Hond mee reizen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Lavina

Hond mee reizen

Bericht door Lavina »

hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk nog nooit alleen op reis geweest, maar wil dit wel graag doen. Wel makkelijk beginnen door eerst door europa te reizen. Wil dit graag met trein en andere vervoersmiddelen doen, als het kan zelf couchsurfing.
Echter ik heb een hond en neem deze graag mee!
A; omdat het mijn maatje is, ze is toch allee vervoersmiddelen gewend, dat scheelt
B; ik heb epilepsie, zij voelt dat aankomen en kan me waarschuwen, erg handig!

Hebben jullie ervaringen met de hond reizen door europa?
Zo ja hoe was dat?
Nog tips?

Ofwel eigenlijk wil ik gewoon alles weten.. O-)

Alvast bedankt!
Lavina
Erik
Site Admin

Re: Hond mee reizen

Bericht door Erik »

Hoi Lavina,

Ik heb zelf geen ervaring met reizen met een hond, maar vond nog wel een oud topic dat nuttig kan zijn.
hond-mee-backpacken-t8528.html

Ik weet niet of couchsurfer gemakkelijk gaat met een hond. Aangezien je hosts hier dan ook van moeten houden. Iets waar je denk ik rekening mee moet houden of van te voren goed moet uitzoeken. Ben sowieso erg benieuwd naar het antwoord.
Lavina

Re: Hond mee reizen

Bericht door Lavina »

Bedankt voor de link Erik!
Ik heb hem doorgelezen, zit opzich wel nuttige informatie in.
Alleen gaan zij naar de andere kant dan waar ik heen wil zeg maar.

Ja ben ik ook benieuwd naar. Anders kunnen we altijd nog met openbaar vervoer. Dat is ook prima!
De hond zelf is het reizen in ov gewent dus dat scheelt al.
En op internet een website van licg, allemaal nuttige dingen gevonden over reizen met de hond, en inentingen en dat ze in sommige landen muilkorven moeten dragen in ov.
Dat soort dingen.
Plaats reactie