Auto kopen zuid amerika
-
- Reiziger
Re: Auto kopen in Buenos Aires
Sorry ik kan je niet helpen met het kopen van een auto in BA.
Klinkt wel als een vet plan. Je moet volgens mij veel geld betalen om over alle grenzen heen te rijden. Wij wilden 5 dagen een auto huren voor Patagonie maar dat was hierdoor veel te duur. Is misschien iets om over na te denken en uit te zoeken.
Daarbij als je in het zuiden wil reizen (aanrader) is het denk ik te koud om in de auto te slapen. Ik heb hierdoor nachten wakker gelegen van de kou...
Klinkt wel als een vet plan. Je moet volgens mij veel geld betalen om over alle grenzen heen te rijden. Wij wilden 5 dagen een auto huren voor Patagonie maar dat was hierdoor veel te duur. Is misschien iets om over na te denken en uit te zoeken.
Daarbij als je in het zuiden wil reizen (aanrader) is het denk ik te koud om in de auto te slapen. Ik heb hierdoor nachten wakker gelegen van de kou...
-
- Reisexpert
auto kopen zuid-amerika
Misschien niet slecht om eens een draadje te openen over het aankopen van een wagen in Zuid-Amerika, Centraal-Amerika en Usa/Canada
In welke landen lukt dit het best? Chili, zoals iedereen zegt of andere mogelijkheden? Wat is de wetgeving per land/regio? Welke zijn de addertjes onder het gras? Welke kanalen gebruikten jullie om deze aan te kopen: van lokale particulieren? bij een garage? van andere reizigers onderweg? Welke website / forums bezochten jullie om een auto te vinden? Welke 'kapaza' sites bestaan in er bovenstaande landen?
Voldoet een 2 wheel drive voertuig of toch maar 4x4? Wat zijn de voordelen/nadelen van een auto/jeep/camper? Misschien niet slecht om deze info, die hopelijk binnenkomt te bundelen in een dossiertje bij de reisgidsen. Just an idea !
In welke landen lukt dit het best? Chili, zoals iedereen zegt of andere mogelijkheden? Wat is de wetgeving per land/regio? Welke zijn de addertjes onder het gras? Welke kanalen gebruikten jullie om deze aan te kopen: van lokale particulieren? bij een garage? van andere reizigers onderweg? Welke website / forums bezochten jullie om een auto te vinden? Welke 'kapaza' sites bestaan in er bovenstaande landen?
Voldoet een 2 wheel drive voertuig of toch maar 4x4? Wat zijn de voordelen/nadelen van een auto/jeep/camper? Misschien niet slecht om deze info, die hopelijk binnenkomt te bundelen in een dossiertje bij de reisgidsen. Just an idea !

Re: auto kopen zuid-amerika
Ik heb begin dit jaar een motor aangeschaft in Colombia en ben vervolgens doorgereden naar Ecuador en Peru. Okee, weliswaar geen auto maar ik kan me zo voorstellen dat de regelgeving dezelfde is als die van motoren. Motor (nieuw voor plm.1200 usd, 150cc) kon zonder problemen op mijn naam worden gezet, inclusief verzekering.
Re: auto kopen zuid-amerika
Aantal jaren geleden eens uitgezocht hoe dat met de wetgeving was in Noord Amerika en Canada. Kopen was toen geen probleem maar verzekeren wel. Volgens anwb was dit niet mogelijk omdat ik geen inwoner van het land ben.
Ook een auto lenen van een familielid die daar woont was verzekeren niet mogelijk.
Bij huren is dit wel mogelijk omdat het verhuurbedrijf dan verzekerd is.
Weet niet of dit echt klopt
en misschien is dit inmiddels veranderd.
Ook een auto lenen van een familielid die daar woont was verzekeren niet mogelijk.
Bij huren is dit wel mogelijk omdat het verhuurbedrijf dan verzekerd is.
Weet niet of dit echt klopt
en misschien is dit inmiddels veranderd.
Qreply
Naar aanleiding van de vorige berichten post ik hier ook mijn gelijkaardige vraag :
In oktober 2016 zouden mijn vriend en ik aankomen in Peru (hoogstwaarschijnlijk wegens goedkoopst maar dit kan nog veranderen). We zouden graag een auto kopen maar we lezen dan een auto van vanbuiten Zuid-Amerika toch het minst problemen met zich meebrengt. Iemand een interessante auto te koop in Zuid-Amerika tegen die periode?
Indien niet, iemand die ervaring heeft met een auto te kopen vanuit Chili of Peru en gemakkelijk over de grenzen kon?
