bedankt lieden,
al met al de tour gedaan via jogja naar denpasar met tussenstop in bromo (ceromo) incl 1 overnachting.
De overnachting maakte alles meer dan goed, over de rest ben ik totaal niet te spreken.
Wij betaalde 300.000 rp de man en kregen naar ceromo een minivan met 4 man, best ok nog.
In dat plaatsje voor ceromo idd een vervelende jeeptour voor teveel geld aangeboden gekregen.
Wij namen de jeep niet en gingen door naar ceromo. De chauffeur wisselde en gaf zijn minivan in handen van dit bureautje.Het bureau hier bestond uit vieze enge mannetjes die ons naar t verkeerde hotel brachten.
Wij wilde naar Lava en dit koste ons een hoop gezeik en gebel om t toch voor elkaar te krijgen.
Lava was top en wij kregen de beste kamer achterin ergens beneden. Volgens t boekje de duurste

.
De tour met de jeep kregen we weer aangeboden voor minder. had ergens gelezen dat je m kan charteren voor leuk geld maar we waren met 2 en t was erg laat. Voor 85.000 de man en dan met 4 personen. Nou, geen gezeik verder want we waren erg moe en namen t aanbod aan. Ja hoor een jeep met 8 man bedoelde die om 4 uur in de ochtend maar was te moe om weer te zeuren. Vroeg m eerder al om pas om 4 uur te betalen want had al een voorgevoel bij dit enge mannetje.
Idd teveel mensen op die berg die herrie maken en irri paardenbandieten beneden die lachend hun paard een schop geven. Zelf zoveel mogelijk gedaan uiteindelijk. Al met al met het slechte weer een aardig landschap gezien.
Terug bij hotel werden we opgehaald en beneden in t andere dorp met 12 andere backpackers in een localbus gepropt.
Met beloftes van jullie stappen later over op de goede bus en blablabla bullshit had ik t helemaal gehad met alles.
Op bali nog ff de dood in ogen gekeken, maar na wat slingerwerk van een chauffeur die al 15 uur achter t stuur zat ging t net goed.
Ik denk zelf dat de tour vanuit Jogja niet altijd zo verloopt maar na het uit handen geven in dat dorp bij bromo begint de elende en hebben ze maling aan je. De opmerkingen van lava zit redelijk vol en wij hebben m omgeboekt is bullshit.
Toch proberen ze vanalles. Het enge mannetjes bureau heet
Sirian Jaya en zit aan de weg richting ceromo.
In jogja viel t me trouwens al wel snel op dat iedereen een broer heeft in nederland en ze meestal in delft of haarlem wonen. Beetje vragen naar nederland zit er niet in want hij ziet de broer nooit meer of bar weinig , geloof je t zelf? Het verhaal dat de batikwinkel vandaag uitverkoop heeft en morgen niet meer bestaat word je na 1 x aanhoren ook zat. Dus mensen die naar Jogja gaan.......luister niet naar die onzin.
Ben nu op verschillende plekken geweest in indo maar de meest slinkse ratten zitten voor mij op Java!