Suggesties route Flores Lombok Gili Bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Astridinindonesie

Suggesties route Flores Lombok Gili Bali

Bericht door Astridinindonesie »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn momenteel al in Indonesië, in yogjakarta waar we tot woensdag blijven in verband met een paar meetings. Aankomende woensdag willen we naar Lombok of Flores vliegen om daar onze backpackreis (dan nog een kleine twee weken) te vervolgen. We lopen alleen helaas een beetje vast met de reisplanning.

Ons plan tot nu toe is:

Dag 1 Vliegen van yogya naar Labuan Bajo
Dag 2 Dagtour naar Komodo
Dag 3 Dagtour overige bezienswaardigheden Flores
Dag 4 Boot naar Lombok
Dag 5 Tweedaagse hike trip Rinjani vulkaan
Dag 6 Tweedaagse hike trip Rinjani vulkaan
Dag 7 Bijkomen en Lombok bekijken
Dag 8 Vroege boot naar Gili eilanden
Dag 9 Gili eilanden
Dag 10 Boot naar Bali
Dag 11 Bezoek Ubud en omgeving
Dag 12 Dagje strand
Dag 13 Dagje strand + Late terugvlucht vanaf DPS

Wat vinden jullie? Tips of suggesties?

Alvast bedankt!

Astrid en Erik
Jenny
Reisexpert

Re: Suggesties route Flores Lombok Gili Bali

Bericht door Jenny »

Op dag 3 en dag 4 na is het een prima planning.

'De overige bezienswaardigheden van Flores' prop je niet in een dag. De prachtige omgeving van Bajawah en de Kelimutu vulkaan zul je onwillens van de tijd over moeten slaan. Dat kun je niet allemaal op dag 3 zien :) Wel kan je een uitstap naar bijvoorbeeld de rijstvelden maken bij Ruteng of een eilandje bezoeken.

Wat de boot van Labuan Bajo naar Lombok betreft: deze doet en twee nachten over. Je moet dus vertrekken op dag 3 en je komt dag 5 aan. Dat botst met de trekking.

Aangezien de boot van Flores naar Lombok stopt op Rinca, kun je komodo eventueel over slaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Ik sluit me bij bovenstaand bericht van Jenny aan.
Als alternatieve route zou je er voor kunnen kiezen om naar Maumere te vliegen en vanaf daar de bezienswaardigheden van Flores te doen.
Dit is wel afhankelijk van je budget uiteraard aangezien je een auto met chauffeur moet huren.
Voordeel is dat je niet 2 keer dezelfde weg aflegt, wat wel gebeurt als je vanaf Labuan Bajo naar bijvoorbeeld de Kelimutu wilt.

2 dagen heeft het mij 2 jaar geleden gekost om vanaf Maumere in Labuan Bajo te komen met een overnachting in Bajawa.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ivo1988 schreef: Dit is wel afhankelijk van je budget uiteraard aangezien je een auto met chauffeur moet huren.
Je hoeft zeker geen auto met chauffeur te huren als je van Maumere naar Labuan Bajo wilt. Je kan prima reizen per bus of travel.

Als je dit doet zou ik in ieder geval een nacht doorbrengen in Moni en in Bajawah voor de dorpen er om heen, maar als het enigszins kan zou ik hier minstens een week voor uittrekken. Aangezien de topic starter maar twee weken in totaal heeft, zou ik Kelimutu bewaren tot een volgende reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Jenny schreef:
Ivo1988 schreef: Dit is wel afhankelijk van je budget uiteraard aangezien je een auto met chauffeur moet huren.
Je hoeft zeker geen auto met chauffeur te huren als je van Maumere naar Labuan Bajo wilt. Je kan prima reizen per bus of travel.

Als je dit doet zou ik in ieder geval een nacht doorbrengen in Moni en in Bajawah voor de dorpen er om heen, maar als het enigszins kan zou ik hier minstens een week voor uittrekken. Aangezien de topic starter maar twee weken in totaal heeft, zou ik Kelimutu bewaren tot een volgende reis.
Ah oké, dat wist ik niet :).
Qua tijd wordt het inderdaad nogal krap...
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik sluit mij ook aan bij Jenny.
Buiten dat vind ik het ook zonde om zo weinig van Flores te zien. Kelimutu en Bajawah waren zeer de moeite waard.

Verder zou ik je dagje strand aan het einde overslaan. Want 1 dag voor buut en omgeving is wel erg weinig?
Geloof mij ik ben een snelle reiziger en zou dit erg zonde vinden.

Dag 7 bijkomen zou je ook op de gilis kunnen doen.
Vergeet trouwens niet dat je met reizen van plek tot plek vaak al een paar uur nodig hebt.

Hoop dat je er wat mee kan.
Plaats reactie