Tax File Number Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kars
Wereldreiziger

Re: Tax file nren bankrek. in AUS aanvragen.?

Bericht door Kars »

Ja dat is inderdaad online en gratis. Dit is de website voor TFN aanvragen https://iar.ato.gov.au/iarweb/default.a ... &outcome=1
Je moet wel even met het hostel waar je de eerste week/weken zal verblijven contact opnemen of het mogelijk is om de TFN al van te voren aan te vragen en dat hun die dan bewaren voor je en aan je geven bij aankomst. Ik zit momenteel ook in Sydney en zal hier voorlopig nog wel zijn, ik vertrek denk ik in mei pas :P
nielsb
Vakantieganger

Bericht door nielsb »

Alright, thanks. Zullen dat op die manier dan in orde brengen.
Wat heb jij zo al allemaal gedaan in Australië? Hoe lang ben je er al? En waarom zal je zo lang in Sydney blijven?
Geen zin om er op uit te trekken, en meer van Australië te zien?
Benieuwd naar wat je allemaal doet, zo heb ik een nog beter zicht op wat er te beleven valt :-)
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hey Niels, ken je het Australië Kletstopic al? Daar hebben veel van ons die op dit moment in Sydney zijn (of er nog naar toe gaan) vanalles verteld over wat we hier gaan doen en wat onze plannen nog zijn, ik zou zeggen: sluit je aan bij de groep :)

het-australie-kletstopic-t8548.html

Kars en ik hebben hier in Sydney al een mini-aroundtheglobe-meeting gehad op het DefQon festival :)
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
nielsb
Vakantieganger

Bericht door nielsb »

Okay, will do! Thx :)
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

hahahahahaaha ja dat feest was echt lachen!

@niels ik doe hier een afstudeerproject aan de university of new south wales, vandaar at ik hier zo lang zit ;) Ik zit hier nu vanaf eind augustus, dacht 22 augustus om precies te zijn :P Wat ik hier nu verder gedaan heb is veel museums bezoeken en andere "attracties". Zo heb ik de volgende dingen op dit moment bezocht/gezien:
Powerhouse museum
Sze Yup Temple
Nicholson museum
Victoria park
Government house
Hyde Park Barracks
Martin place
queen victoria building
stadhuis
Sydney aquarium
cockle bay warf
Sydney fish market
anzac bridge
Australian national maritime museum
Chinese Garden of Friendship
Rocks discovery museum
Campbell's storehouses
Sydney Harbour bridge
Cadman's cottage
Sydney Opera house
Justice & Police museum
Hyde park
anzac memorial
The Domain
The Royal botanic gardens
Centennial park
De beroemde wandeltocht van Coogee naar Bondi, waar je langs het volgende komt:
Coogee beach, langs
Gordon's bay geweest,
Clovelly beach,
walverley cemetery,
calga reserve,
bronte beach,
tamarama beach,
marks park,
hunter park,
bondi beach
Hier was ik nog even wat verder gelopen naar Aboriginal rock engravings en het hugh bamford reserve.
Verder ben ik dan nog naar Defqon.1 geweest en naar "The Festival of the wind" :P

De dingen die je ECHT gedaan moet hebben in Sydney zoals de Sydney harbour bridge beklimmen en een tour door Sydney opera house heb ik nog niet gedaan, maar ben ik wel nog van plan, maar pas helemaal aan het eind van mijn verblijf. In ieder geval na dit allemaal gezien te hebben, heb ik nog steeds niet alles gezien wat er naar mijn mening voor interessante dingen te zien zijn :P Met de echte Highlights kan je hier snel klaar zijn, maar om echt de cultuur en geschiedenis te proeven, dan is er genoeg te doen.
En ja, ik ga er nog wel op uit, maar dat is pas als ik eenmaal klaar ben met mijn afstudeerproject ;)
Olga6

Tax File Number

Bericht door Olga6 »

Hallo mensen,

Ik heb gehoord dat je het TFN in Nederland al kan aanvragen? Maar als ik het online aanvraag staat er op een gegeven moment dat dit alleen in Australie kan?

Dus ik snap het even niet meer kan iemand mij helpen?

Groetjes, Olga
Erik
Site Admin

Re: Tax File Number

Bericht door Erik »

Volgens mij kun je het op deze pagina aanvragen
https://iar.ato.gov.au/iarweb/default.a ... &outcome=1
Olga6

Bericht door Olga6 »

via die site heb ik het geprobeerd, maar nadat ik gegevens heb ingevuld staat er dat het alleen kan als ik in Australie ben..
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Je kunt hem online aanvragen, maar je moet wel een Australisch adres opgeven. Dat kan het adres van je hostel zijn, maar als je daar pas over een tijdje heen gaat zou ik ze wel even mailen of ze je envelop vasthouden (duurt iets van 21 dagen voordat je het TFN krijgt).

Wij hebben hem gewoon in Australië aangevraagd, wel zo makkelijk. En als je helemaal naar Australië vliegt omdat je er meteen wilt gaan werken, zou ik ervoor kiezen om thuis nog even langer door te werken en dan de eerste tijd in Australië lekker te kunnen sight-seeen. Ik kom zoveel mensen in mijn hostel tegen die gelijk bij aankomst gingen werken en nu na een jaar alleen nog maar de wijk Kings Cross in Sydney gezien hebben, zo ongelooflijk zonde!!!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Olga6

Bericht door Olga6 »

Het lukt me nog steeds niet, ik heb mn adres nog niet eens ingevuld en er word al gezegt dat het alleen in Australie kan. Beetje raar, dan moet ik m maar in oz aanvragen.
Tomm
Wereldreiziger

Tax File Number Australië

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen.

Beetje bij beetje ben ik alles aan het afvinken.
Zo ook mijn tax file number voor australie, en had ik deze al afgevinkt met de gedachten dat regel ik daar dan.
Maar! nu las ik dat de papieren van de aanvraag naar een adres moeten worden verstuurd.
En na even zoeken en lezen kwam ik bij Travellers Contact Point/Mail & Message Service.

Nu is mijn vraag: zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.
En hoe hebben jullie dit gedaan? vanuit nederland? of vanuit daar met een contact point/mail service? of anders?

Alvast bedankt
Gr Tom
Kims
Reisexpert

Re: tax file number australie ( hulp gevraagd )

Bericht door Kims »

Hi,

Als je het aanvraagt, krijg je meteen je nummer. Daarom is het net zo makkelijk om het ter plekke te doen. Het papierwerk wordt vervolgens opgestuurd maar heb je niet perse nodig, gaat erom dat je je nummer weet. Je kunt het op laten sturen naar een postkantoor waar dan ook in Australie waar je het dan persoonlijk op kunt halen. Ze houden de post gemiddeld een maand vast voor je.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik heb mijn tax file number daar geregeld indd. Ik heb wel bij die organisatie een postadres aangevraagd. Daar kwam de brief binnen. Deze scannen ze voor je in en zo weet je makkelijk je nummer. Je kunt dan als je wat langer op en plek bent je post naar dat adres laten sturen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het ook op die manier gedaan. Even binnenlopen, nummer aanvragen en eventueel gebruik maken van een postadres of postbus zoals Travellers Contact Point. Post rondsturen is relatief eenvoudig dus zodra je ergens langer verblijft meteen werk van maken, want het kan soms wel een tijdje duren voordat je het ontvangt.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Thnx! :).
Dus het slimste is om daar eerst langs een travellers contact point te gaan om een post adres te regelen, om dan vervolgens een tax nr te gaan aanvragen.
Heb je dat post adres nog voor meer dingen nodig evt?
Anders zou ik het papierwerk van me tax nr ook meteen kunnen laten doorsturen naar cairs bv?
Ps Erik.
Weet niet of het aan me telefoon ligt of bij atg maar een snelle reactie type lukt niet meer. Elke keer als je iets probeert te type wist hij het of word het woord verandert?
Plaats reactie