Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
stevie28
Vakantieganger

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door stevie28 »

Ik begin op bali. Verder is me planning dat ik er geen heb haha
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

stevie28 schreef:is hier iemand op dit gezellige kletstopic in november en december toevallig nog in indonesie?? om gezellig wat dagen mee door te brengen??

groetjes!!! stevie
Ik ben waarschijnlijk vanaf de 2de week van november voor 3 weken in Indonesie. Waarschijnlijk vlieg ik aan op Jakarta en terug vanuit Den Pasar (Bali).

Tips van Jenny uit een ander topic:
In 3 weken? Anderhalve tot twee weken Java en de rest Bali. Reis langzaam, vlieg vanuit Jakarta door naar Yogya (of neem de trein/bus) en blijf daar wat dagen voor de Borobudur, Prambanan, evt. Dieng, Paratritis en natuurlijk de stad zelf.

Daarna naar de Bromo en Ijen, evt. met stops in Malang en Kalibaru.

Op Bali zou ik in ieder geval voor de cultuur een paar dagen Ubud doen en duiken vanuit Lovina en/of Amed.
stevie28
Vakantieganger

Bericht door stevie28 »

hey ralph.

ja ubud zag ik al vaak voorbij komen daar wil ik inderdaad wel even heen. wil daar beginnen als ik aankom meteen daarheen. leuk dat je er dan ook bent. misschien kunnen we wel hier contact houden en dan meeten.

groetjes
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

stevie28 schreef:hey ralph.

ja ubud zag ik al vaak voorbij komen daar wil ik inderdaad wel even heen. wil daar beginnen als ik aankom meteen daarheen. leuk dat je er dan ook bent. misschien kunnen we wel hier contact houden en dan meeten.

groetjes
Is goed, heb je een bericht gestuurd zodat ik je tzt makkelijk terug kan vinden.
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Ik ben straks voor lange tijd in Indonesië te vinden. Uiteraard zal ik wat rondreizen en het land bezichtigen. Maar ik vroeg me af hoe het zit met vrijwilligerswerk in Indonesië. Ik zou daar graag wat goeds willen doen, maar wil er niet honderden euro's voor betalen. Tot nu toe vind ik alleen maar websites waar je minimaal voor 4 weken al gauw €800,- betaald. Dat vind ik wat te gortig. Misschien dat iemand hier goede tips heeft of zelfs ervaring, ze zijn in ieder geval welkom!
*O* *O* *O*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb ervaring, maar die mensen (was geen organisatie) hosten geen vrijwilligers meer. Ik kan je wel een hoop vertellen over leven en cultuur, dus als je specifieke vragen hebt mag je een nieuw topic aanmaken. (Op mijn websites staat ook veel informatie.)

Enige organisaties die ik nu ken zijn Dejavato in Semarang en I-like-local. Ook heeft SIW samenwerkingen in Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ubud is idd leuk. Bromo is super mooi. In de zin van foto aan de muur materiaal. Wel zwaar icm
Iljen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Inmiddels weer terug. 1 dag VISA overstay is nu 300.000 geworden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

kevinmp schreef:Inmiddels weer terug. 1 dag VISA overstay is nu 300.000 geworden.
Hoi Kevin, zou jij misschien dit willen updaten bij onze Indonesië visa reisinformatie?! Misschien dat je nog meer dingen ziet die niet kloppen. Zou heel fijn zijn.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Erik schreef:
kevinmp schreef:Inmiddels weer terug. 1 dag VISA overstay is nu 300.000 geworden.
Hoi Kevin, zou jij misschien dit willen updaten bij onze Indonesië visa reisinformatie?! Misschien dat je nog meer dingen ziet die niet kloppen. Zou heel fijn zijn.
Hey Erik

Hoe doe ik dat? Gewoon er onder zetten?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb je net even per PM een uitleg gestuurd. Hopelijk wil het daarmee lukken en anders help ik je graag verder. :Y
KimK

Bericht door KimK »

Laatst gewijzigd door Erik op 24 aug 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijderd dubbel
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ter info:
Inmiddels toegevoegd bij de reisinformatie:

Overstay

Het kan voorkomen dat je je een x aantal dagen te lang in het land bent. Per dag betaal je hier een boete van 300.000 Rupiah voor. Dit is sinds 1 January verhoogd, zie hiervoor ook de site van de Indonesische Ambassade. Voor het geval je ipv 30 dagen, 31 dagen in Indonesië bent kan het lonen om gebruik te maken van het gratis VOA en gewoon de overstay te betalen. Een visum aanvragen is nog altijd duurder. Let wel dat overstay een misdrijf is, maar de ervaring leert dat er bij een paar dagen niet zo moeilijk wordt gedaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kevinmp schreef:.... Voor het geval je ipv 30 dagen, 31 dagen in Indonesië bent kan het lonen om gebruik te maken van het gratis VOA en gewoon de overstay te betalen...
Een VOA kost nog altijd US$ 35.

Op een beperkt aantal luchthavens kun je als Nederlander een gratis visumvrije entree krijgen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Klopt het is ook als toevoeging daarop. Als je bv 31 dagen blijft kan je dus beter dat voa nemen, gratis. En een overstay betalen van een dag
Plaats reactie