Heel erg bedankt!
In oktober 2016 zouden mijn vriend en ik aankomen in Peru (hoogstwaarschijnlijk wegens goedkoopst maar dit kan nog veranderen). We zouden graag een auto kopen maar we lezen dan een auto van vanbuiten Zuid-Amerika toch het minst problemen met zich meebrengt. Iemand een interessante auto te koop in Zuid-Amerika tegen die periode?
Indien niet, iemand die ervaring heeft met een auto te kopen vanuit Chili of Peru en gemakkelijk over de grenzen kon?
Heel erg bedankt!
-
Re: Auto kopen zuid amerika
Zelfde verhaal hier
ik vertrek met mijn vriendin voor 9 maanden naar zuid Amerika en we willen met een auto gaan rondrijden. Wie heeft er eentje te koop staan?
Grt Olivier en Sophie
Grt Olivier en Sophie
Ik heb je een privébericht gestuurdOliviervanhees schreef: ↑29 jun 2018 10:12 Zelfde verhaal hierik vertrek met mijn vriendin voor 9 maanden naar zuid Amerika en we willen met een auto gaan rondrijden. Wie heeft er eentje te koop staan?
Grt Olivier en Sophie
Ik heb een camper MB 410 D op NL kenteken en die staat in een garage in Uruguay en ik overweeg hem te verkopen.
Gr. Dick
Gr. Dick
-
Hoi!
Ook ik dezelfde soort vraag,
Binnen een maand gaan mijn vriendin en ik naar zuid Amerika. Hier willen we ook een auto kopen om rond te trekken.
Heeft er iemand een auto/camper staan die je wil verkopen? Dan horen we het heel graag!
We zoeken naar een auto waarbij genoeg ruimte is om achterin matrassen te doen om te slapen. We hebben niet een enorm groot budget, maar contact me vooral!
Ook ik dezelfde soort vraag,
Binnen een maand gaan mijn vriendin en ik naar zuid Amerika. Hier willen we ook een auto kopen om rond te trekken.
Heeft er iemand een auto/camper staan die je wil verkopen? Dan horen we het heel graag!
We zoeken naar een auto waarbij genoeg ruimte is om achterin matrassen te doen om te slapen. We hebben niet een enorm groot budget, maar contact me vooral!
-
Re: Auto kopen zuid amerika patagonie
Hoi
ik zoek een auto voor Patagonia oktober 2019 - december 2019 heeft iemand een idee?
gr Harmke
ik zoek een auto voor Patagonia oktober 2019 - december 2019 heeft iemand een idee?
gr Harmke
Wil je een auto kopen?
Hoi allemaal!
Voor allen die in Zuid-Amerika een auto hebben op nl kenteken. Via welk bedrijf hebben jullie geëxporteerd? En kan je de auto gewoon achterlaten en later doorverkopen?
Voor allen die in Zuid-Amerika een auto hebben op nl kenteken. Via welk bedrijf hebben jullie geëxporteerd? En kan je de auto gewoon achterlaten en later doorverkopen?
-
Hallo allemaal!
Ook ik wil samen met mijn vriend een auto kopen (in Peru) en door Zuid-Amerika reizen. We verwachten ergens begin september 2019 in Peru te zijn en willen dan 4 maanden rondrijden door Peru, Chili, Argentinië en Bolivia.
Heeft er iemand tips voor ons?
Heeft er iemand een auto te koop rond die periode?
Alvast bedankt!
Groeten,
Esther
Ook ik wil samen met mijn vriend een auto kopen (in Peru) en door Zuid-Amerika reizen. We verwachten ergens begin september 2019 in Peru te zijn en willen dan 4 maanden rondrijden door Peru, Chili, Argentinië en Bolivia.
Heeft er iemand tips voor ons?
Heeft er iemand een auto te koop rond die periode?
Alvast bedankt!
Groeten,
Esther
Beste travellers!
Ik ben druk op zoek naar een transporteur die mijn 4x4 van Nederland naar Zuid-Amerika kan vervoeren. Iemand tips??
Auto staat op nl kenteken.
Voor onze rondreis in Zuid-Amerika is nog plaats!
Max 5 personen.
Nissan patrol 4x4. 7 pers uit 2005
Ik ben druk op zoek naar een transporteur die mijn 4x4 van Nederland naar Zuid-Amerika kan vervoeren. Iemand tips??
Auto staat op nl kenteken.
Voor onze rondreis in Zuid-Amerika is nog plaats!
Max 5 personen.
Nissan patrol 4x4. 7 pers uit 2005