Mogen honingsnoepjes met echinacae Australië in?
Mogen honingsnoepjes met echinacae Australië in?
Manukahoningsnoepjes met echinacae uit Nieuw Zeeland.
Iemand enig idee of honingsnoepjes met echinacae Australië in mogen?
Iemand enig idee of honingsnoepjes met echinacae Australië in mogen?
Re: Mogen honingsnoepjes met echinacae Australië in?
Over het algemeen geldt dat wanneer de snoepjes verwerkt zijn in een fabriek ze het land in mogen. Dit mag niet wanneer de snoepjes zelf gemaakt zijn of waarbij de honing e.d. nog vloeibaar is (lijkt mij).
- Kims
- Reisexpert
Mag inderdaad maar geef het wel aan als je het land binnenkomt bij "quarantine".
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Uit nieuwsgierigheid: Waarom moet je dit aangeven?Kims schreef:Mag inderdaad maar geef het wel aan als je het land binnenkomt bij "quarantine".
Alles wat ook maar enigszins op voedsel "lijkt" moet bij binnenkomst in Australië worden aangegeven. Honingsnoepjes vallen onder de noemer voedsel, vandaar.
- Kims
- Reisexpert
Omdat je al het eten en alles wat van plantprodukten is gemaakt aan moet geven. Je vult voor aankomst een formuliertje in waar deze specifieke dingen gevraagd worden. Veel mensen hebben geen idee qua wat wel en niet het land binnen mag komen. Dus alles moet aangegeven worden en dan bepaald de "quarantine officer" of je het mee mag nemen.
Als je het niet aangeeft, ben je strafbaar met flinke boetes als gevolg. En door middel van "sniffer dogs" en het scannen van je bagage wordt er veel ontdekt.
Als je het niet aangeeft, ben je strafbaar met flinke boetes als gevolg. En door middel van "sniffer dogs" en het scannen van je bagage wordt er veel ontdekt.
Ik dacht dat je het niet aan hoefde te geven zodra het "processed food" was? Maar dat is dus niet direct kloppend?
- Kims
- Reisexpert
Nee, al het eten moet aangegeven worden 

Ik ben met een groep nederlandse meiden Australie binnen gekomen die ik in het vliegtuig had leren kennen. Wij hebben van alles aangegeven en de man die dat briefje controleerde vond dat wij een beetje overdreven hadden en echt niet een koekje of wat medicatie had hoeven op te schrijven.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hoi,
Het formulier is toch veranderd niet al het eten hoeft meer aangegeven te worden zie formulier hier https://www.border.gov.au/Enteringorlea ... sample.pdf
Ik had vorige keer een pak koekjes in mijn tas die heb ik dus niet aangegeven omdat het formulier daar niet meer om vraagt.
Ik zou die snoepjes wel even vragen om zeker te zijn vanwege de honing maar drop en koek hoef je dus niet meer op te geven als ik het goed begrijp.
Het formulier is toch veranderd niet al het eten hoeft meer aangegeven te worden zie formulier hier https://www.border.gov.au/Enteringorlea ... sample.pdf
Ik had vorige keer een pak koekjes in mijn tas die heb ik dus niet aangegeven omdat het formulier daar niet meer om vraagt.
Ik zou die snoepjes wel even vragen om zeker te zijn vanwege de honing maar drop en koek hoef je dus niet meer op te geven als ik het goed begrijp.