Vietnam in December

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Fliesje

Vietnam in December

Bericht door Fliesje »

Hi allemaal,

Ik ga begin december naar Vietnam *O*. Heel veel zin in natuurlijk. Nu vind ik het wel een enigszins lastig land qua weerverschillen. Ik lees dat december over het algemeen een goede maand is als je het hele land wil zien (ik wil van Zuid naar Noord). Maar ik lees ook dat Centraal Vietnam dan nog wel last kan hebben van monsoon. Ik verheugde me eigenlijk wel heel erg op Hue en Hoi an (heb er goede dingen over gehoord).

Hoe groot is de kans dat ik daar alleen maar regen tref. Is het af te raden of gewoon maar zien wat je treft? Ik weet ook niet of Vietnam zo'n land is waar het dan vooral 's nachts regent of alleen in de ochtend een goede bui.

Voor nu is mijn idee om het volgende te doen:

HCMC
Phu Quoc
Mekong Delta
Dalat en Mui Ne
Danang- Hue en Hoi an.(vlucht naar Hanoi vu Danang)
Hanoi
Mai Chau
Halong
Hanoi

Ik vraag me ook af het in Mai Chau mooi is in december, omdat ik bijv over Sapa heb gelezen dat er in oktober wordt geoogst en het daarna dus vooral bruin en drassig is.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips/ ervaringen! *_*

Ik word er een beetje confused van!

Groetjes,

Felicia
Torra
Reisexpert

Re: Vietnam in December

Bericht door Torra »

In 2011 zijn wij in 7 weken van Noord naar Zuid gereisd van half november tot begin januari. Ik kan me idd herinneren dat het in Hoi An opeens heel hard ging waaien en regenen. Het bleef de rest van de dag winderig hoewel de regen stopte.
Voordat de storm opstak hebben we nog wel een zonnige dag gehad.

Mai Chau kan ik me niet herinneren. Wel Sapa waar het heel koud was. Zelfs een verwarming aan op de hotelkamer. Door de dikke koude mist ook weinig vergezichten kunnen zien.
Janssss
Vakantieganger

Re: Vietnam in December

Bericht door Janssss »

Jaren geleden was ik in december in Vietnam. Ik kan me herinneren dat het inderdaad nog flink kon regenen in centraal Vietnam.
In Hoi An wel veel droge dagen gehad, maar de dagen in Hue had ik volgens mij 24 uur per dag regen. Werkelijk niks van de stad gezien, maar het mooie is dat de dagen in Hue de mooiste dagen waren, vanwege mensen die ik leerde kennen en de locals waar ik thuis uitgenodigd werd.

Wat ik dus wil zeggen: de regen hoeft je vakantie zeker niet te verpesten :)
Ik zou gewoon gaan en dan zien wat er op je pad komt :)
Plaats reactie