Tips voor Oceanië en Azië?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Reismeis
Reisexpert

Re: Tips voor Oceanië en Azië?

Bericht door Reismeis »

Wat je sowieso moet doen is snorkelen, je hebt daar het Great Barrier Reef naast de deur, dus ik zou dat zeker bezoeken! Is niet goedkoop, reken op zeker AU$125 voor een dagtrip.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Rokit5 schreef:Ja da's waar, sorry.
Ik kijk wel aan dan hoe het daar gaat, mocht het niet lukken ziet er niets anders op dan naar huis helaas.. wil namelijk nu wel echt reizen!! :P

Verder nog tips van iets wat zo super vet is dat je daar echt moét doen?
Wellicht is het dan slimmer om nu zo veel mogelijk te sparen wat je kunt en voor alleen Azië te gaan. Dan heb je meer "bang for the buck" en kun je langer blijven. Werken is dan wel sowieso uitgesloten.

Een VOG is trouwens niet nodig. Goede verzekering wel.
Rokit5

Bericht door Rokit5 »

Nogmaals bedankt voor alle tips ;) Dit help heel erg in de voorbereiding.
@Jenny we hebben een flexibel ticket geboekt, waar je de datums gratis kunt wijzigen dus dat is geen probleem gelukkig!

@Reismeis, Ja dankje! great barrier reef heb ik altijd al een keer willen zien, zo mooi :) Daar heb ik wel een gedeelte van me budget voor over.

@Erik
Dankje :) Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat we te weinig geld hebben voor zo lang australie, maar het dringt niet echt tot hem door. Dan zien we het wel aan als we daar komen, mocht het te snel opraken vliegen we gewoon regelrecht naar thailand!
Ook hebben we de tickets nu al geboekt dus er is geen weg meer terug ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Meer (gratis) tips @ oostkust Oz: North Stradbroke island, Atherton Tablelands (prachtige natuur met oa watervallen en bossen, meeste is gratis te bezoeken, wel eigen vervoer nodig), Cape Tribulation, Daintree + bezoekerscentrum (wandelen door het regenwoud en uitkijktoren), Mossman gorge (gratis zwempoel), Crystal cascades (gratis zwempoel), een van de eilanden nabij Cairns/Townsville (bv Fitzroy/Green/Magnetic/Hinchinbrook island), Port Douglas, botanic gardens in Cairns en Brisbane (gratis), wandelen door de mangroves (gratis). In Cairns kun je gratis zwemmen in het zwembad op de Esplanade. Wil je meer te weten komen over de Aboriginal cultuur, dan is Tjapukai misschien leuk om te bezoeken.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
yves007
Contacteer:

Re: Reis: Azie & Oceanië

Bericht door yves007 »

Ik heb ongeveer hetzelfde enkele jaren geleden gedaan. Zeker te doen als je niet overal blijft doelloos hangen zoals veel andere bagpackers.
Je zal merken als je alleen reist, je sneller reist dan met een gezelschap.
Veel succes en geniet er vooral van.
Peterrtt

Re: Reis: Azie & Oceanië

Bericht door Peterrtt »

yves007 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde enkele jaren geleden gedaan. Zeker te doen als je niet overal blijft doelloos hangen zoals veel andere bagpackers.
Je zal merken als je alleen reist, je sneller reist dan met een gezelschap.
Veel succes en geniet er vooral van.
Oké top! Bedankt voor je reactie. Met welk vervoer heb jij dit gedaan? Met de bus? En welke maatschappij dan?
Plaats reactie