Landen in Cambodja op SIEM REAP of PHNOM PENH?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Landen in Cambodja op SIEM REAP of PHNOM PENH?

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal,

Binnenkort gaat mijn reis naar Cambodja beginnen :-) Omdat ik in eerste instantie ergens anders heen zou gaan heb ik een ticket naar Bangkok. Hiervandaan wil ik graag op diezelfde dag doorvliegen naar Cambodja, dan kan ik daarna lekker slapen en aan de mooie reis beginnen, zonder een dag te verspillen.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik op zal vliegen, heeft er iemand tips? Ik heb iets meer dan 3,5 weken, wat is een handig startpunt om zoveel mogelijk te zien? Siem Reap of Phnom Penh?

Wie o wie kan mij helpen? :-)

Groetjes,
Ninke
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: TIPS anyone? Landen in Cambodja op SIEM REAP of PHNOM PE

Bericht door Tikva »

Wil je maar 1 weg vliegen dan is Phnom Penh handiger je kunt vanaf daar dan terug reizen naar bangkok bijvoorbeeld via Kampot, Sihanoukville, Phnom Penh, Siem Reap. Als het om relaxtheid gaat dan is Siem Reap beter want Phnom Penh is een drukke stad en met de killing field gelijk in your face.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Elrosso
Reisexpert

Re: TIPS anyone? Landen in Cambodja op SIEM REAP of PHNOM PE

Bericht door Elrosso »

Is het wijs om meteen dezelfde dag door te vliegen? Wanneer je vertraging hebt en het is niet 1 ticket (dus naar Cambodja via BK in 1 vliegticket en niet 2 afzonderlijke vluchten) dan ben je je vlucht kwijt. Verder ben ik het eens met Tikva.

Veel plezier in dit mooie land. En vergeet zeker de omgeving van Kampot en Kep niet te bezoeken. Persoonlijk mag je Sihanoukville overslaan, te veel Russen en verder gepoch.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Ninke
Reiziger

Re: Landen in Cambodja op SIEM REAP of PHNOM PENH?

Bericht door Ninke »

hi Tikva en Elrosso, bedankt voor jullie reactie! Heeft zeker geholpen bij het maken van mijn beslissing! Dank voor de tips, ik ga ze zeker meenemen. :-)
Plaats reactie