Kappersscharen mee op reis?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sacha26

Kappersscharen mee op reis?

Bericht door Sacha26 »

Even een vraagje:

Is het mogelijk om kappersscharen mee te nemen op reis in je backpack?
In Centraal Amerika is mn backpack wel eens helemaal gecheckt op wat er in zat (toen had ik geen scharen mee maar kreeg wel veel vraag van backpackers of ik hun haar wilde knippen).
Ik weet niet of het bij een grensovergang in Azie gezien zou kunnen worden als wappen?

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Sacha
Erik
Site Admin

Re: Kappersscharen mee op reis?

Bericht door Erik »

Het lijkt mij geen "veiligheidsprobleem" zolang je de kappersscharen in je ingecheckte bagage mee zou nemen. Hier kom je het vliegveld wel mee in. Een mogelijk probleem kan zijn dat ze bij de douane denken dat je naar het land komt om te werken. Dit omdat je "professionele" spullen mee neemt om "werk" mee uit te voeren. Als je dan ook een toeristenvisum hebt (of een VOA of een visum vrije entree) dan kun je tegen een probleem aanlopen.

Ik zet bewust overal quotes neer, want het is maar net zo een beambte het wil zien. Zelf zou ik ze lekker thuis laten, maar mocht je het als bron van inkomen zien dan zul je een goed verhaal moeten hebben waarom je de scharen meeneemt. (En andere backpackers knippen is geen goed verhaal, want dat is werk :P).
Sacha26

Bericht door Sacha26 »

Erik,

Bedankt voor je reactie! Ik weet genoeg ;) .

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen :)
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik neem altijd een kappersschaar mee in mijn ingecheckte bagage omdat ik mijn man sowieso altijd zelf knip. Dit komt goed uit want omdat bij hem de haepatitisch B inenting niet aanslaat, hij niet geknipt mag worden in het buitenland. Er is dan risico op besmetting via schaar of scheermes.

Toen wij alleen handbagage meenamen naar Nieuw Zeeland heb ik de schaar niet meegenomen. Voor 1 maand dan maar wat langer haar. :P Eventueel kun je ter plekke eentje kopen toch?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb je er nooit problemen mee gehad of vragen over gehad?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Nee nooit, maar wij hebben geen backpack maar checken onze hardshell trolleys formaat handbagage in en nemen een kleine rugzak mee als handbagage. Maximaal 7 kg dus.
Plaats reactie