Leuke route voor 3 weken in de zomer gezocht!
Leuke route voor 3 weken in de zomer gezocht!
Hallo allemaal!
Elk jaar probeer ik de 9-5 sleur te ontlopen doormiddel van een 3 weekse vakantie/reis in de zomer. Omdat ik niet langer vrij kan krijgen, is het altijd een uitdaging om een leuke reis te plannen. Ik wil dit doen samen met een maatje waarmee ik wel vaker de rugtas pak.
Wie o wie heeft er een leuke reistip of route welke ik in de zomer kan doen?
Afgelopen jaren zijn dit Indonesie, Thailand-Cambodja, Interrail door Oost Europa en nog een keer Thailand geweest.
Momenteel twijfelen we over Myanmar en Miami-Cuba.
Wie o wie heeft er een leuke route? Kosten maken niet zo veel uit. Evenals een land wat minder in ontwikkeling is.
Kom maar op!
Elk jaar probeer ik de 9-5 sleur te ontlopen doormiddel van een 3 weekse vakantie/reis in de zomer. Omdat ik niet langer vrij kan krijgen, is het altijd een uitdaging om een leuke reis te plannen. Ik wil dit doen samen met een maatje waarmee ik wel vaker de rugtas pak.
Wie o wie heeft er een leuke reistip of route welke ik in de zomer kan doen?
Afgelopen jaren zijn dit Indonesie, Thailand-Cambodja, Interrail door Oost Europa en nog een keer Thailand geweest.
Momenteel twijfelen we over Myanmar en Miami-Cuba.
Wie o wie heeft er een leuke route? Kosten maken niet zo veel uit. Evenals een land wat minder in ontwikkeling is.
Kom maar op!
Re: Leuke route voor 3 weken in de zomer gezocht!
Marokko! Erg goed te doen in drie weken. Wel erg heet in de zomer, daar moet je tegen kunnen. Als je interesse hebt, kan ik je tips geven over een gave route.
Verder heb ik gehoord dat Nicaragua goed te doen is in 3 weken.
En toen ik vorig jaar een aantal maanden in Z-amerika was, kwam ik mensen tegen ongeveer dezelfde route deden als ik maar dan in één maand. Ligt eraan of je dit leuk vind
maar op basis hiervan heb ik me wel voorgenomen om ook peru en/of bolivia in 3 weken te kunnen/willen doen.
Landen die niet al te groot zijn en wat variatie hebben in landschap/natuur, zijn denk ik allemaal wel geschikt. Beetje plannen wat je wil doen en hoe er te komen, en gaan
.
Verder heb ik gehoord dat Nicaragua goed te doen is in 3 weken.
En toen ik vorig jaar een aantal maanden in Z-amerika was, kwam ik mensen tegen ongeveer dezelfde route deden als ik maar dan in één maand. Ligt eraan of je dit leuk vind

Landen die niet al te groot zijn en wat variatie hebben in landschap/natuur, zijn denk ik allemaal wel geschikt. Beetje plannen wat je wil doen en hoe er te komen, en gaan

Ben Brazilië nog vergeten te noemen: rio - ilja grande - paraty - sao paolo - floranopolis bijvoorbeeld. Zoveel mooie plekken op te wereld, zo veel keuze 

Sluit me aan bij Tamaraa, dat Marokko erg goed te doen is in drie weken. Een week een auto huren om richting de woestijn te reizen en de overige twee om de (konings)steden te bezoeken. Er is hier ook een cuba topic voo een gezin die drie weken willen gaan. Misschien zitten er nog ook nog wat goede tips voor jullie tussen: weken-cuba-met-kids-t31003.html
Er zijn zo veel mooie bestemmingen voor 3 weken... Plekken die ik de afgelopen jaren in 3-4 weken in de zomer bezocht heb:
- deel van Argentinië (het is winter daar) (2015)
- deel van Indonesië (al meer dan 10 reizen gemaakt, genoeg te doen) (2011+2014)
- Peru en Bolivia (2013)
- Filipijnen (2012)
- Nepal (2010)
- Zuid-Afrika (2009)
Myanmar heb ik rond kerst bezocht, ook dat is een hele mooie bestemming. Nog vrij authentiek. Dichter bij huis zijn Marokko, Egypte en Jordanië erg mooi, al kan het daar in de zomer behoorlijk warm zijn.
- deel van Argentinië (het is winter daar) (2015)
- deel van Indonesië (al meer dan 10 reizen gemaakt, genoeg te doen) (2011+2014)
- Peru en Bolivia (2013)
- Filipijnen (2012)
- Nepal (2010)
- Zuid-Afrika (2009)
Myanmar heb ik rond kerst bezocht, ook dat is een hele mooie bestemming. Nog vrij authentiek. Dichter bij huis zijn Marokko, Egypte en Jordanië erg mooi, al kan het daar in de zomer behoorlijk warm zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie