Laatste 3 weken Cambodia en Zuid-Vietnam?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Brasov
Wereldreiziger

Laatste 3 weken Cambodia en Zuid-Vietnam?

Bericht door Brasov »

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels een maand op reis door Thailand en heb nog een maand te gaan :) Geweldig hier! Maar nu m'n reismaat van de afgelopen 2,5 week over 4 dagen terugvliegt uit Bangkok, heb ik het idee om daarna naar Cambodja te gaan. Ongeveer 3 weken daarna moet ik terug zijn in Bangkok voor mijn eigen vlucht terug naar huis.

Ben me op dit moment aan het oriënteren en vraag me af of ik in die 3 weken alleen Cambodja moet bezoeken of ook Zuid-Vietnam? Omdat ik in een maand Thailand gek genoeg maar 1 tempel heb bezocht (die grote in het centrum van Chiang Mai), wil ik in ieder geval een dag of 3 Angkor verkennen. Verder wat leren over het verleden van Cambodja lijkt me ook interessant. Strand en zee heb ik wel genoeg gehad (nu al een tijdje op Koh Phangan en aan het begin 9 dagen op Koh Tao geweest) en dingen als watervallen enzo heb ik ook wel genoeg gezien. Met dit in het oog lijkt 3 weken Cambodja me wel aan de lange kant. Omdat ik ook wel zin heb nog een gigantische (maar ook mooie en gezellige) stad te zien, dacht ik de laatste dagen/week door te brengen in Saigon en omgeving. Ook nog wat leren over de Vietnamoorlog enzo :)

Is dit volgens jullie qua reistijden enzo goed te doen in 3 weken? Als Saigon doorgaat probeer ik vanuit daar terug te vliegen naar Bangkok.

Nog een paar kleine vraagjes:
  • Visum voor Cambodja: gewoon aan de grens toch? Of beter om alvast in Bangkok te regelen?
  • Dollars nodig? Ik heb geen US dollars bij me? Heb ik die wel nodig voor Cambodja of valt dat wel mee? Anders wat extra Thaise baht meenemen ofzo?
  • Visum voor Vietnam: goed te regelen in Phnom Penh begrijp ik?
  • Angkor verkennen per scooter: Ik hoorde dat in Siem Reap scooters niet verhuurd worden aan toeristen, maar dat als je er een eenmaal hebt er wel mee naar binnen mag. Klopt dit? Iemand een manier om toch per scooter Angkor te verkennen? Misschien de bus nemen naar Battambang, daar een scooter huren, met scooter op de boot naar Siem Reap en paar dagen later zo ook weer terug?
Alvast bedankt!
Ingesuzanne

Re: Laatste 3 weken Cambodia en Zuid-Vietnam?

Bericht door Ingesuzanne »

Beste,

Ik ben net terug van reizen door deze landen. Persoonlijk wil ik jou aanraden echt naar Battambang te gaan. Hier is het minder toeristisch en heb ik een prachtige dag rondgetourd in de omgeving van Battambang en het echte Cambodja gezien. Het leverde prachtige plaatjes op! Verder heb ik op die dag ook de standaaard toeristische attracties bekeken. Ik was er 1 dag, maar achteraf was ik er liever 2 dagen geweest. In Siem Reap is niet heel veel te doen op Angkor Wat na. Ik ben heel vroeg opgestaan om de sunrise te zien en vervolgens rond 17.00 heb ik het park pas verlaten. Was een prachtige dag, persoonlijk vond ik dat genoeg. Alles lijkt vrijwel op elkaar. Maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Ik heb alleen toeristen op de fiets gezien daar..geen idee hoe het met de scooter zit. Vraag me alleen af of op de boot van Battambang naar Siem Reap een scooter past.

Ik denk dat je aan 1,5 week cambodja in principe wel genoeg hebt, vooral in Phnom Penh zul je veel over de recente burgeroorlog leren. Vanuit daar kun je makkelijk de grens over naar vietnam, maar je zult dan langer in Phnom Penh moeten zijn ivm je visum aanvragen dat zo 3 werk!! dagen duurt. Als je per vliegtuig vietnam ingaat is het gemakkelijker Friends Travel Vietnam en http://www.visumvietnam.nl. Ik weet alleen niet of vliegen onhandig is. Wat betreft geld, als je daar pint dan pin je of dollars of je kunt kiezen of je Riel of Dollars wilt pinnen.

En wat betreft visum Cambodja, dat kun je gewoon bij de grens regelen. Neem 35 dollar mee of dat bedrag in Baht.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Brasov
Wereldreiziger

Re: Laatste 3 weken Cambodia en Zuid-Vietnam?

Bericht door Brasov »

Alsnog bedankt voor de info! Ben inmiddels weer terug in Holland. Vond Angkor erg indrukwekkend, bezocht met gehuurde elektrische scooter, dat mocht blijkbaar wel. Na een week Siem Reap en 2 dagen Phnom Penh ben ik nog in 12 dagen van Saigon naar Hanoi gereisd over land - moest dus opschieten maar geen spijt van Vietnam nu ook te hebben gezien.
Plaats reactie