Beste reizigers,
In oktober begint onze reis vanuit Buenos Aires richting Nicaragua. Het plan is nu om te reizen via Bolivia, Peru, Ecuador (galapagos), Colombia en vanaf daar per zeilboot naar Panama en vervolgens door Costa Rica naar Nicaragua te gaan.
Hebben jullie must see tips voor onze reis of advies over de route?
Wat is handig om te doen met aantonen in Buenos Aires dat wij binnen 90 dagen het land weer verlaten. We hebben dus retourticket na 6 maanden, maar is het raadzaam om een binnenlandse vlucht vanuit Argentinië te boeken binnen die 90 dagen?
Alvast bedankt voor de tips.
Groet Thom
6 maanden zuid & midden Amerika
Re: 6 maanden zuid & midden Amerika
Je hebt vorige week exact hetzelfde topic aangemaakt, waar niemand op reageerde. Waarschijnlijk omdat je vraag veel te algemeen is. Koop een Lonely Planet en je vraag is beantwoord. Mocht je toch wat algemene info nodig hebben over ervaringen, dan heb ik een aantal korte verhaaltjes geschreven.
Je laatste vraag: ik had er geen last van, maar het gebeurt wel eens dat mensen wel verplicht een retourticket moeten kopen nadat ze deze niet hadden. Welk risico wil je zelf lopen?
Je laatste vraag: ik had er geen last van, maar het gebeurt wel eens dat mensen wel verplicht een retourticket moeten kopen nadat ze deze niet hadden. Welk risico wil je zelf lopen?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Re: 6 maanden zuid & midden Amerika
Ik heb een aantal landen die je wilt bezoeken los van elkaar geboekt. Twee jaar geleden bezocht ik Peru en Bolivia, momenteel zit ik in Argentinië. Bij deze ook een link naar mijn 'verhaaltjes': http://www.ikreis.net. Argentinië zal geplaatst worden als ik terug in NL ben, tot die tijd post ik foto's op FB die je kan bekijken.
In de Lonely Planet staan 'suggested itternaries' per land. Kan handig zijn om je te oriënteren. Of je kan kijken ik sites van reisorganisaties als koningaap en shoestring.
Mijn hoogtepunt in Peru is de omgeving van Cusco, van Bolivia Salar Uyuni en mijn voorlopige hoogtepunt van Argentinië Iguazu.
In de Lonely Planet staan 'suggested itternaries' per land. Kan handig zijn om je te oriënteren. Of je kan kijken ik sites van reisorganisaties als koningaap en shoestring.
Mijn hoogtepunt in Peru is de omgeving van Cusco, van Bolivia Salar Uyuni en mijn voorlopige hoogtepunt van Argentinië Iguazu.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie