Jordanië
-
- Reiziger
Re: Jordanie. Prijzen excursies.
even kijken 

-
rondreizen in Jordanië zonder huurauto
Hallo,
Binnen 2 weken vertrek ik met mijn petekind (19 jaar) naar Jordanië voor 2 weken. Omdat haar budget erg beperkt is (en het mijn ook wel maar iets minder), is een auto huren geen optie.
Ik lees dat er wel goed openbaar vervoer is in Jordanië maar niet op de King's Highway. Dat is wat lastig.
Heeft iemand tips voor volgende afstanden:
- Amman - Wadi Mujib
- Wadi Mujib - Petra
- Wadi Rum - Dana
Hoe doen we dit het beste? Per taxi? Maar is dat betaalbaar?
Is het veilig om met 2 vrouwen te liften?
Kun je vervoer regelen in je hostel door familie of kennissen van de uitbater?
Kortom, hoe reizen we het beste op plaatsen waar blijkbaar geen OV is. Of is er altijd wel iéts te vinden?
Oh ja, als iemand een leuke budget hostel weet bij Wadi Mujib, heel welkom!!!
Alvast bedankt voor de hulp en tips!
Binnen 2 weken vertrek ik met mijn petekind (19 jaar) naar Jordanië voor 2 weken. Omdat haar budget erg beperkt is (en het mijn ook wel maar iets minder), is een auto huren geen optie.
Ik lees dat er wel goed openbaar vervoer is in Jordanië maar niet op de King's Highway. Dat is wat lastig.
Heeft iemand tips voor volgende afstanden:
- Amman - Wadi Mujib
- Wadi Mujib - Petra
- Wadi Rum - Dana
Kortom, hoe reizen we het beste op plaatsen waar blijkbaar geen OV is. Of is er altijd wel iéts te vinden?
Oh ja, als iemand een leuke budget hostel weet bij Wadi Mujib, heel welkom!!!
Alvast bedankt voor de hulp en tips!
Re: rondreizen in Jordanië zonder huurauto
Taxi Amman - Petra kost iets van 40JD per persoon. Wadi Mujib is dus wat goedkoper. Alles is te regelen in het hotel in Amman. Zat zelf in Jordan Tower Hotel, prima hotelletje met privekamer voor 20JD. Openbaar vervoer kan ook, maar duurt allemaal lang. Petra heeft trouwens een hele stad eromheen. Ik zou daar met de bus heengaan en dan de Petra entree kopen.
Heb het wel vrouwen zien doen, zou ik niet doen.
Ja
Dat laatste dus.
Taxi Amman - Petra kost iets van 40JD per persoon. Wadi Mujib is dus wat goedkoper. Alles is te regelen in het hotel in Amman. Zat zelf in Jordan Tower Hotel, prima hotelletje met privekamer voor 20JD. Openbaar vervoer kan ook, maar duurt allemaal lang. Petra heeft trouwens een hele stad eromheen. Ik zou daar met de bus heengaan en dan de Petra entree kopen.
Heb het wel vrouwen zien doen, zou ik niet doen.
Ja
Dat laatste dus.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Wel of niet naar Jordanië dit jaar?
Hi allemaal,
In december heb ik na lange tijd weer 's de mogelijkheid om lekker weg te gaan en Jordanië staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Maar de vraag is, to go or not to go? Het reisadvies is niet perse super negatief maar ook niet positief (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... d/jordanie) en ik vraag me toch af of het de juiste tijd is om te gaan nu..
Iemand tips of ervaring?
Alvast bedankt!
In december heb ik na lange tijd weer 's de mogelijkheid om lekker weg te gaan en Jordanië staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Maar de vraag is, to go or not to go? Het reisadvies is niet perse super negatief maar ook niet positief (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... d/jordanie) en ik vraag me toch af of het de juiste tijd is om te gaan nu..
Iemand tips of ervaring?
Alvast bedankt!
Re: Wel of niet naar Jordanië dit jaar?
Er zullen vast genoeg mensen zijn die er naar toe gaan, maar nee.. Ik zou niet gaan. Geen tips of ervaring, is puur mijn gevoel. Ik zou daar nu niet relaxed kunnen reizen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik begrijp je twijfels. Toch denk ik dat je op dit moment nog steeds naar Jordanië zou kunnen reizen. De vraag in welk land het veilig is lijkt me sowieso moeilijk te beantwoorden. Je kunt net zo goed wat verwachten in de VS of ieder ander westers land. Ik vertrek binnenkort ook naar een bestemming waar nu van alles aan de hand is, maar wat ik vaak heb gemerkt is dat het beeld dat op het nieuws geschetst wordt niet altijd helemaal overeenkomt met de werkelijkheid.
