Hanoi naar Bangkok in zeven weken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
diederikk

Hanoi naar Bangkok in zeven weken

Bericht door diederikk »

Ik ben Diederik, 23 jaar, en ga vanaf oktober 3,5 maanden alleen backpacken. De eerste zeven weken reis ik door Zuid-Oost Azië waarna ik doorvlieg naar India. 3 oktober kom ik aan in Hanoi, en op 20 november vlieg ik verder vanuit Bangkok. Ik wil niet op vakantie maar op reis gaan, en hoop plekken te zien die de massa-toerist nog niet ontdekt heeft. Na mijn eerste oriëntatie ben heb ik een opzet van een route gemaakt:

Hanoi - Ha long - Hue - Hoi an - Dalat - Mui ne - Ho Chi minh - Rach Gia - Kep - Phnom Penh - Siem Reap - Battambang - Bangkok

Hebben jullie tips voor plekken die ik hierbij moet zetten/ weg kan strepen? Ik weet nog niet hoeveel dagen ik per plaats blijf, daar kom ik "along the way" wel achter. Is dit echter wel haalbaar in zeven weken? Is er misschien nog ruimte om meer van Thailand te zien? Heb ik nu juist de makkelijke/toeristische route op papier staan?

Ik zit vol met vragen, hoop dat jullie kunnen helpen :)
vincentdekolf
Reiziger

Re: Hanoi naar Bangkok in zeven weken

Bericht door vincentdekolf »

Ik denk dat 7 weken genoeg tijd is hiervoor.

Je zou ervoor kunnen kiezen de tocht door Vietnam per motor af te leggen. Hierdoor zal je op meer plaatsen komen die niet´toeristisch´zijn.
Op dit moment heb je een vrij logische route op papier. Waardoor dus ook veel mensen deze afleggen.

Verder zou ik in Vietnam nog stoppen bij het Phong nha national park. Vond ik prachtig om doorheen te rijden.
diederikk

Bericht door diederikk »

Thx Vincent! De motor lijkt me vet, de risico's mbt tot het rondrijden zonder rijbewijs dat geldig is in Vietnam zijn echter wel reden om dat toch links te laten liggen..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mooie route hoor, wij hebben in drie weken van HCMC tot Bangkok gedaan en dat was zelfs nog met een baby. Wij waren erg gecharmeerd van Kampot wat mij betreft mag die niet ontbreken. Koh Rong eiland ook erg mooi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie