Vakantie bestemming gezocht!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Re: bestemming gezocht max 2000 euro

Bericht door Reisfreaks »

Als je een goed rondsnuffelt is zuid Amerika ook best te betalen qua vliegticket. Wij hebben voor 649 euro een vliegticket naar Quito(Ecuador) voor dezelfde periode ( Mei-Juni). Dat lijkt me wel een bestemming wat je niet gauw zou kiezen als je kleine kindjes hebt. In Juni zit je qua walvis spotten ook goed ;)
Domana

Bericht door Domana »

Erik schreef:In ieder geval de prijs. Volgens mij is Nicaragua, dan Panama en dan Costa Rica het goedkoopst. waarbij de laatste twee een stuk(je) duurder zijn dan de eerste.
hèhè, ja tot die conclusie was ik ook gekomen, maar wat is het verschil in bezienswaardigheden?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat weet ik helaas niet :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Domana schreef:
Erik schreef:In ieder geval de prijs. Volgens mij is Nicaragua, dan Panama en dan Costa Rica het goedkoopst. waarbij de laatste twee een stuk(je) duurder zijn dan de eerste.
hèhè, ja tot die conclusie was ik ook gekomen, maar wat is het verschil in bezienswaardigheden?
Koop/leen een reisgids als de Lonely Planet, lees reisverslagen van anderen, kijk naar de routes van reisorganisaties als Shoestring, koningaap, Sawadee enz. Er zijn genoeg manieren om de bezienswaardigheden van een land te achterhalen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Xin_Chao

Bestemming gezocht voor drieweekse reis augustus

Bericht door Xin_Chao »

Beste medereizigers,

Met een fotowedstrijd van Heineken heeft mijn broer twee retourtickets voor een willekeurige KLM bestemming naar keuze gewonnen. *O* Mijn broer (20) en ik (22) kunnen van 27 juli tot 17 augustus op reis, alleen zijn we er nog niet helemaal uit wat betreft de bestemming.

Omdat we een willekeurige KLM bestemming kunnen kiezen, is dit een mooie gelegenheid om voor een unieke bestemming te gaan. Heeft iemand leuke ideeën?

In 2012/2013 heb ik een prachtige reis gemaakt door Australie, Vietnam, Cambodja en Thailand. Wat betreft budget vond ik vooral Vietnam en Cambodja interessant, als we een land kunnen vinden wat te bereizen is met een vergelijkbaar budget is dat zeker een pluspunt.

Zelf zitten we te denken aan Midden- of Zuid-Amerika. Peru, Nicaragua en Panama lijken ons interessante bestemmingen en vooral Nicaragua lijkt ook qua budget goed te doen.

Hoe kijken jij hier tegenaan? Wat zijn unieke bestemmingen die te bereizen zijn voor een budget vergelijkbaar met Vietnam? Voor welke bestemming zou jij kiezen, en waarom?

We zien je reactie tegemoet!
Erik
Site Admin

Re: Bestemming gezocht voor drieweekse reis augustus

Bericht door Erik »

Peru is een wat duurdere bestemming om te bereizen, (in vergelijking tot Azië). Nicaragua zou wel een goede optie kunnen zijn. Om je wat te verdiepen kun je bij de reis info wat informatie inwinnen en kijken of het je wat lijkt. Wat mij betreft sowieso een aanrader.

Panama zou misschien ook nog kunnen, niet zelf geweest, maar wat ik heb gevonden is het ook weer iets duurder dan Nicaragua.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Peru!

De meeste andere plekken zijn goedkoper (om naartoe te vliegen) en dit land wil je volgens mij wel een keer in je leven gezien hebben.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gaaf Ik zou een bestemming kiezen die (erg) duur is om heen te vliegen. Latijns amerika is duurder dan azie. Nicaragua is het goedkoopst maar nog steeds iets duurder dan vietnam. Peru is nog weel iets duurder. (zeg 20 euro, 25 euro of 30 euro p.d). Maar hangt er ook vanaf wat je allemaal wilt doen.

Kan je ook naar Bolivia? daar ga je met budget nog beter uitkomen en is normaal erg duur om heen te vliegen zeker voor 2 weken. Je kunt jungle combineren met de andes en prachtige natuur van de salar uyuni.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Xin_Chao

Bericht door Xin_Chao »

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties. We hebben voor Peru gekozen. Nicaragua en Bolivia bleken beide geen KLM bestemming, en we hebben nog even getwijfeld om naar Mexico te gaan. Uiteindelijk leek Peru ons een unieke en interessante bestemming en we hebben er veel zin in. Nu een globale reisroute opstellen en bekijken wat we graag willen zien in drie weken tijd. Ik zag dat er al verschillende interessante topics op het forum hierover gaan, dus dat gaat vast goed komen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk ook even bij de reisinfo daar staan ook nog wel wat suggesties waar je naar toe zou kunnen. Zoals bijvoorbeeld Paracas.
Renskeelise

Wat is een mooie bestemming om 2,5 week te backpacken in dec

Bericht door Renskeelise »

Hallo,

Ik wil van 18 december 2015 tot en met 3 Januari 2016 voor het eerst gaan backpacken, tussen deze datums in aangezien ik dan even vrij heb van mijn studie. De tijd die ik heb is maar 2,5 week dus landen zoals Australie zijn te groot. De planning is tot nu toe nog steeds om alleen te reizen.
Aangezien het dan winter is ben ik op zoek naar een land waar het op dat moment de temperatuur boven de 20 graden ligt.
Heeft iemand voor mij tips en een aanbeveling voor een bestemming?

Groetjes Renske!
ketting
Reisexpert

Re: Wat is een mooie bestemming om 2,5 week te backpacken in

Bericht door ketting »

December is een erg goede maand voor:
Costa rica Guatemala, Nicaragua, Cuba, Colombia, india Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dichter bij huis zijn Egypte en Marokko ook mooie bestemmingen. Bali is ook prima voor 2,5 week met kerst, al is ZO-Azië natuurlijk vrij ver vliegen voor 2,5 week (plus tickets zijn duur in die periode).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Renskeelise

Bericht door Renskeelise »

Ja ik heb zitten kijken voor Tunesie maar daar schijnt het momenteel niet heel veilig te zijn, al hoewel ik me afvraag waar het momenteel wel veilig is :)
Plaats reactie