3 weken backpacken in het zuiden van Chili/Patagonië
Re: 3 weken backpacken in het zuiden van Chili/Patagonië
Wat was je voor je binnenlandse vliegticket kwijt als ik vragen mag?
Voor een gecombineerde vlucht Puerto Montt -> Punta Arenas, Punta Arenas -> Santiago was ik €160,- kwijt. En dan vlieg ik gewoon overdag op normale tijden, dus geen nachtvluchten. Bij een nachtvlucht zou het nog goedkoper uitkomen, om en nabij €135,-.Erik schreef:Wat was je voor je binnenlandse vliegticket kwijt als ik vragen mag?
FYI, vlucht heb ik rechtstreeks bij LAN geboekt. Waarbij het uitspitten van verschillende dagen en tijden erg de moeite waard kan zijn!
Toen wij naar de opties keken om van Puerto Montt naar Santiago to vliegen waren we veel meer kwijt. Dus uiteindelijk voor de bus gekozen. Goed om te zien dat de vluchten gelukkig soms ook een stuk betaalbaarder zijn op dit traject.
-
- Reiziger
Top! Punta arenas vond ik niet bijzonder, wat mij betreft kun je het gebruiken als aankomst plaats en meteen de bus pakken naar puerto natales (als je weet wanneer je aankomt zou je wel een hostel kunnen boeken van te voren, het zit er al snel vol). De W-trek is eigenlijk een trek die je gewoon zelf doet dus ik snap niet helemaal hoe je die geboekt hebt. Of wil je gaan slapen in de hutten?Jbosters schreef:Voor de volgers van dit onderwerp, hierbij een korte update. Over 2,5 maand zal ik richting Chili afreizen, om vanuit Santiago af te reizen naar Puerto Montt. Hier heb ik ongeveer anderhalve week voor uit getrokken. Ik wil in Pucon wat outdoor activiteiten gaan ondernemen, zoals canyoning en de Villarica vulkaan beklimmen. Ook is mijn planning om nog een aantal dagen in Puerto Varas te verblijven om vervolgens vanaf Puerto Montt het vliegtuig te pakken naar Punta Arenas. De prijs van dit vliegticket viel me overigens reuze mee wanneer je deze vooruit boekt!
Na deze vlucht zal ik in Patagonie de W-trek gaan lopen in natuur park torres del paineAangezien ik ook in Patagonië nog voldoende dagen over houd wil ik ook nog een dagtrip maken naar de Perito Moreno gletsjer in Argentinië! Inderdaad best wat plannen, maar ik heb alleen de W-trek en vliegtickets vooruit geboekt om voldoende vrijheid te behouden.
Wanneer iemand nog tips heeft of vragen, tell me
Het is zeker een must-do om de perito moreno te doen, dan zal ik je aanraden om de big ice trek te boeken (als het lukt van te voren), prijzig maar zeker de moeite waard!
Je kan ook nog kijken of je tijd hebt voor el chalten, paar uurtjes van calafate af en echt zeer mooie trekkings met uitzicht op de fitz roy!
veel plezier!
Het is inderdaad mijn bedoeling om vanuit Punta Arenes direct door te reizen naar Puerto Natales. Daarnaast heb ik op de W-trek mijn overnachtingen geboekt in de refugios, waarbij de beschikbaarheid een maand geleden al minimaal was! Wellicht een tip voor degene die plannen hebben gemaakt om hetzelfde te doen, op tijd boeken in de wat drukkere periodes 
Wat betreft de big ice trek, waar heb jij deze destijds geboekt? En is het daarnaast goed te doen om vanuit Chili (P.A. of P.N.) af te reizen naar El Chalten, of moet ik hier echt een aantal dagen voor uit trekken. FYI, ik heb voor mijn bezoek aan Torres del Paine een dag of 3 te besteden en daarna 2 dagen.

Wat betreft de big ice trek, waar heb jij deze destijds geboekt? En is het daarnaast goed te doen om vanuit Chili (P.A. of P.N.) af te reizen naar El Chalten, of moet ik hier echt een aantal dagen voor uit trekken. FYI, ik heb voor mijn bezoek aan Torres del Paine een dag of 3 te besteden en daarna 2 dagen.
Big Ice Trek heb ik geboekt bij het America del Sur hostel, @liefehhmii ook. Van Puerto Natales ga je naar El Calafate en vanuit daar neem je de bus naar El Chalten. Er gaan niet heel veel bussen, dus het kan best zijn dat je een dagje moet wachten.Jbosters schreef:Het is inderdaad mijn bedoeling om vanuit Punta Arenes direct door te reizen naar Puerto Natales. Daarnaast heb ik op de W-trek mijn overnachtingen geboekt in de refugios, waarbij de beschikbaarheid een maand geleden al minimaal was! Wellicht een tip voor degene die plannen hebben gemaakt om hetzelfde te doen, op tijd boeken in de wat drukkere periodes
Ik zou trouwens niet zozeer adviseren om refugios te boeken. Voor de mensen met een mooi budget wel, maar het is gewoon ontzettend duur. Een tentje huren in Puerto Natales is goedkoop en zo speciaal zijn die refugios (en zeker het ontzettend dure eten) niet.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl