Vanaf waar naar Myanmar?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sarahh

Vanaf waar naar Myanmar?

Bericht door Sarahh »

Hoi iedereen! Na lang wikken en wegen denk ik dat ik een fijne globale route heb bedacht. Nu zijn er heel wat dingen waar ik niet uit kom...
Wat ik wil bezoeken: Thailand (noord én zuid), laos (noord én zuid) cambodja, vietnam, myanmar, maleisie en singapore.

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Ams - Bangkok
vervolgens via Noord-Thailand naar Noord-Laos
van Noord-Laos naar Zuid-Laos, en vanuit daar Cambodja in
vanuit Cambodja naar Zuid-Vietnam om vervolgens naar Noord-Vietnam te reizen.

Mijn eerste vraag is: Is dit een gebruikelijke route? Niet dat ik straks precies in tegengestelde richting ga van andere backpackers zodat het moeilijker is contacten te maken... Ik zat er ook aan te denken om niet via zuid-laos naar cambodja te gaan, maar dan weer terug te gaan naar noord-laos en dan noord-vietnam in, en cambodja dan als laatste land voordat ik Zuid-Thailand ga verkennen.

Nu wil ik óók Myanmar, Maleisië en SIngapore zien en dan wordt het lastig. Is het gebruikelijker om via Chiang Mai naar Myanmar te reizen, en dan de route weer vervolgen vanaf Chiang Mai? Of via Hanoi vliegen naar Mandalay of Yangoi, en dan térug naar Bangkok om naar Zuid-Thailand te gaan en daarna Maleisie en Singapore.

DIt is echt een super onduidelijk bericht, maar zo gaat het in mijn hoofd dus ook al...
vincentdekolf
Reiziger

Re: Vanaf waar naar Myanmar?

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Sarah,

Volgens mij stel je helemaal niet zo´n hele rare vraag. Als je zoiets nog nooit gedaan hebt kan je nooit precies weten hoe alles zit.

Ik heb een half jaar geleden de route gedaan die jij zou willen doen. Dus ik zal je proberen te helpen.
Ten eerste, het maakt niet uit welke kant je de route neemt. Beide wegen zijn genoeg mensen te vinden, en deze ga je absoluut vinden en ontmoeten.

De route die ik gedaan heb is als volgt:
Thailand.
Vanaf Chiang May naar yangon gevlogen
Van Mandalay naar Chiang mai terug.

Hierna door naas Laos, Cambodja en Vietnam. Hier ben ik van Hanoi naar Bangkok gevlogen om zo weer verder naar het zuiden te gaan.

Ik zou als ik jou was ter plekke kijken naar vliegtickets. Dit hoeft absoluut niet duur te zijn.

Hopelijk krijg je het nu duidelijk in je hoofd :p
Plaats reactie