Hoe is het Openbaar Vervoer in Maleisië?
-
- Vakantieganger
Hoe is het Openbaar Vervoer in Maleisië?
In Juli 2016 wil ik door Maleisië en Singapore reizen in 22 dagen.
Ik start in Singapore
-Melacca
-Kuala Lumpur
-Taman Negara
-IPoh
-Penang
-Singapore
Hiervoor heb ik al een goedkoop retourtje gevonden naar Singapore. Ik had het plan om al hotels van te voren te boeken I.V.M. het hoogseizoen en de drukte die er dan is in bijvoorbeeld Taman Negara. Nu was mijn vraag is dit slim met het openbaar vervoer, kan ik als het ware ieder moment een bus nemen als ik de kaartjes bijvoorbeeld 1 dag van te voren koop. En hoe zit dit met het vervoer naar Taman Negara is het beter dit met een organisatie te boeken, zo ja in Kuala Lumpur zelf?
Ik start in Singapore
-Melacca
-Kuala Lumpur
-Taman Negara
-IPoh
-Penang
-Singapore
Hiervoor heb ik al een goedkoop retourtje gevonden naar Singapore. Ik had het plan om al hotels van te voren te boeken I.V.M. het hoogseizoen en de drukte die er dan is in bijvoorbeeld Taman Negara. Nu was mijn vraag is dit slim met het openbaar vervoer, kan ik als het ware ieder moment een bus nemen als ik de kaartjes bijvoorbeeld 1 dag van te voren koop. En hoe zit dit met het vervoer naar Taman Negara is het beter dit met een organisatie te boeken, zo ja in Kuala Lumpur zelf?
Re: HELP: Vervoer Maleisie
Begin jullie kan het nog wat druk en chaotisch zijn vanwege het eind van de ramadan en idul fitri, maar daarna is het prima te doen om gewoon op de bonnefooi te reizen.
Ikzelf ben naar Taman Negara met een toertje vanuit KL.
Ikzelf ben naar Taman Negara met een toertje vanuit KL.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Hoe is het Openbaar Vervoer in Maleisië?
Openbaar vervoer heb ik altijd pas op de dag zelf gekocht, wel dag van te voren gevraagd hoelaat de bus (boot naar Taman Negara) zou vertrekken.
Vanuit Taman Negara zou ik als ik jou was proberen naar Tanah Rata (Cameroen highlands) te gaan, dat vond ik zelf ook erg mooi.
Er rijden ook bussen vanuit Tanah Rata naar Ipoh en van daar rijden er genoeg naar Penang dus laatste deel van je reis is helemaal geen probleem
Veel plezier!
Vanuit Taman Negara zou ik als ik jou was proberen naar Tanah Rata (Cameroen highlands) te gaan, dat vond ik zelf ook erg mooi.
Er rijden ook bussen vanuit Tanah Rata naar Ipoh en van daar rijden er genoeg naar Penang dus laatste deel van je reis is helemaal geen probleem

Veel plezier!
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Re: Hoe is het Openbaar Vervoer in Maleisië?
Ik heb vorig jaar in juni/juli alle buskaartjes één dag voor de reisdatum gekocht. Alleen van Singapore naar Melaka waren veel bussen volgeboekt, omdat ik op zaterdagochtend wilde reizen, rond het weekend is het vaak wat drukker op dat stuk. Maar verder nergens problemen mee gehad, ook de dag voor Idul Fitri niet tussen Melaka en KL, er waren nog gewoon kaartjes te koop.
Naar Taman Negara kun je vanuit Tana Ratah of KL met een minibusje dacht ik, bijna elk hotel in Tana Ratah kan je daarbij helpen, in KL ook vast wel.
Op de dagen van Idul Fitri (6-8 juli volgend jaar) moet je zorgen dat je echt overnachtingen gereserveerd hebt, liefst uiterlijk week of twee van te voren. Alles zit dan volgeboekt en de prijzen van kamers/bedden zijn flink hoger die dagen.
Naar Taman Negara kun je vanuit Tana Ratah of KL met een minibusje dacht ik, bijna elk hotel in Tana Ratah kan je daarbij helpen, in KL ook vast wel.
Op de dagen van Idul Fitri (6-8 juli volgend jaar) moet je zorgen dat je echt overnachtingen gereserveerd hebt, liefst uiterlijk week of twee van te voren. Alles zit dan volgeboekt en de prijzen van kamers/bedden zijn flink hoger die dagen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com