Stage in Australie
-
Wat voor visum heb je nodig als student voor een onbetaalde stage in Australië?
Beste mensen,
In februari ga ik voor een half jaar naar Australië om daar stage te lopen als fysiotherapie student. Ik hoor dat veel mensen deze kant op vertrekken met een working holiday visum. Het jammere hier aan vind ik dat je het maar 1x mag aanvragen en het lijkt me juist zo tof om na mijn studie voor een langere tijd die kant op te gaan. Weet iemand of er nog andere opties zijn voor visums? De stage die ik ga doen is onbetaald en ben ook verder niet van plan om daar te werken.
Graag hoor ik jullie ervaring en eventuele adviezen.
Cheers,
Steph
In februari ga ik voor een half jaar naar Australië om daar stage te lopen als fysiotherapie student. Ik hoor dat veel mensen deze kant op vertrekken met een working holiday visum. Het jammere hier aan vind ik dat je het maar 1x mag aanvragen en het lijkt me juist zo tof om na mijn studie voor een langere tijd die kant op te gaan. Weet iemand of er nog andere opties zijn voor visums? De stage die ik ga doen is onbetaald en ben ook verder niet van plan om daar te werken.
Graag hoor ik jullie ervaring en eventuele adviezen.
Cheers,
Steph
- Kims
- Reisexpert
Re: Wat voor visum heb je nodig als student voor een onbetaalde stage in Australië?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
Re: Wat voor visum heb je nodig als student voor een onbetaalde stage in Australië?
Bedankt voor je reactie! Klopt het dat je met een student visum maximaal voor 3 maanden mag studeren/stage lopen? Het is namelijk zo dat ik gedurende 5 maanden ga stagelopen en vervolgens 1 maand reizen.
-
- Reisexpert
Hi @stephdutch,
even gekeken voor je, ik kwam dit tegen,
http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/573-
even gekeken voor je, ik kwam dit tegen,
http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/573-
Hoop dat dit je misschien heeft geholpen.With this visa:
- you can study in Australia
- eligible dependant family members can accompany you to Australia
- when you have commenced your course of study in Australia, you can work up to 40 hours per fortnight while your course is in session and unlimited hours during scheduled course breaks.
- your family members can work up to 40 hours per fortnight provided you have commenced your course of study in Australia. If you are doing a postgraduate course, such as a Masters degree, your family members can work unlimited hours once you commence this course.
Note: If you have been granted Student visa before 26 April 2008 you and your dependent family members may need to apply separately for Permission to Work.
See:How to Apply for Permission to Work
your partner can study in Australia for up to three months.
Note: If your partner wants to study for more than three months they must apply for their own student visa. The application can be made in Australia.
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Stage jaar3 HBO Social Work. (Australie)
Lieve mensen,
Ik heb een vraag en vandaar dat ik hier op dit forum terecht ben gekomen. Ik wil graag ter aanvulling op mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling stage gaan lopen in het buitenland. Ik vraag me af wat de kansen zijn op stageplekken in social work in Australie op dit moment. En welke richting het beste is om me in te gaan verdiepen. Langdurige zorg?, Psychiatrie?, Werken in de wijk? Gezondheidszorg? Ik hoor graag als jullie tips hebben hierover.
Vriendelijke groet,
Mitch
Ik heb een vraag en vandaar dat ik hier op dit forum terecht ben gekomen. Ik wil graag ter aanvulling op mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling stage gaan lopen in het buitenland. Ik vraag me af wat de kansen zijn op stageplekken in social work in Australie op dit moment. En welke richting het beste is om me in te gaan verdiepen. Langdurige zorg?, Psychiatrie?, Werken in de wijk? Gezondheidszorg? Ik hoor graag als jullie tips hebben hierover.
Vriendelijke groet,
Mitch
- Kims
- Reisexpert
Re: Stage jaar3 HBO Social Work. (Australie)
Hi,
Ik zou eerst een richting en regio kiezen en dan zowel ziekenhuizen, instellingen, organisaties als NGO's aanschrijven. Stageplaatsen zijn vrij moeilijk te krijgen zelfs voor Australische social work studenten, dus reken er op dat je aardig wat tijd en energie zal moeten investeren. Je zal ook zeker niet altijd antwoord krijgen, dat is helaas zeer Australisch. Een andere insteek kan zijn via universiteiten die social work bieden om te kijken of zij je verder kunnen helpen.
Misschien is het een optie om via andere hogescholen een plek te krijgen? Mijn HBO had een uitwisselingsprogramma met een universiteit in Canada wat het makkelijk maakte. Misschien zijn er hogescholen via welke je een plek kan krijgen.
Succes ermee!
Ik zou eerst een richting en regio kiezen en dan zowel ziekenhuizen, instellingen, organisaties als NGO's aanschrijven. Stageplaatsen zijn vrij moeilijk te krijgen zelfs voor Australische social work studenten, dus reken er op dat je aardig wat tijd en energie zal moeten investeren. Je zal ook zeker niet altijd antwoord krijgen, dat is helaas zeer Australisch. Een andere insteek kan zijn via universiteiten die social work bieden om te kijken of zij je verder kunnen helpen.
Misschien is het een optie om via andere hogescholen een plek te krijgen? Mijn HBO had een uitwisselingsprogramma met een universiteit in Canada wat het makkelijk maakte. Misschien zijn er hogescholen via welke je een plek kan krijgen.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Re: Stage jaar3 HBO Social Work. (Australie)
Beste Kim, bedankt voor je reactie en voor de tips. Ik zal inderdaad deze stappen gaan opvolgen. En het is ook fijn om te weten dat het heel normaal is in Australie om geen antwoord te krijgen. Ik denk dat ik het beste kans maak als ik contact opneem met lokale universiteiten inderdaad. Nogmaals bedankt!Kims schreef: ↑15 sep 2017 11:51 Hi,
Succes ermee!
Groet,
Mitch