Tips voor Oceanië en Azië?
Re: Tips voor Oceanië en Azië?
Is het misschien een idee om te switchen qua reistijd? 1 maand Australie, 1 maand NZ en 3 maanden Thailand/Azie? Of later vertrekken en meer sparen? Australie is echt ontzettend duur, helaas.. Accommodatie zal de grootste kostenpost zijn, je kunt daar misschien wat op besparen door middel van couchsurfing. Wij hebben in 2011 tickets gekocht bij Tunafish. Goede service en heel goed betaalbaar!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Neem in je toch al erg krappe budget ook een potje op voor 'onverwachte kosten'. Ziektekosten die je eerst zelf moet voorschieten voor je ze van de verzekering terug krijgt bijvoorbeeld. Of een onverwachts vliegticket ergens heen. 200-300 euro achter de hand hebben is erg prettig reizen.
Met dit krappe budget zou ik echt een maand of twee maanden korter in Oceanië blijven gaan. Niets zo vervelend als elke dag te moeten rekenen of je het nog redt tot het einde van de week of dat je dat ene biertje vandaag wel of niet kunt drinken.
Met dit krappe budget zou ik echt een maand of twee maanden korter in Oceanië blijven gaan. Niets zo vervelend als elke dag te moeten rekenen of je het nog redt tot het einde van de week of dat je dat ene biertje vandaag wel of niet kunt drinken.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bedankt voor alle tips! 
Couchsurfen lijkt me ook nog wel wat inderdaad, dan kan je gratis overnachten + je leert de locals kennen.
Wij gaan dan voor een flexibel ticket, mocht het toch echt te duur worden in Australie dan kunnen we in ieder geval direct doorvliegen naar Thailand!
Had ik nu maar net iets meer gespaard haha :p

Couchsurfen lijkt me ook nog wel wat inderdaad, dan kan je gratis overnachten + je leert de locals kennen.
Wij gaan dan voor een flexibel ticket, mocht het toch echt te duur worden in Australie dan kunnen we in ieder geval direct doorvliegen naar Thailand!
Had ik nu maar net iets meer gespaard haha :p
Ticket is heel erg afhankelijk van waar je je reis in Australië wilt beginnen.
Ik vlieg zelf op 30 november naar Bali en op 9 december door naar Perth. Prijs voor deze 2 afzonderlijke vluchten is samen +-440 euro. De prijzen voor vluchten naar andere steden zijn al omhoog gegaan zie ik nu op Skyscanner. Heb vluchten 2 maand lang in de gaten gehouden dus ken de prijzen voor een enkeltje Australië wel redelijk.
Betreft het bedrag wat je "moet" hebben voor Australië, dit heb ik nergens zwart op wit kunnen vinden.
Bij het binnenkomen met een retour ticket schijnt $5000 aud(€3125) genoeg te zijn, bij een enkeltje $6000 aud(€3750). Het betreft hier de Australische dollar dus delen door 1,6 op dit moment geeft de bedragen in euro's. Zelf heb ik op moment van vertrek +- €5500 en dat beschouw ik al als weinig. Zal eerst 1 maand gaan reizen aan de westkust om vervolgens z.s.m. werk te zoeken.
In 3 maanden in Zuid-Oost Azië heb ik afgelopen voorjaar al zo'n €6000 opgemaakt, wel gedragen als god in Frankrijk
. Zoals Bird aangeeft zorgen voor een potje voor onverwachte kosten. Zo ben ik helaas onderuit gegaan met een scooter en moest ik daar behoorlijk wat geld voor neerleggen. Thailand en met name de eilanden kunnen ook qua prijs nog flink tegenvallen. €25,- per dag is krap als je elke dag alcohol wilt consumeren en extra dingen zoals bijvoorbeeld een duikcursus van plan bent.
Ik vlieg zelf op 30 november naar Bali en op 9 december door naar Perth. Prijs voor deze 2 afzonderlijke vluchten is samen +-440 euro. De prijzen voor vluchten naar andere steden zijn al omhoog gegaan zie ik nu op Skyscanner. Heb vluchten 2 maand lang in de gaten gehouden dus ken de prijzen voor een enkeltje Australië wel redelijk.
Betreft het bedrag wat je "moet" hebben voor Australië, dit heb ik nergens zwart op wit kunnen vinden.
Bij het binnenkomen met een retour ticket schijnt $5000 aud(€3125) genoeg te zijn, bij een enkeltje $6000 aud(€3750). Het betreft hier de Australische dollar dus delen door 1,6 op dit moment geeft de bedragen in euro's. Zelf heb ik op moment van vertrek +- €5500 en dat beschouw ik al als weinig. Zal eerst 1 maand gaan reizen aan de westkust om vervolgens z.s.m. werk te zoeken.
In 3 maanden in Zuid-Oost Azië heb ik afgelopen voorjaar al zo'n €6000 opgemaakt, wel gedragen als god in Frankrijk

