Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
foosa

Re: Verkeerde visum aangevraagd voor Australië

Bericht door foosa »

Ik heb gister gebeld, het klopt inderdaad wat je zegt.
Ik heb nu gekozen om gewoon dit visum aan te houden.

Heel erg bedankt voor je reactie *)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verkeerde visum aangevraagd voor Australië

Bericht door Rebec »

Geen dank en succes met alle voorbereidingen!
Stijn92

Re: Working Holiday Visum Australië

Bericht door Stijn92 »

Ook even een noob vraag..

Je WHV is 1 jaar geldig, gaat dit jaar in zodra het visum is toegekend, of zodra je het land binnen komt?(ik denk/hoop de laatste, maar ik wil het even zeker weten haha)
Kims
Reisexpert

Re: Working Holiday Visum Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Als het visum is toegekend heb je een jaar om te gaan en gaat het in als je het land binnenkomt!

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
MiesEnMel

Invalid parameters WHV creditcard gegevens

Bericht door MiesEnMel »

Hoi Allemaal,

Wij proberen onze visum in te dienen (submit) echter geeft het programma een error fout bij het invoeren van de CC gegevens genaamd "invalid parameters." Wij hebben geen idee wat dit inhoud want we hebben alle gegevens juist ingevuld.

We hebben ons visum hier aangevraagd:http://www.immi.gov.au/Pages/Welcome.aspx

Kan iemand ons hierbij helpen?
Iemand enig idee wat wij verkeerd zouden hebben gedaan. Moeten wij de naam met of zonder puntjes vermelden? Mijn naam is bv. M.S.M. Roelofs
Hoe zouden jullie dit vermelden?

Wel weet ik dat ze gisteren onderhoud hebben gehad aan de site zou het misschien daar aan liggen?:)

Bedankt voor jullie hulp.
Kims
Reisexpert

Re: Invalid parameters WHV creditcard gegevens

Bericht door Kims »

Hi,

Naam is zonder puntjes wanneer je met creditcard online betaald over het algemeen. Dat kan het dus zijn.

Geen spaties tussen de nummers is ook essentieel.

Succes ermee!
MiesEnMel

Bericht door MiesEnMel »

Hoi Kim,
Het wordt nog leuker :( het bedrag is al 3 x van mijn cc afgeschreven terwijl het op de Site continu error aangeeft... visum nog steeds niet gesubmit. Morgen maar bellen met ambassade *zucht*

standaard gevoel heb ik weer :p 8)7
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Oh poep... 8)7

Succes ermee!
Kims
Reisexpert

Verandering WHV belasting vanaf July 2016

Bericht door Kims »

WORKING holidays in Australia are set to become a lot less attractive, with plans to jack up the tax rate for backpackers who want to work their way around the country.

Under changes flagged in the Federal Budget, overseas visitors who embark on a working holiday down under will be taxed at 32.5 cents from the first dollar they earn.

At the moment, those on working holiday visas pay 19 cents in the dollar on taxable income above the tax-free threshold (of $18,500).

It means someone earning up to $37,000 on a working holiday will pay around $12,000 in tax instead of $3500.

The measure will take effect from July 2016 [...]

Source: news.com.au
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verandering WHV belasting vanaf July 2016

Bericht door Rebec »

Ik had dit ook al gehoord van een vriendin. Echt niet tof dat ze dit gaan doen!
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Kan je hier niet een groot deel van terugvragen bij vertrek? Of valt het wel mee wat je terugkrijgt?
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Arnout3008 schreef:Kan je hier niet een groot deel van terugvragen bij vertrek? Of valt het wel mee wat je terugkrijgt?
Op een WHV is de belastingvrije zone $18000 dus kun je vooralsnog inderdaad een groot deel van de betaalde belasting terugkrijgen. Dit verandert per 1 juli 2016, dan betalen mensen op een WHV wat hierboven beschreven staat. Dat is een groot verschil!
RubenK85
Reiziger

Bericht door RubenK85 »

Achja, vervelend, maar het is niet anders. We hebben hier geen invloed op, dus lekker mee omgaan denk ik :)
tripntell

Informatie aanpassen op goedgekeurde WHV (online)

Bericht door tripntell »

Hallo,

Mijn 2nd Working Holiday Visa is goedgekeurd (aanvraag via internet), maar sindsdien is de informatie betreffende mijn Health Requirements veranderd. Ik ben namelijk al meer dan 3 maanden aan het rondreizen in Zuid-Oost Azie.
Ik ben nog altijd gezond, maar graag zou ik de overheid hiervan toch op de hoogte brengen om verdere problemen bij aankomst te voorkomen.

Ik heb gezocht op het internet en op de officiele website van de overheid, maar nergens kan ik informatie vinden over hoe ik dit online kan doen.
Wel heb ik het PDF formulier '1022 Notification of changes in circumstances' gevonden, maar dit moet afgeprint en opgestuurd worden. Kan iemand me zeggen hoe ik dit online kan aanpassen? Indien de papieren versie de enige optie is, waar moet ik deze heen sturen? Ik vind ook nergens een emailadres om de overheid te contacteren.

Momenteel zit ik in Maleisisch Borneo en reis ik nog door naar Indonesie alvorens ik naar Australie ga in iets minder dan een maand.

Alvast bedankt voor alle advies! :)

Ellen
williebillie

Working Holiday Visum aanvragen vanuit Azie?

Bericht door williebillie »

Hallo mede-wereld-ontdekkers,

Kort geleden heb ik besloten te gaan reizen en vorige week heb ik een ticket geboekt naar Azie. Ik vertrek 7 oktober *O*
Nu ben ik ook meteen op zoek gegaan naar een baantje in Australie, zodat ik daar ook nog heen kan, maar tot op heden heb ik nog niets gevonden (ik zoek een baan als onderzoeker in de (medische) psychologie op een universiteit - dus als je iets weet hoor ik het graag ;) ). Ik weet ook niet of het me gaat lukken om iets te vinden voor ik naar Azie ga, en ik wil graag daar verder blijven zoeken. Ook overweeg ik op de gok naar Australië te gaan en dan eventueel een ander baantje te zoeken, maar ik heb rugklachten waardoor mijn mogelijkheden om lichamelijk werk te doen iet-wat beperkt worden (en ik heb niet echt de financiële middelen om naar Australie te gaan zonder daar te werken)

Mijn vraag: is het mogelijk om in Azie een visum aan te vragen zodra ik zeker weet dat ik door ga naar Australie? Ik vermoed van wel, maar is dat lastiger of maakt het niet uit? Verder vraag ik me ook af wanneer er een medische keuring moet plaatsvinden. Ik heb dus wat reumatische klachten. Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?

Ik hoor graag van jullie :)
Plaats reactie