Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Laatst stond ik in de boekenwinkel een beetje door de reisbladen te neuzen. Het zijn er echter zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Welk blad lezen jullie of heeft jullie voorkeur?
Bijvoorbeeld die van de lonely planet, columbus of national geographic.
Ik gebruik de Lonely Planet als voorbereiding voor mijn reis en Insight Guides vind ik vanwege de foto's leuk als naslagwerk. Tijdschriften over reizen lees ik eigenlijk helemaal niet, ik haal wel inspiratie uit blogs over reizen en facebookpagina's van bloggers.
Als ik toch moet kiezen voor een blad dan zou ik voor Columbus kiezen, omdat dat net wat luchtiger is dan NG.
Ik lees ook geen van de bladen (meer). Columbus heeft hele mooie foto's in het blad staan, maar om op die plekken te komen moet je vaak ook diep in de buidel tasten. Reizen Magazine vind ik wat "gewoon" en zal je niet veel spannende bestemmingen in vinden. NG is bijna wetenschappelijk (soms).
Lonely Planet is enorm handig, al vind ik dat de kwaliteit van de gids de laatste tijd steeds minder wordt. Ook is het zo'n gemeengoed om een Lonely Planet te gebruiken dat iedereen naar dezelfde plek gaat. Een oproepje geeft daarom soms wat meer unieke bestemmingen. Daarnaast zijn die plekken vaak ook goedkoper en zeker zo mooi.
Ik heb toevallig eergister mijn eerste columbus gekocht, vind het een tof magazine. Staan leuke dingen in. Ik heb hem vooral gekocht om wat inspiratie op te doen voor een reis voor volgend jaar. Met de gedachte misschien kom ik iets tegen waar ik zelf niet aan had gedacht.
Ik ben abonnee van National Geographic Traveler. Leuk als je van verhalen houdt die heel diep een cultuur of regio ingaan. Tegelijkertijd ook wel eens vrij saai geschreven, maar prachtige foto's.
Ik heb NGC wel eens gelezen en heb daar dan plezier in. Ik lees momenteel niets hier qua reisbladen maar als ze er zijn lees ik ze met heel veel plezier en interesse.