Verhoging Visum Servicekosten CVASC

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Verhoging Visum Servicekosten CVASC

Bericht door Froja Melet | RM Express »

M.i.v. 10-08-2015 verhoogt het CVASC (Chinese Visa Application Service Center) de servicekosten van €30,= naar €55,= (ex. BTW)
Voor de postservice wordt de prijs verhoogt van €60,= naar €85,= (ex. BTW)
De legeskosten van de ambassade blijven gelijk.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Elrosso
Reisexpert

Re: Verhoging Visum Servicekosten CVASC

Bericht door Elrosso »

Dus nu hier naar toe? http://www.visumservice.nl/visum-voor-c ... -aanvragen
of
http://www.visacenter.nl/vn/tarieven.html (met deze heb ik zelf goede ervaring)

of begrijp ik het bericht niet goed?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Het maakt niet uit van welk visumbureau je gebruik maakt. (Overigens hebben beide genoemde bureaus de prijzen nog niet aangepast)
De kosten voor CVASC + leges ambassade zijn voor iedereen gelijk.
Als je niet zelf gaat brengen en halen zijn het de bemiddelingskosten van het visumbureau die verder het verschil maken.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Dus CVASC is niet een bemiddelingsbureau? Het zegt mij namelijk niets wat het CVASC is.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Froja Melet | RM Express
Reiziger

CVASC is het bedrijf dat door de Chinese ambassade is ingeschakeld om de aanvragen voor visa in te nemen en te beoordelen. Daarna gaan ze naar de ambassade, waar de eindbeoordeling plaatsvind en het visum al dan niet wordt verstrekt. Waarna de paspoorten door de reiziger weer bij het CVASC afgehaald kunnen worden.

Hetzelfde gebeurt bij India, waar het BLS ( India Visa and Passport Application Center ) en Rusland ( VHS Visa Application Center IFS) als inname loket fungeren.

Je kan bij deze landen dus niet meer rechtstreeks bij de ambassade terecht, alleen indienen via het Center. En die moeten ook hun onkosten eruit halen. Hoewel er wel enorme verschillen zijn.
CVASC = € 66,55 | BLS= € 5,40 | IFS = € 30,= (allen incl. BTW)

De verwachting is dat op termijn steeds meer ambassades van dit soort centra gebruik gaan maken, wat de visakosten niet ten goede komt.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Plaats reactie