Shanghai & Beijing in 1 week?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
koba82

Shanghai & Beijing in 1 week?

Bericht door koba82 »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in de 2e helft van oktober een week naar China te gaan met mijn vrouw. Door werk/omstandigheden is het niet mogelijk om langer dan een week te gaan, we kunnen op vrijdag weg en moeten op zondag weer terug zijn. Het is krap, maar het is niet anders, en we willen gewoon heel graag naar China. Een andere periode of langere periode is niet echt een optie.

Mijn idee is om naar zowel Shanghai als Beijing te gaan. We willen dan ongeveer halverwege de week met de high speed trein van Shanghai naar Beijing (of andersom). Behalve de 2 steden willen we buiten Beijing ook graag de Chinese muur bezoeken.

De vraag is natuurlijk: is dit haalbaar? zijn er mensen die misschien hetzelfde gedaan hebben? hebben jullie nog tips?

Alvast heel erg bedankt! :)
Erik
Site Admin

Re: Shanghai & Beijing in 1 week?

Bericht door Erik »

@Yvonnetje weet jij misschien antwoord op deze vraag?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Wat wil je precies zien in Beijing en Shanghai? In Beijing alleen kun je je al makkelijk een week vermaken. Je zou 4 dagen in Beijing kunnen verblijven (Chinese Muur, Verboden Stad, Zomerpaleis, Tempel van de Hemel, hutongs verkennen incl. Houhai Meer) en dan 3 dagen in Shanghai doen.
Van Beijing naar Shanghai gaat een hogesnelheidslijn, maar je kunt ook een nachttrein nemen (een hele ervaring, aanrader!)

Persoonlijk zou ik er voor kiezen in de buurt van één stad te blijven. En dan bijvoorbeeld dit:
Beijing - Pingyao - Datong - Beijing
Shanghai - Suzhou - Hangzhou - Shanghai.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ben benieuwd wat het geworden is?

Erg goede tips van je Yvonnetje!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie