Route 6 weken Thailand, haalbaar?
Route 6 weken Thailand, haalbaar?
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst backpacken. We hebben 6 weken de tijd en hebben globaal een route uitgestippeld.
Bangkok - de tempels, khao san road, chinatown
Kanchanaburi - river kwai, erawan watervallen
Ayutthaya - de ruines en tempels
Khao Yai - jungle trekking
Sukhotai - fietsen langs de ruines
Chiang Mai - tempels, fietstocht, ziplinen, elephant nature park
Pai - Canyon, Lod Cave en relaxte sfeer proeven
Chiang Rai - Wat Rhong Khun en bergdorpen safari
Via Chiang Mai vliegen of nachttrein (??) naar bangkok en optioneel Khao Sam Roi Yot
Koh Samui en Koh Tao - relaxen, vakaniegevoel en snorkelen
Khao Sok NP - boottochten, safari en slapen op drijfhut
Krabi - strand, tiger cave tempel en emerald + blue pool
Koh Phi Phi - snorkelen en vakantiegevoel
terug naar Bangkok en eventueel nog optioneel Angkor Wat meepakken als er extra tijd is.
Is dit reëel en een logische route? Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben.
Welke dingen vinden jullie nog de moeite waard die ik niet heb genoemd? Wij zijn totaal geen uitgaanstypes, daarom Phucket, Koh Phangan niet aangedaan. Houden wel van gezelligheid, maar het hoeft niet overdadig te zijn. Verder veel cultuur, natuur en prachtige eilanden. Dat is wat we vooral zoeken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst backpacken. We hebben 6 weken de tijd en hebben globaal een route uitgestippeld.
Bangkok - de tempels, khao san road, chinatown
Kanchanaburi - river kwai, erawan watervallen
Ayutthaya - de ruines en tempels
Khao Yai - jungle trekking
Sukhotai - fietsen langs de ruines
Chiang Mai - tempels, fietstocht, ziplinen, elephant nature park
Pai - Canyon, Lod Cave en relaxte sfeer proeven
Chiang Rai - Wat Rhong Khun en bergdorpen safari
Via Chiang Mai vliegen of nachttrein (??) naar bangkok en optioneel Khao Sam Roi Yot
Koh Samui en Koh Tao - relaxen, vakaniegevoel en snorkelen
Khao Sok NP - boottochten, safari en slapen op drijfhut
Krabi - strand, tiger cave tempel en emerald + blue pool
Koh Phi Phi - snorkelen en vakantiegevoel
terug naar Bangkok en eventueel nog optioneel Angkor Wat meepakken als er extra tijd is.
Is dit reëel en een logische route? Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben.
Welke dingen vinden jullie nog de moeite waard die ik niet heb genoemd? Wij zijn totaal geen uitgaanstypes, daarom Phucket, Koh Phangan niet aangedaan. Houden wel van gezelligheid, maar het hoeft niet overdadig te zijn. Verder veel cultuur, natuur en prachtige eilanden. Dat is wat we vooral zoeken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Re: Route 6 weken Thailand, haalbaar?
Op zich een heel mooie plan, ik neem aan dat je niks van te voren vast hebt staan.
Ko Phagnan heeft ook een hele rustige kant, wie weet kom je leuke mensen tegen en ga je er toch heen.
Sommige dingen in je route zijn niet helemaal logisch, moet je niet terug naar Bangkok voor Khao Yai? misschien dat dan naar achteren schrijven nadat je uit het noorden komt bijvoorbeeld.
Ko Phagnan heeft ook een hele rustige kant, wie weet kom je leuke mensen tegen en ga je er toch heen.
Sommige dingen in je route zijn niet helemaal logisch, moet je niet terug naar Bangkok voor Khao Yai? misschien dat dan naar achteren schrijven nadat je uit het noorden komt bijvoorbeeld.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Chiang Mai > Ziplinen is saai \ massa toerisme. Ga eerder voor een massage in de gevangenis. Verder zou ik vliegen als je erna naar het zuiden gaat.
Koh Tao > Duikcursus (advies om gelijk Padi Adv. Open Water te doen) bij https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver
Bangkok > Fietstocht bij Co van Kessel
En 6 weken moet ruim voldoende zijn.
Koh Tao > Duikcursus (advies om gelijk Padi Adv. Open Water te doen) bij https://www.facebook.com/KohTaoDuikvijver
Bangkok > Fietstocht bij Co van Kessel
En 6 weken moet ruim voldoende zijn.
Dat is een redelijk uitgebreid lijstje. 6 weken is niet onaardig, maar ik zou niet durven zeggen dat het ruim voldoende is, hangt er vanaf wat voor reizigers jullie zijn. Ik doe het graag iets rustiger aan
.
Persoonlijk zou ik Chiang Rai laten vallen, Ko Samui vervangen door Ko Lanta, en Krabi door Railay beach.

Persoonlijk zou ik Chiang Rai laten vallen, Ko Samui vervangen door Ko Lanta, en Krabi door Railay beach.
Bedankt voor jullie reacties!
Chiang Rai gaat idd vervallen. We horen van meer mensen dat het eigenlijk niet de mooiste omgeving is en dat het dan ook niet echt nodig is. Wel doen we dan een dagtripje naar de witte tempel denk ik vanuit Chiang Mai.
Het ziplinen is dus niet de moeite waard. Goed om te weten dat het zo'n massaal gebeuren is. Dat is jammer. Ik heb de duikvijver meteen toegevoegd aan ons lijstje. Lijkt me leuk!
De fietstocht van Co horen we meer goede verhalen over, dus die heb ik ook opgeschreven. Ik begrijp dat je dan toch veel meer mooie dingen te zien krijgt buiten de gebaande paden van Bangkok.
We gaan ook nog even kijken naar de logistiek. Wat is handig. Wat vinden jullie trouwens mooier als je een keuze zou moeten maken tussen Ayutthaya en Sukhothai? Wij neigen nu naar Sukhothai.
De eilandjes gaan we ook nog even goed naar kijken. Wat willen we eigenlijk zien/doen? En wat is dan voor ons het meest passende. 6 weken is natuurlijk lang, maar ook weer niet oneindig.
Railay beach wilden we inderdaad gaan bezoeken. lijkt ons echt prachtig.
Chiang Rai gaat idd vervallen. We horen van meer mensen dat het eigenlijk niet de mooiste omgeving is en dat het dan ook niet echt nodig is. Wel doen we dan een dagtripje naar de witte tempel denk ik vanuit Chiang Mai.
Het ziplinen is dus niet de moeite waard. Goed om te weten dat het zo'n massaal gebeuren is. Dat is jammer. Ik heb de duikvijver meteen toegevoegd aan ons lijstje. Lijkt me leuk!

De fietstocht van Co horen we meer goede verhalen over, dus die heb ik ook opgeschreven. Ik begrijp dat je dan toch veel meer mooie dingen te zien krijgt buiten de gebaande paden van Bangkok.
We gaan ook nog even kijken naar de logistiek. Wat is handig. Wat vinden jullie trouwens mooier als je een keuze zou moeten maken tussen Ayutthaya en Sukhothai? Wij neigen nu naar Sukhothai.
De eilandjes gaan we ook nog even goed naar kijken. Wat willen we eigenlijk zien/doen? En wat is dan voor ons het meest passende. 6 weken is natuurlijk lang, maar ook weer niet oneindig.
Railay beach wilden we inderdaad gaan bezoeken. lijkt ons echt prachtig.