Financien reis Brazilie en Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Reizendooramerika1

Financien reis Brazilie en Bolivia

Bericht door Reizendooramerika1 »

Hoihoi,

Afgelopen zomer heb ik samen met een vriend een rondreis gemaakt door Zuid-Oost Azie. Dit was in Zuid-Thailand, Cambodja, Vietnam, Singapore en Maleisie. Dit deden wij 6,5 week. Je kunt dus nagaan dat ik van goed gevulde dagen houd.

Tijdens deze reis heb ik ongeveer 1800 euro uitgegeven. Dit is inclusief tussenvluchten, accommodaties, overige reizen, eten, bezienswaardigheden etc. alles dus. Wel is het exclusief de retourticket Amsterdam - Bangkok. Die was 680 euro.

Nu wil ik samen met een vriend Brazilie en Bolivia bezoeken. Hier willen wij ook gebruik maken van couchsurfing, dus dat zal ook geld schelen.

Heeft iemand ervaring met couchsurfing? Hoe vond je dat?
en
Als ik in 6,5 week Zuid-Oost Azie met 1800 euro heb gered, zonder couchsurfing. Welke inschatting maak je dan voor vijf weken Brazilie en Bolivia?
Erik
Site Admin

Re: Financien reis Brazilie en Bolivia

Bericht door Erik »

Hoe wel ik niet in deze landen ben geweest heb ik wel omliggende landen rondgetrokken. Ik denk dat je wat meer kwijt zal zijn in zuid en midden Amerika dan in Azië.In Brazilië is de economie nu nog steeds redelijk booming wat meestal ook hogere prijzen tot gevolg heeft. Colombia zal deze hogere kosten waarschijnlijk wel weer compenseren.

Verder lees ik niet altijd even positieve verhalen over couchsurfing en airbnb in dit deel van de wereld. Ik zou er me in ieder geval goed in verdiepen. Verder denk ik dat het erg kan helpen als je Spaans spreekt om goedkopere slaapplekken te vinden.
Plaats reactie