Couchsurfen, liften en bedelen voor eten. Heb er genoeg ontmoet die maar 5$ per dag besteden tijdens hun reis. Jammer alleen dat ze niks zien 

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Los van het feit dat je misschien niet veel ziet lijkt het me ook geen relaxte manier van reizen wanneer je jezelf steeds zorgen moet maken of je nog wel voldoende geld hebt of dat je geen slaapplaats, eten, vervoer kunt vinden dat bij je (te lage) budget past, terwijl je net gemaakte vrienden dat wel kunnen.
Bedankt voor alle tips allemaal!
Maar als ik 4500 euro op zak heb is het toch nog wel te doen? Misschien dan een maandje minder Australie, en af en toe couchsurfen en werken (of wwoofen) vind ik geen probleem hoor
.
Hoeveel raden jullie aan om op zak te hebben?
Maar als ik 4500 euro op zak heb is het toch nog wel te doen? Misschien dan een maandje minder Australie, en af en toe couchsurfen en werken (of wwoofen) vind ik geen probleem hoor

Hoeveel raden jullie aan om op zak te hebben?
Zie de berekening van @erik hierboven voor Azië en Australië. Met wat reserve zou ik rekenen op 7000 euro.Rokit5 schreef:Hoeveel raden jullie aan om op zak te hebben?
Zelfs voor Azië alleen zou ik op 5000 euro rekenen voor 6 maanden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hmm oke, dat ga ik alleen nooit redden gok ik : (
Ik kan maar tot april, dus als ik langer blijf werken hier, kan ik minder lang weg blijven.
Maar goed, ik zie het allemaal wel aan! Die 7000 euro is dan voor zonder werk gok ik, dus als ik daar ook nog ga werken zou het goed moeten komen!
Ik ga ook weer niet al té zuinig leven, mocht het geld toch snel opraken dan moet ik maar een maandje eerder naar huis :p
Ik kan maar tot april, dus als ik langer blijf werken hier, kan ik minder lang weg blijven.
Maar goed, ik zie het allemaal wel aan! Die 7000 euro is dan voor zonder werk gok ik, dus als ik daar ook nog ga werken zou het goed moeten komen!
Ik ga ook weer niet al té zuinig leven, mocht het geld toch snel opraken dan moet ik maar een maandje eerder naar huis :p
Ik sluit me bij de rest aan. Al is alles eraf (vliegtickets etc) dan is het heel weinig en andersom ook.
Zelf vertrek ik over 4 weken naar Australië omliggende landen maar heb dan een jaar veel gewerkt en veel kunnen sparen. Maar dit betekende ook dingen kopen, nieuwe backpack, en alles wat daar bij komt + vliegticket, visum verzekering en dan moet ik als ik aan het reizen ben nog me eigen verzekering maandelijks betalen + me telefoon abonnement hier in nederland.
Dit zijn een paar dingen die erbij komen tijdens me reis.
En no offense maar het bedrag wat je wil meenemen is zodanig klein dat je bijna bij aankomst al moet gaan werken en zoals de meeste zeggen ( zelf nog niet ervaren) is de kans op werk ook niet 1 2 3 geregeld.
Misschien toch nog een jaartje flink werken en dan de reis maken? dat werken daar vooral voor de ervaring is en niet omdat je het geld hard nodig hebt.
Veel succes en alvast een super reis
.
Gr
Zelf vertrek ik over 4 weken naar Australië omliggende landen maar heb dan een jaar veel gewerkt en veel kunnen sparen. Maar dit betekende ook dingen kopen, nieuwe backpack, en alles wat daar bij komt + vliegticket, visum verzekering en dan moet ik als ik aan het reizen ben nog me eigen verzekering maandelijks betalen + me telefoon abonnement hier in nederland.
En no offense maar het bedrag wat je wil meenemen is zodanig klein dat je bijna bij aankomst al moet gaan werken en zoals de meeste zeggen ( zelf nog niet ervaren) is de kans op werk ook niet 1 2 3 geregeld.
Misschien toch nog een jaartje flink werken en dan de reis maken? dat werken daar vooral voor de ervaring is en niet omdat je het geld hard nodig hebt.
Veel succes en alvast een super reis

