Error fares...?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
hhyams
Vakantieganger

Error fares...?

Bericht door hhyams »

Dag allen,

Ik had even een vraagje. Wie heeft er hier ervaring met van die "error-fares"-prijsknallers? Ik had mij ingeschreven voor een nieuwsbrief van een reis/vakantiesite (eigenlijk omdat ik op zoek was naar een weekendje weg, niet meteen een RTW-ticket...) en nu komen er steeds vaker die "error fares" voorbij naar bestemmingen waar ik helemaal blij van word en het liefste meteen zou boeken! Toch ben ik een beetje achterdochtig - het ziet er een beetje uit als te mooi om waar te zijn...

Ik begrijp het idee: Er is ergens een foutje opgetreden waardoor er een kommaatje verplaatst kan zijn (lees: hotelkamers voor 2,35 euro ipv 23,50 euro), of een vlucht waar er geen brandstofkosten gerekend zijn en je ineens voor 327 euro naar Maleisie kan vliegen. ^O^

Mijn vraag is nu: wat is het addertje? Ik vertrouw het ergens namelijk gewoon niet. Als ik zo'n schitterend tickets naar Maleisie zou boeken en maatschappij herstelt zijn fout, ben ik dan mijn geld kwijt? Of is er iets anders? Bijvoorbeeld dat je een rondreis van 400 euro naar Amsterdam-Moskou-Peking-Melbourne-Amsterdam in 10 dagen moet doen ofzo? *_*

Graag hoor ik van jullie :)
Erik
Site Admin

Re: Error fares...?

Bericht door Erik »

Het addertje is dat je vlucht of boeking geannuleerd wordt omdat de fout ontdekt wordt. Dit mogen ze doen omdat het niet aannemelijk is dat je voor hele lage prijzen geen gigantische afstanden kunt afleggen. Het is daarom goed om eerst een bevestiging van je vlucht te ontvangen voordat je andere zaken vastlegt.
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Goed, een geannuleerde vlucht is natuurlijk erg vervelend, maar dan krijg je toch gewoon je geld terug? Of hoeft een maatschappij dat niet te doen, omdat je toch wel een klein beetje "met voorbedachte rade" een onmogelijk goedkoop ticket hebt geboekt?

Bedankt voor je reactie trouwens :)
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Vorig jaar op vakantie mensen ontmoet die (zonder dat ze het zich gerealiseerd hadden) een 'error fare' pakketreis hadden geboekt. Zij kregen een telefoontje van de maatschappij; of bijbetalen of gratis annuleren. Uiteindelijk hebben zij bij betaald en er een bevriende advocaat op gezet die de verwachting had de bijbetaling terug te kunnen krijgen. Afloop van het verhaal heb ik niet meer gehoord helaas. In dit geval had je ook bij voorbedachte rade je geld terug kunnen krijgen (gratis annulering). Ik denk dat annulering dus 'het addertje onder het gras' is. Verder niet.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Inderdaad. Je moet dus ook geen verdere kosten maken totdat je vlucht bevestigd is. Als je dat geen probleem vind dan is dat prima (maar als je vrij moet nemen van je werk e.d. zijn deze opties misschien wat minder interessant / onzeker).
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Retse, bedoel je dat deze mensen tijdens hun reis de optie kregen: annuleren of bijbetalen? Of vertelden deze mensen jou dat op vakantie, dat ze dat een keertje eerder hadden meegemaakt?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@hhyams Het lijkt mij ná het boeken, maar voor de reis :)
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Ja, haha, dat lijkt mij ook aannemelijk, maar omdat Retse schreef "op vakantie" raakte ik een beetje in de war O-)
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Zij kregen inderdaad een dag na boeking de optie. Niet tijdens de vakantie. Zij vertelden dat tijdens de vakantie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb één keer een error fare gehad, maar daar kwam ik pas maanden later achter. In plaats van dat ik twee retourtjes naar Damascus betaalde, zij alleen de boekingskosten van expedia afgeschreven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Inderdaad error fare kunnen ze terug draaien maar zit wel een termijn aan volgens mij paar dagen dus niet maanden later. Naast de error-fares kan je ook kijken naar open-jaw tickets daar hebben wij al een paar keer echt goede aanbiedingen mee gedaan en deze vakantie weer. Dat is bijvoorbeeld dusseldorf-ho chi min stad Bangkok-Amsterdam voor minder dan 500 euro (terwijl je normaal naar vietnam een stuk meer kwijt bent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie