Welke annuleringsverzekering?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Leotjo

Welke annuleringsverzekering?

Bericht door Leotjo »

Hoi!

Ik ga in januari 2016 voor 8-9 maanden op wereldreis. Nu heb ik enkele dagen geleden alvast een paar tickets geboekt, zonder annuleringsverzekering erbij. Nu moet ik binnen zeven dagen na boeken een aparte (doorlopende?) annuleringsverzekering afsluiten om recht te hebben op teruggave bij annulering wegens ziekte e.d.

Welke (doorlopende) annuleringsverzekering is aan te raden? Ik heb bv. al bij ISIS gekeken - zij bieden ook uitgebreide wereldreisverzekeringen - maar die kan ik nu nog niet afsluiten maar pas drie maanden van te voren, wat voor mij veel te laat is. Daarnaast kun je bij de ANWB een doorlopende reisverzekering afsluiten, maar dat kost maar 6 euro per maand (met een maximale vergoeding van 3000 euro per persoon) wat ik dan weer verdacht weinig vind. Ik denk dat ik ook voor een vergoeding van meer dan max. 3000 euro moet gaan gezien de duur en kosten van mijn reis.

Dus....heeft iemand tips of advies? ^O^
Erik
Site Admin

Re: Welke annuleringsverzekering?

Bericht door Erik »

Bij een verzekering moet je jezelf altijd afvragen welke kosten moet ik verzekeren die ik niet zelf kan dragen.

Ik weet niet welke dingen je allemaal vastlegt , maar 3.000 euro is een redelijk bedrag. Voor dat geld zou je een nieuw ticket kunnen kopen ernaar huis en eventueel wat gereserveerde kosten van overnachtingen en tours.

Soms wordt er ook de mogelijkheid geboden om weer je reis te hervatten wanneer je dit binnen x dagen doet.

Je moet dus kijken wat je kwijt ben in het ergste geval en wat dat kost en rekening houden met gevallen waarvoor je naar huis moet komen. Bijvoorbeeld overlijden van iemand.
Leotjo

Bericht door Leotjo »

Hoi Erik,

Bedankt voor je bericht. Goed om dat even te bekijken inderdaad! Ik heb nu al enkele tickets gekocht en moet er nog een boeken voor ik vertrek, in totaal kosten die zo'n €2500. Daarnaast leg ik alleen voor de eerste dagen/week wat overnachtingen vast. Dus als ik voor vertrek moet annuleren zou €3000 wel genoeg zijn inderdaad. Want als ik door omstandigheden niet zou kunnen gaan, zou ik uiteraard ook heel veel kosten voor onderdak, vervoer, tours e.d. überhaupt niet maken.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Voor wat betreft je reisverzekering: (want ik begrijp dat je deze ook nog moet?) let vooral op de dekkingsduur, degene van de ANWB die je noemt, dekt maar tot 60 dagen aaneengesloten reizen. Gezien je 8/9 maanden weg gaat, betekent dit dat na 2 maanden je eigenlijk dus geen verzekering meer hebt!
Let daarnaast ook op welke "sporten" wel/niet vergoed worden, activiteiten die je (naar mijn ervaring) op wereldreizen doet worden al snel bestempeld als "gevaarlijke sport" en dus niet vergoed!

groeten,
Lodder
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Sluit mij aan bij de reactie van Lodder. Heb het ooit eens onderzocht, maar er zijn reisverzekeringen die je voor een langere periode, tot zelfs een jaar, kan afsluiten. Wat de annuleringsverzekering betreft, ben via de ANWB bij Unigarant verzekerd. Plm € 60,00 voor een doorlopende. Bedenk wel dat als je alleen een ticket boekt deze niet in aanmerking komt voor de annuleringsverzekering. Je moet op z'n minst een hotel boeken op de plaats van aankomst bijvoorbeeld, al is het maar voor een of twee dagen. Sluit bij je reisverzekering een extradekking af voor ziektekosten, die in andere landen soms vreselijk duur zijn. Je krijgt op de Nederlandse ziektekostenverzekering slecht de kosten vergoed die in Nederland gebruikelijk zijn. Overigens zijn doorlopende reisverzekeringen spotgoedkoop. Ben zelf via de FBTO verzekerd voor plm € 70,00 maar wel met een maximum reisduur van 6 weken. Grt. Wim
Plaats reactie