Vietnam 3-4 weken te plannen, wat is ideaal in oktober?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
LG88

Vietnam 3-4 weken te plannen, wat is ideaal in oktober?

Bericht door LG88 »

Hallo!
Mijn vriend en ik hebben 4 weken en ruim 4000e uitgetrokken voor een leuke backpack reis. Maar door alle leuke en interessante blogs, komen we er niet meer uit. Vietnam van noord naar zuid zou tof zijn met name de treinreis, maar combineren we dat met Cambodja en Thailand? Is Laos de moeite waard? Tevens zijn we niet de meest ervaren backpackers..

We zouden graag ergens een paar dagen willen relaxen met misschien een paar mooie duiken. Ook zou een stuk land overbrugd kunnen worden door zip-lines, heb ik me laten vertellen, iemand ervaring? En als laatste nog het weer, oktoberweer is nogal wisselend, zijn er bij uitstek onderdelen die we beter kunnen overslaan om dien reden?

Alle tips zijn welkom :)
kevinmp
Reisexpert

Re: 3-4 weken te plannen, wat is ideaal in oktober?

Bericht door kevinmp »

Als je heeeeel snel bent kan je Vietnam in 14 dagen doen maar dan hou e bijna niks over. Je kan je met gemak al 4 weken in Thailand vermaken. Waarom geen rondje Thailand met een beetje cambodja??

Waar vlieg je op? Das ook wel relevant
Ralph
Reisexpert

Re: 3-4 weken te plannen, wat is ideaal in oktober?

Bericht door Ralph »

Note: ik weet even niet meer precies wanneer\hoe het zit met het regenseizoen in Thailand. Ik weet wel nog dat het regenseizoen op de eilanden (Ko Tao etc.) 1 maand later begint dan in de rest van Thailand.

Ik zou voor Thailand gaan. Bangkok + noorden ervan (tot Chiang-Mai \ Pai) in 2 weken en dan vliegen van Chiang-Mai naar Phuket voor 2 weken het zuid Thailand. Laatste paar dagen zou ik op Ko Tao spenderen voor duiken.

Meer moet je niet willen met 'maar' 4 weken.
Plaats reactie