briefadres aanvragen of toch niet?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Tomm
Wereldreiziger

briefadres aanvragen of toch niet?

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen :).

Me reis gaat bijna beginnen, en ben dan ook druk in de weer met de laatste dingen te regelen.
Aangekomen bij wat te doen met me post!?
Ik heb me loft opgezegd en woon tot ik ga weer even thuis.

Nu heb ik de volgende vraag.
Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland ga heb ik de mogelijkheid om een briefadres aan te vragen bij mijn gemeente ( eindhoven) dit is om instanties te laten weten dat ik momenteel niet in nederland ben en om me moeder van evt extra kosten te weerhouden, belastingdienst etc.
Dit is fijn omdat deze instanties uitgaan van de inschrijvingen van de gemeente en dan zien dat ik momenteel ergens anders ben.
Maar! Dit kan maximaal 8 maanden en ook al is het nog onduidelijk hoe lang ik precies weg blijf, weet ik niet of ik het moet aangeven bij de gemeente??

Wat is wijsheid? Toch maar een brief adres regelen of de gok nemen en gewoon gaan?

Uitschrijven bij de gemeente is geen optie voor me, dit omdat er dan bepaalde dingen vervalen die ik nodig heb bij terugkomst.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mocht je jezelf herkennen in deze vraag, laat het me weten :).

Thnx alvast
Gr Tom
Erik
Site Admin

Re: briefadres aanvragen of toch niet?

Bericht door Erik »

Goede vraag! Ik dacht dat een TNT postbus ongeveer €150,- per jaar kost, zijn de opties die jij hebt vergelijkbaar? Wie gaat je briefadres bijhouden als je weg bent?

Ik zou niet weten wat precies de gevolgen zijn als je een adres van een familielid opgeeft. Het is denk ik wat anders dan dat je er ook echt gaat wonen en ingeschreven staat. Zelf neig ik naar de post bij je moeder laten bezorgen, dan wordt er tenminste goed met je post omgesprongen.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

De gevolgen weet ik ook niet? Lijkt me stug dat ze zeggen, kom je melden als je terug bent haha.

En het brief adres word idd bij me moeder.
Dat ze mijn post mag ontvangen en evt open maken en daarmee is alles gezegd eigenlijk.

Maar als ik er zo over denk, is het nooit voorgekomen dat ik opeens even langs moet komen bij een instantie ofzo.
En wie gaat me controleren of ik wel echt terug ben??
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het lijkt me als je duidelijk communiceert dat het om een "postadres" gaat kun je in ieder geval later aantonen dat het niet meer dan dat was. Wanneer je je gaat inschrijven op je moeders adres dan wordt het anders denk ik.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Via de gemeente heb ik al contact gehad en de aanvraag formulieren van hun site gedownload.

En hierin staat dan ook maximaal 8 maanden bij meer dan 8 maanden ben je verplicht jezelf uit te schrijven.

Maar na wat rond gebeld te hebben met vrienden/reizigers. En hun de zelfde vraag gesteld te hebben, ga ik het denk ik niet aangeven dat ik vertrek. Mocht er iets zijn dan bekijk ik dat wel op dat moment wat te doen.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

En tevens ben ik al ingeschreven op me moeders adres, heeft verder ook geen gevolgen met de belastingdienst etc
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij hebben ons wel toendertijd uitgeschreven en wij gebruikte het adres voor post van mijn schoonouders. Wij zijn uiteindelijk nooit meer teruggekeerd dus hoefde we ook niet de dealen met inschrijving. Het kan zijn dat de gemeente je oproept en dat je in persoon je moet komen melden. Dit gebeurt niet heel vaak maar dan kan het dus gebeuren dat als je niet komt dat je uitgeschreven word.
Maar goed er zijn vele mensen je voor gegaan en zonder problemen. Wij kozen ervoor omdat we niet wisten hoe lang we op reis gingen en we hadden ook geen zin om basisverzekering meer te betalen.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Thnx moira.

Vrienden van me vertellen het zelfde maar de meeste van hun zijn toen ook gegaan en hebben er niks over gehoord.

En daarbij heb ik het zelf nog nooit mee gemaakt dat ik me moet komen melden :).
Ik ga de gok gewoon nemen en mocht het voorkomen dan moet ik maar gewoon terug komen. Bedankt voor de info iig.

Nu word het aftellen dat ik kan gaan :D
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Klopt het verschilt per gemeente. Het heeft ons in ieder geval een hoop centen gescheeld doordat we geen basisverzekering meer hoefde te betalen. Wij hebben een globetrotter verzekering gehad en die was een stuk goedkoper. Het zijn keuzes die je maakt inderdaad. Wij wonen nu sinds 2011 in Nieuw Zeeland daar ben je gewoon verzekerd in de belastingen dus wij betalen hier helemaal niets extra.
Plaats reactie