Hostel tips gezocht voor eerste overnachting in Phnom Pehn - Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Hostel tips gezocht voor eerste overnachting in Phnom Pehn - Cambodja

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal!

Binnenkort ga ik Cambodja verkennen jeeeeeee zo'n zin in!! ^O^ Ik land na een lange reis op Phnom Pehn en vind het dan prettig als ik niet nog oververmoeid hoef te zoeken naar een hostel/hotel. Voor de eerste nacht wel zo prettig... Voor de start vind ik het wel fijn om in op een relaxte plek te overnachten, liefst geen party-hostel of dorm, in een omgeving waar meerdere backpackers zich verzamelen. Phnom Pehn is een grote stad en weet niet zo goed waar zich een backpackers area bevindt. Veel van jullie zijn hier vast al geweest en weten precies waar ik het beste moet zijn of boeken... :-) Hope you can help!

Groetjes, Ninke
Ivo1988
Reiziger

Re: Hostel tips gezocht voor eerste overnachting in Phnom Pehn - Cambodja

Bericht door Ivo1988 »

Hallo Ninke,

Ik heb in 88 backpackers geslapen toen ik in Phnom Penh verbleef. https://www.88backpackers.com/
Prima dorms en grote lockers. Wel zelf even zorgen dat je hangslotjes bij je hebt, maar dit geldt eigenlijk overal in Azië.
En ander party hostel schijnt Top Banana te zijn, ben hier zelf niet geweest maar heb er wel wat over gehoord.

Boeken kan via Hostelworld, Agoda, Booking.com, etc.

Tijdens mijn reis heb ik vaker tips gevonden bij een Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/SEA2014/
Door middel van de zoekfunctie zijn er veel tips te vinden voor diverse plekken in SEA.

Groeten Ivo
Ninke
Reiziger

Bericht door Ninke »

Hoi Ivo,

Bedankt voor je reactie! Misschien had ik iets specifieker moeten zijn, sorry. (ik zal bericht zo gelijk even aanpassen...)
Ik ben juist op zoek naar een goede slaapplek, niet saai, maar absoluut geen party-hostel of dorm. Ik ben bekaf na 24+ uur onderweg, maar vind het wel leuk als het al een beetje buzzed en er wat backpackers te vinden zijn. Ben meer het chill-type ha ha ha.
Bedankt in ieder geval!
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Een heel leuk hotel is: Teahouse Asian Urban Resort

http://www.theteahouse.asia/

Wij waren zeer aangenaam door dit leuke schone hotel en wij hebben hier weer geboekt voor onze volgende aankomst in Phnom Penh in december. Via een bookingsite.
De receptie is zeer attent en checkte ook of de Giant Ibis bus ons op de ophaallijst had gezet, zonder dat wij dat vroegen.
Heeft ook zeer goede reviews.
Echt een aanrader!
Ninke
Reiziger

Bericht door Ninke »

Hoi Torra,

bedankt voor je reactie! Het ziet er zeker mooi uit. Eerlijk gezegd is dit wel weer iets aan de chique kant voor mij... Iets er tussen party hostel/dorm en hotel zou perfect zijn. Simpel, schoon en relaxed. Maar ik weet in ieder geval dat deze goed is! Thanks!
Plaats reactie