Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Janchii

Thailand visumaanvraag - paspoort inleveren

Bericht door Janchii »

Hallo! We gaan op 23 oktober naar Bali, medio januari zijn we in Thailand te vinden. We willen graag van te voren een 60-dagen visum regelen; het probleem is dat mijn vriendin overmorgen naar Turkije gaat. Ze neemt dan haar paspoort mee dat verbonden is aan Turkse visum. Volgens het internet moeten we paspoort bij Thaise ambassade of consulaat inleveren en het na 2 dagen ophalen. We kunnen dus morgen niet een Thaise visum aanvragen aangezien ze dan overmorgen naar Turkije gaat en dus paspoort nodig heeft.

Eerst volgende datum dat we beiden visum kunnen aanvragen, nadat zij terug is van Turkije, is op 19 oktober. Is het dan nog mogelijk om op 19 oktober visum aan te vragen en het twee dagen later ophalen terwijl we op 23 oktober al naar Indonesië vertrekken?

Op de volgende website staat er http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... ingstijden; De paspoorten kunnen twee werkdagen na het indienen van de visumaanvraag in de middag tussen 14:00 en 15:00 uur opgehaald worden.

Geen probleem lijkt mij, maar voor zekerheid vraag ik het jullie alsnog O-)
Erik
Site Admin

Re: Thailand visumaanvraag - paspoort inleveren

Bericht door Erik »

De twee dagen zijn geen garantie. Het is een indicatie. Het beste kun je even met ze bellen en de situatie uitleggen. Misschien bestaat er de mogelijkheid om alvast een reservering te plaatsen. Dan weten ze dat je aanvraag er aan komt en kunnen ze er alvast rekening mee houden, ook als het druk is.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je hebt het over de dag dat je beide kan. Je zou ook kunnen kiezen los van elkaar je visum aan te vragen.

Persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen. Maar goed, als de wachttijd langer is dan kun je ook zonder Thais visum naar Indonesie gaan. In Thailand kun je op vertoon van je uitreisticket een visum voor 30 dagen krijgen, wat je evt kan verlengen. Is dat niet makkelijker?

Desnoods koop je een uitreisticket wat je niet gebruikt. Dat is goedkoper dan de vlucht naar Indonesie missen omdat je geen paspoort hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi! Ik weet niet of je alleen naar Bali gaat maar ook een goede optie is je visum aanvragen bij de Thaise ambassade in Indonesië. Dat kan gewoon, hoor. Werkt hetzelfde als de Thaise ambassade in Nederland. Schrijf dit op mn telefoon en kan even niet zo makkelijk.googelen, maar zoek.zelf.even waar de Thaise ambassade.in Indonesië zit en.kijk of je daar in de buurt komt. Sowieso in Jakarta volgens mij...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:Hoi! Ik weet niet of je alleen naar Bali gaat maar ook een goede optie is je visum aanvragen bij de Thaise ambassade in Indonesië. Dat kan gewoon, hoor. Werkt hetzelfde als de Thaise ambassade in Nederland. Schrijf dit op mn telefoon en kan even niet zo makkelijk.googelen, maar zoek.zelf.even waar de Thaise ambassade.in Indonesië zit en.kijk of je daar in de buurt komt. Sowieso in Jakarta volgens mij...
Veel ambassedes/consulaten bieden alleen visa aan burgers van dat land. Jakarta is daar volgens mij een voorbeeld van, maar Bali niet, dus die zou kunnen.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Verrek Steven, dat heb ik nooit geweten. Heb al vaak in andere landen visa aangevraagd, dus dan heb ik kennelijk altijd mazzel gehad. Goed dat je me even corrigeert en ook goed voor mij om te weten voor een volgende keer : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Wanderlust1504

Visum Thailand

Bericht door Wanderlust1504 »

Hoi iedereen,

Ik heb 2 vragen over een visum aanvraag voor Thailand. Ik ben van plan om morgen naar het consulaat in Amsterdam te gaan en nu las ik op de site van het consulaat dat het (gelukkig) nog wel mogelijk is om je paspoort aangetekend terug te laten sturen voor €10, ik vraag me alleen af of ik dan zelf voor de envelop moet zorgen en dat ie genoeg gefrankeerd is of is dat waar ik die €10 voor betaal?

Ook las ik dat je als student/afgestudeerde student of werkloze een afschrift van je bank of spaarrekening mee moet nemen, zit daar nog een minimumbedrag aan verbonden wat er op moet staan? (Ik ga 5 1/2 maand door zuidoost azië backpacken en vraag een double entry aan)

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Mireille
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Ik ben hier niet helemaal zeker van, maar vereist zal waarschijnlijk het equivalent van 20,000 Baht zijn.
Hobbit

Visum Thailand

Bericht door Hobbit »

Er staat hier heel veel informatie over visa en Thailand, maar iets is mij niet helemaal duidelijk.

Mijn reisplan is als volgt: ik kom in februari aan in Thailand (Bangkok) en reis in juli terug vanaf Bangkok.
In de tussen tijd wil ik naar Laos, Vietnam en Cambodja, wellicht Myanmar. Ik wil niet te veel plannen en heb bedacht dat ik
voor de meeste landen de visa op de grond ga regelen, mede omdat ik ook niet weet hoelang ik waar ga verblijven en mijn verblijf van 5 maanden afhankelijk van de financiën ook 6 of 7 maanden kan worden.

Nu denk ik dat ik voor Vietnam een Visum voor 6 maanden met dubbel entry wil halen.

Maar bij aankomst kan het voor Thailand lijken alsof ik 5 maanden aanééngesloten in Thailand wil verblijven, wat dus niet het geval is voor zover ik weet.

Weet iemand of ik er voldoende aan heb om voor bijvoorbeeld ander halve maand na aankomst een bed in een hostel in Laos te boeken en dit als bewijs te tonen dat ik Thailand wil verlaten? Of moet ik zelfs een visum voor Laos regelen? Dit zou ik vervelend vinden, aangezien ik geen idee heb hoelang ik in begin in Thailand ga verblijven.
Ik wil het liefst zo min mogelijk organiseren en plannen, maar wellicht doe ik er verstandig aan toch meer regelen.

Iemand hier ervaring mee? Tips? Ik hoor ze graag!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Een veelvoorkomende vraag die ook al vaak is beantwoord.

Officieel heb je een visum nodig of een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie in Thailand doet niet moeilijk als je geen van beide hebt, de luchtvaartmaatschappij die je naar Thailand brengt mogelijk wel.
Hobbit

Bericht door Hobbit »

Dag Stevenl,

Zoals ik al zei, ik kan er veel over vinden op dit forum, maar tot nog toe nooit echt een duidelijk antwoord gevonden.
Veel antwoorden, zoals die van jou, verwarren me eerder.

Want waarom zou de immigratiedienst niet moeilijk doen, maar de vliegtuigmaatschappij wel? Ik heb mn ticket netjes betaalt hoor.
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hi!

Ik snap je onduidelijkheid volkomen. Wij liepen tegen hetzelfde aan toen we in september 2013 voor onbepaalde tijd naar Azië vertrokken. Ook wij begonnen in Bangkok. Wij hadden een uitreisticket geboekt met Air Asia naar Myanmar voor een eurotje of twintig. Hier werd niet naar gevraagd bij aankomst in Bangkok. We kregen gemakkelijk een stempel waarmee we 30 dagen (als ik het goed heb onthouden) in Thailand mochten blijven. Op Schiphol werd ons echter wel naar het uitreisticket gevraagd. Wanneer we deze niet konden laten zien mochten we niet mee op de vlucht of hadden we ter plekke nog een ticket aan moeten schaffen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Hobbit schreef:Dag Stevenl,

Zoals ik al zei, ik kan er veel over vinden op dit forum, maar tot nog toe nooit echt een duidelijk antwoord gevonden.
Veel antwoorden, zoals die van jou, verwarren me eerder.

Want waarom zou de immigratiedienst niet moeilijk doen, maar de vliegtuigmaatschappij wel? Ik heb mn ticket netjes betaalt hoor.
Ik denk dat de antwoorden wel duidelijk zijn, maar misschien niet de antwoorden zijn die je hoopt te krijgen.

Immigratie stelt de regels vast, de vliegmaatschappijen zijn er voor verantwoordelijk dat iedereen aan boord aan de regels voldoet, zo niet krijgen ze een boete en draaien op voor de kosten.
Hobbit

Bericht door Hobbit »

Dank voor je reactie Kir87,

Mijn enige uitreisticket is dus 5 maanden later vanuit Thailand.

Maar als ik nu van te voren een visum aanvraag voor 180 dagen met 2 keer entry, zou dit het probleem tackelen?

Zou zonde zijn als ik nu een ticket moet kopen die ik helemaal niet van plan ben te gaan gebruiken.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Hobbit schreef:Dank voor je reactie Kir87,

Mijn enige uitreisticket is dus 5 maanden later vanuit Thailand.

Maar als ik nu van te voren een visum aanvraag voor 180 dagen met 2 keer entry, zou dit het probleem tackelen?

Zou zonde zijn als ik nu een ticket moet kopen die ik helemaal niet van plan ben te gaan gebruiken.
Ja. Zie de algemene informatie op o.a. dit forum: vereist is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen of een visum. Er van uitgaande dat je de tweed ekeer minder dan 30 dagen (indien binnenkomst door de lucht) of 15 dagen (indien binnenkomst over land) in Thailand verblijft heb je geen double entry nodig maar volstaat single entry. Je kunt dan de tweede keer gewoon visumvrij Thailand binnenkomen.

Visum voor 180 dagen: wordt steeds minder uitgegeven, veel consulaten/ambassades doen dit niet meer. Daarnaast is er een nieuw visum aangekondigd dat midden november zou moeten komen: multiple toruistenvisum, dus dat zou kunnen zijn wat je zoekt.
Plaats reactie