Gr
Thanks!Tomm schreef:Ik sluit me bij de rest aan. Al is alles eraf (vliegtickets etc) dan is het heel weinig en andersom ook.
Veel succes en alvast een super reis.
Gr
Maar met 4500 euro hoef ik nog niet gelijk bij aankomst te gaan werken toch? :p Het plan is om na een maandje wel echt werk te zoeken, en daarna dus door naar nieuw zeeland en thailand.
Een jaartje langer werken zit er helaas niet in, omdat ik in april weer terug moet zijn.. of ik zou 2 jaar een tussenjaar moeten nemen, maar of dat zo slim is weet ik ook weer niet

Rokit5 schreef:Hoi iedereen,
Begin november vertrek ik met een vriend van mij naar Australië, Nieuw zeeland en Thailand voor ongeveer 5 á 6 maanden om lekker te backpacken!
Dit is mijn eerste verre reis en wil dolgraag tips van mensen met ervaring horen! De tickets zijn nog niet geboekt, dit doen we deze week nog. We hebben onze ogen op een ticket van killroy, maar zijn er misschien nog andere goede en goedkope?
We willen het liefst deze volgorde aanhouden : Australie, Nieuw zeeland, Thailand.
Wat moet ik verder ( naast het werk visum, vaccinaties en verzekeringen ) nog meer regelen? Moet ik bijvoorbeeld ook een VOG ( Verklaring omtrent gedrag) aanvragen?
En wat moét je meenemen? En wat juist niet? Alvast super erg bedankt!Geef maar zoveel tips als je weet, ik kan alles goed gebruiken.
Verder misschien nog dingen die jullie volgens jezelf écht gezien moet hebben?
++ We hebben niet een super budget, los van het ticket en al dat gebeuren hebben we +- 4500 euro per persoon, misschien ook nog tips om geld te besparen in het o-zo-dure Australie?
Grtz!
Niet iedereen vindt meteen werk.Rokit5 schreef: Maar met 4500 euro hoef ik nog niet gelijk bij aankomst te gaan werken toch? :p Het plan is om na een maandje wel echt werk te zoeken, en daarna dus door naar nieuw zeeland en thailand.
Verschillende ervaren reizigers geven een welgemeend advies. Daar doe je wat mee, of je besluit het naast je neer te leggen. Nog een keer vragen of je genoeg geld hebt is misschien niet zo zinvol.
Ja da's waar, sorry.
Ik kijk wel aan dan hoe het daar gaat, mocht het niet lukken ziet er niets anders op dan naar huis helaas.. wil namelijk nu wel echt reizen!!
Verder nog tips van iets wat zo super vet is dat je daar echt moét doen?
Ik kijk wel aan dan hoe het daar gaat, mocht het niet lukken ziet er niets anders op dan naar huis helaas.. wil namelijk nu wel echt reizen!!

Verder nog tips van iets wat zo super vet is dat je daar echt moét doen?
Het omboeken van tickets kan heel duur uitpakken. Goedkope tickets zijn vaak niet om te boeken. Ik zou denk ik in jouw geval voor 3-4 maanden Azië kiezen.
Ik ben op veel plekken geweest, maar niet in Australië en Nieuw-Zeeland. Tips voor reizen daar kan ik niet geven.
Ik ben op veel plekken geweest, maar niet in Australië en Nieuw-Zeeland. Tips voor reizen daar kan ik niet geven.