaan we sowieso over.

En als we tevreden zijn komen we daar vaak terug, we reizen soms speciaal naar een plaats in Thailand terug om DAT uitstekende restaurant. :9
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Dit gaat inderdaad in overeenstemming. Al heb ik wel een aantal favo restaurants dus vaak vallen we daar op terug. Tijdens het reizen bepaalde we vanuit de lonely planet of via tripadvisor wat het werd.
Plaats reactie