Overnachten perhentian, redang, tioman in augustus

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
laurens90

Overnachten perhentian, redang, tioman in augustus

Bericht door laurens90 »

Beste leden,

Mijn rondreis Maleisie (incl Borneo) eindigt in Singapore. Ik wil graag langs de kust (Perhentian Kecil, Redang en Tioman) terug naar Singapore. Onderstaand vragen over overnachtingen.

- Ik heb gelezen dat er op Perhentian Kecil meestal wel een slaapplek is te vinden, we zijn met de backpack dus een simpel bed en douche is voldoende. Op booking.com is bijna alles al vol. Klopt het dat ik als ik een vroege boot neem dat het ook in het hoogsezioen geen probleem moet zijn? zo rond 8 augustus? en moet je dan vanaf de aanlegsteiger gaan wandelen of..?

- Redang. Zelfde geldt voor Redang. Op booking.com bijna alleen maar dure resorts. Zijn hier überhaupt hostels te vinden? of is alles daar luxe en duur? planning is hier rond 14 augustus te zijn.

- Tioman. Ook hier geldt hetzelfde. Zijn hier voldoende goede, goedkope slaapplekken te vinden zonder reserveren rond 17/18 augustus?

Alvast bedankt.

L.
Daanweenink

Re: Overnachten perhentian, redang, tioman in augustus

Bericht door Daanweenink »

Wij hebben opzich niet veel ervaring met overnachten op deze plekken. Wel zijn we een maand in Maleisië geweest. De meeste hotels hebben wij geboekt via de Agoda app. Meestal een stuk overzichtelijker en goedkoper dan booking.com. Verder kun je vooraf betalen via creditcard en spaar je punten waardoor je voor korting kunt sparen. Super handig! Wellicht kun je daar wel iets vinden. Succes!
Hannekevdp

Re: Overnachten perhentian, redang, tioman in augustus

Bericht door Hannekevdp »

Wij zijn in maart 2012 op Tioman geweest, dus ik weet niet hoe het zit met de drukte in augustus. Er zit behoorlijk wat slaapplek op Tioman, maar er is een groot verschil is prijs en kwaliteit van deze plekken. Je hebt 3 havens waar je met de boot kunt uitstappen en er is bij elke haven veel slaap gelegenheid. Wij zaten bij ABC, waar ik gedoken heb met B&J. Zij hebben zelf heel dure slaapplaatsen. Er zitten nog een stuk of 10 andere plekken om te slapen bij ABC. Veel plezier met deze mooie reis!
Plaats reactie