Beste route September tot en met december zuid oost azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
SherrenSMF

Beste route September tot en met december zuid oost azie

Bericht door SherrenSMF »

Hallo Allemaal'
Ik had even een vraagje. Een vriendin en ik zijn van plan om 17 september tot en met 17 december te reizen naar Azie.
Onze start zal zijn in Bangkok. Na alles een beetje te hebben ingelezen zijn we op het volgende gestuit: 'de route'.
De landen die op ons lijstje staan zijn: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en als er nog tijd over is Indonesië.
We reizen in een periode waarin het voornamelijk regenachtig is (misschien nog zacht uitgedrukt). Hebben jullie enige idee wat voor route nou het beste is zodat je zo min mogelijk in de meest regenachtige gebieden bent. Misschien is mijn vraag een beetje dom, maar wie weet..

Ik hoor het graag.

Groetjes Sharon
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Beste route September tot en met december zuid oost azie

Bericht door Esterb92 »

Hoi! Met die regen moet je maar net geluk hebben! In cambodja hadden wij een paar dagen geen regen en in laos aan een stuk door (half augustus). Ik weet niet of dit door het gebied of geluk/pech kwam ;-). Persoonlijk vond ik die regen niet eens heel erg :-) een poncho meenemen is wel een aanrader! En vaak is de bui heftig maar kort. Wij merkten het altijd aan de locals, zodra die naar binnen gingen of een poncho aantrokken wisten we dat het menes werd en zochten we onderdag. Als de locals buiten bleven met een beetje miezer, wisten wij ook dat er niets ergs aan kwam ;-).

Dan over de route: geen idee welke andere leuke mogelijkheden er zijn maar zo ben ik gegaan: vanuit Bangkok de nachttrein naar Laos, daar in het zuiden geweest, toen met de bus de grens over gestoken naar Cambodja, daar de historische hoogtepuntjes gedaan en Ankhor Watt, toen terug naar Thailand en nog gechilld op een van de eilanden (Koh Chang, beetje gemoedelijk eiland was dat dus als je wilt partyem moet je een andere kiezen ;-)). Als je de tijd hebt is het ook leuk om in het noorden van Laos de Gibbon Experience te doen. Je kan anders ook vanaf Laos naar Vietnam, dan Cambodja en weer terug in Thailand dan heb je een rondje gemaakt. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een ticket boeken met een andere vetrekplaats terug. Hoop dat je hier wat aan hebt :-)

Veel plezier alvast!
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Esterb92 »

Overigens hoef je niet te veel tijd uit te trekken voor Laos ;-) ben natuurlijk zelf niet.in het noorden geweest maar na een twee daagse trekking te hebben gedaan, in een homestay geslapen te hebben, naar de 4000 islands geweest te zijn incl overnachting en fietstocht (ohja en dolfijnen kijken (ja echt!)), en een nachtje in de tweede hoofdstad te hebben geslapen (momenteel naam kwijt.. iets met een p geloof ik) had ik het na vier nachten wel gezien ;-) wel prachtig allemaal hoor!
Deniesje

Bericht door Deniesje »

Hi Sharon,

Dit is lastig te zeggen.
Ik heb in juli/aug 2013 4 weken door Thailand gereisd en best veel regen gehad.
We hebben regen gehad in Chiang Mai maar ook in het Zuiden, op Ko Phi Phi stond ik tot over mijn enkels in het water.
Maar wij schijnen echt pech gehad te hebben met het weer.

Ik zou gewoon lekker gaan reizen en je niet te druk maken maar voor de zekerheid een paar poncho's meenemen.
Je gaat een lange periode dus je zal vast wat buien hebben, maar ook een heleboel zon.

Heel veel plezier! Groeten, Denise
Plaats reactie