Vaak zijn het kleine gebieden waar er spanningen heerst en dan weet je als toerist dat je daar zo ver mogelijk weg moet blijven. Ik denk dat als je gaat je tijdens je reis je goed moet laten informeren door familie of vrienden en zelf e.e.a in de gaten proberen te houden. En zoals gezegd gevaarlijke plekken deze keer even overslaan.
Vaak zijn het kleine gebieden waar er spanningen heerst en dan weet je als toerist dat je daar zo ver mogelijk weg moet blijven. Ik denk dat als je gaat je tijdens je reis je goed moet laten informeren door familie of vrienden en zelf e.e.a in de gaten proberen te houden. En zoals gezegd gevaarlijke plekken deze keer even overslaan.
Als je naar het advies BuZa kijkt, zie je dat alleen wordt afgeraden om naar de grens met Syrië en Irak te reizen. De meeste mensen leggen in Jordanië de route Amman - Aqaba af via de Koningsweg, dat gebied is gewoon rustig.
De belangrijkste reden waarom je beter niet in de grensgebieden kan komen is de grote stroom vluchtelingen en de aanwezigheid van kampen, in Jordanië bij de grens met Syrië wordt niet gevochten door IS.
De adviezen van BuZa zijn over het algemeen zeer terughoudend. Aangezien hier staat dat je gewoon kan gaan, mag je er vanuit gaan dat dit ook écht veilig is. Ik zou gewoon gaan, als er onverwacht dingen veranderen kun je altijd je route nog aanpassen. Jordanië is één van de meest stabiele landen in het middenoosten, en het is echt een prachtige bestemming!
De belangrijkste reden waarom je beter niet in de grensgebieden kan komen is de grote stroom vluchtelingen en de aanwezigheid van kampen, in Jordanië bij de grens met Syrië wordt niet gevochten door IS.
De adviezen van BuZa zijn over het algemeen zeer terughoudend. Aangezien hier staat dat je gewoon kan gaan, mag je er vanuit gaan dat dit ook écht veilig is. Ik zou gewoon gaan, als er onverwacht dingen veranderen kun je altijd je route nog aanpassen. Jordanië is één van de meest stabiele landen in het middenoosten, en het is echt een prachtige bestemming!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Qreply
Ik zou gaan. Het land is relatief rustig en als ik de beschrijving zo lees niet veel onrustiger dan een paar jaar gelezen. Misschien met uitzondering van de grensgebieden, maar daar het je toch niet veel te zoeken.
Ik was er in juli en het is absoluut een aanrader om nu te doen. Er zijn nu heel weinig toeristen en bij Petra waren er toen ik er was minder dan 100 mensen in zo'n ontzettend groot park.
Niets van gevaar gemerkt.
Niets van gevaar gemerkt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Dank voor de nuttige reacties! Zal me er verder in verdiepen, lijkt me prachtig en dat buza vaak (te) terughoudend is wist inderdaad en snap ik ook. Fijn om ervaringen te horen.
Jordanië
Hallo,
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die in Jordanie zijn geweest in december/januari!
Wat ik zoal lees is dat het in het noorden rond de 13 graden is overdag en in het zuiden iets warmer. De nachten zijn natuurlijk fris.
Is het een aanrader in december/januari? Of zonde vanwege het weer.
Groetjes!
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die in Jordanie zijn geweest in december/januari!
Wat ik zoal lees is dat het in het noorden rond de 13 graden is overdag en in het zuiden iets warmer. De nachten zijn natuurlijk fris.
Is het een aanrader in december/januari? Of zonde vanwege het weer.
Groetjes!
Re: Jordanië
Ik ben in december in Jordanië geweest. Jordanië is grotendeels woestijn, je hoeft niet echt bang te zijn voor veel sneeuw en regen.
Ik had kleren in laagjes bij me. Het ene moment lag ik in mijn bikini in de Dode Zee, even later stond ik in een dikke fleece op de Mozes berg waar het waaide en fris was (ook door de hoogte). In de woestijn kan het écht koud zijn 's nachts, zeg maar rond het vriespunt.
Weet je al wat je gaat doen in Jordanië? Ik mag volgende maand weer, ik heb er echt veel zin in
Ik had kleren in laagjes bij me. Het ene moment lag ik in mijn bikini in de Dode Zee, even later stond ik in een dikke fleece op de Mozes berg waar het waaide en fris was (ook door de hoogte). In de woestijn kan het écht koud zijn 's nachts, zeg maar rond het vriespunt.
Weet je al wat je gaat doen in Jordanië? Ik mag volgende maand weer, ik heb er echt veel zin in

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie