Wat zou je doen met 30.000?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Wat zou je doen met 30.000?

Bericht door Tikva »

In het andere topic Sparen of Lenen kwam ff naar voren hoe lang je wel niet op reis zou kunnen van 30.000 euro met zijn 2e. 2 jaar of slecht een paar maanden?

Ik ben wel benieuwd wat jij zou doen met 30.000. Kies je goedkope bestemming om zo lang mogelijk weg te blijven. Ga je juist relatief veel geld uitgeven en je grote hobby (duiken, bungejumpen o.i.d) vaak uitoefenen. Kies je een bestemming juist wel of niet omdat die goedkoop of duur is.

Dus wat ga je doen en waarom??
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat zou je doen met 30.000?

Bericht door Tikva »

Zelf ben ik iemand die liever wat meer geld uitgeeft en dan maar eerder naar huis gaat. Vooral aan duiken geef ik gemakkelijk geld uit. Ik heb nog steeds spijt dat ik in Nepal geen 100 dollar heb neergeteld om een vlucht over mt everest te maken, dus nu doe ik voortaan bijna alles als het me echt gaaf lijkt. Bestemmingen die ik altijd al heb willen zien, maar duur zijn ga ik ook gewoon heen, al probeer ik dan wel zo veel mogelijk ik korte tijd te proppen. Extra betalen om met een toeristen mini-bus te gaan, dat doe ik dan weer niet. De slome bus komt er ook wel.

Dus na ff puzelen zou mijn reis worden:

- Eerst 4 maanden: Uzbekistan, Turkmenistan,Iran, Turkeije, Syrie, Jordanie.
Voor de dagelijkse kosten trek ik 7500 voor uit. Om dit te bereiken blijf ik kort in Uzbekistan, Turkmenistan en Turkije. In de andere landen heb ik dan rustig de tijd en geef ik 2 keer minder (denk 25,- p.p.d.) uit. Verder zijn visa duur 750,-, en willen ik in jordanzie zeker een week lang duiken dus daar reserveren we ook 1000,- voor. Voor een keer een mooi hotel of een bepaalde tour ook nog 500,-.

Midden-oosten heeft toch altijd een bijzondere sfeer, en deze route spreekt me aan omdat er veel archeologie is en nog deels ontoeristisch. Bestemmingen als Samarkaland staan al jarenlang op mijn lijstje. Maar na 4 maanden ben ik wel toe aan wat afwisseling.

Daarom pakken we het vliegtuig, naar een ons onbekend gebied, tropische natuur, zee en wilde dieren.
- 5 maanden naar afrika o.a. Kenia, Tanzania, Malawi en Mozambique
Voor het verblijf trek ik 7500,- uit, we reizen langzaam en met het o.v. dus geven we 25,- p.p.d. uit. Echter ook hier moet vaak gedoken worden (1500,-) de kili beklommen (1500,-) en een aantal wildparken bezocht (2000,-) en ik geloof dat je nog veel meer kunt doen zoals raften enzo (1000,-) en er moeten ook nog visums worden gekocht.

Met de vliegtickets 5000,- en een nog wat malaria pillen enzo is mijn fictieve geld al op.
Maar wel een hele leuke en zeer afwisselende reis voor 2 personen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zou er denk ik zo lang mogelijk mee proberen te doen, al komt er wel een dure trip naar de OS in Vancouver in te zitten want daar moet en zou ik heen... verder denk ik ergens naar toevliegen en vanaf daar zoveel mogelijk met treinen en bussen vervoeren, maar goed waar ik dan heen zou willen nog geen idee, wil ooit als het kan alle landen ter wereld gezien hebben... trouwens met dit geld is het wel leuk om eens naar antarctica te gaan want daar zal nog een keer flink voor gespaard moeten worden en als je dan toch veel geld leent kan je mss beter zoiets doen.. kortom ik zou het nog niet precies weten ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik zou niet ineens veel meer geld uit gaan geven dan anders. Wel zou ik misschien af en toe wat meer uitgeven aan bepaalde dingen maar meer ook niet. Ik zou de 30.000 euro ook niet helemaal opmaken en er in Nederland wat van apart zetten om bij terugkeer in een huisje te kunnen steken o.i.d.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik blijf in rustig tempo en op mijn gemak reizen. Alleen zal ik een aantal 'uitjes' die hoog op de to do lijst gedaan worden. Voorbeelden hiervan zijn een lange trip naar antartica, met de trein in canada naar de hudsonbay en een ballontocht over de alpen. Met zo'n bedrag hoef je dat soort zaken toch niet meer tegen elkaar af te wegen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik denk dat ik mijn reissteil niet echt zou veranderen als ik meer geld te besteden zou hebben. Nog steeds liever met de bus dan met het vliegtuig, nog steeds eten in kleine lokale restaurantjes, nog geen geen Mac en Starbucks. En al helemaal geen luxe grote hotelcomplexen!!!!

Wel zou ik misschien een aantal trips maken die duurder zijn dan wat ik tot nu toe gedaan heb. Een trip naar Antartica lijkt me geweldig, al helemaal in combinatie met duiken! Of duiken in Ijsland, wat tegenwoordig al een stuk goedkoper is dan een paar maanden geleden. Bestemmingen als Galapagos (ook duiken) en Paaseiland zou ik nu niet zo snel bezoeken, maar wel als ik een breder budhet zou hebben.

Afrika trekt me overigens ook, ik zou graag 'the big five' willen zien. Maar wss ga ik deze zomer al die kant op :W
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb het op de bank staan op dit moment het zou ook voor het reizen zijn. Mijn man werkt nog steeds en daar leven wij van. Hij verdient nog steeds geld in Nederland dus dan kun je het hier heerlijk uithouden in Azie dan. Wij geven wel lekker geld uit laat ik het zo zeggen. Maar als ik echt van mijn spaargeld zou reizen dan zou ik denk ik minder lang reizen en toch genieten. Er zou veel geld ook uit gaan voor Duiken voor mijn man.
Ik zou namelijk ook luxe hotels met goedkope hotels wisselen anders zou ik het denk ik niet volhouden.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het zou een groot verschil maken of dit bedrag uit de lucht kwam vallen of dat ik er hard voor had gespaard ( of is dat gek?)
Als het uit de lucht komt vallen zou ik er veel makkelijker mee omgaan. Dan zou ik ook niet anders gaan reizen. niet in duurdere kamers en ook niet echt met ander vervoer.
al moet ik zeggen dat ik best 1 keer compleet ongewassen na een week jungle met mijn rugzak op voor een 10sterren hotel wil staan en dan gewoon een kamer boeken. Lijkt me erg grappig!
Maar 1 keertje hoor.
Antartica staat heel hoog op de wensenlijst maar is prijzig dus met gegeven geld zou ik dat direct gaan doen

Met gespaard geld ben ik zuiniger. omdat het me zoveel moeite heeft gekost om het bij elkaar te krijgen wil ik er ook zo lang mogelijk van genieten. Maar stel dat het morgen op mijn spaar rekening staat.
Pffff, nog zoveel wensen....
Overland van hier naar Kaapstad? met een terreinwagen,....maar daar gaat die 30.000 al in zitten ;-)
Van hier naar Damascus lijkt me ook gaaf
acht, zoveel wensen en altijd te weinig geld!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

30000€ ?
In tijden gelijk deze, hou ik die liever aan de kant als een appeltje voor de dorst.
Ik verwacht nog oud te worden. Tijd zat dus om het op te doen of om te gebruiken als beginkapitaal om elders een leven op te starten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kohraya schreef:30000€ ?
In tijden gelijk deze, hou ik die liever aan de kant als een appeltje voor de dorst.
Ik verwacht nog oud te worden. Tijd zat dus om het op te doen of om te gebruiken als beginkapitaal om elders een leven op te starten.
Aangezien er ook nog eens zoiets is als inflatie is het maar de vraag hoeveel die 30,000 euro nog waard zijn als we oud zijn :P Bovendien weet je ook niet wat je lichamelijke toestand is over 30 jaar.

Mijn moeder heeft op haar 62 haar eerste reis buiten Europa gemaakt, en heel veel dingen kon ze niet meer vanwege haar leeftijd en haar speirdystrofie.

Nee, ik ga zeker niet klakkeloos met geld om, maar ik ga het ook niet zomaar oppotten! (Ik heb gisteren veel te veel geld uitgegeven in een posh tea house :@ 0
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

30.000 euro
dat zou ik toch even aan de kant zetten voor het opzetten van een kleinschalig projectje in een nog te bepalen land.
mijn vriendin en ik maken steeds iets concretere plannetjes voor een mooi project, en 30000 euro zou een mooie steun zijn!

als ik het zou opmaken aan reizen ga ik toch voor de duurdere bestemming.
niet duurder reizen (local bus en goedkoopste eettentjes en slaapplekjes blijven toch leuker dan vervelende dure hotels/restaurants, hoeveel sterretjes je daar ook opplakt ;) )

papua-nieuw guinea zou ik naar toe gaan! trekt mij erg, maar is voor nu te duur.
veel mensen zeggen antarctica, lijkt mij ook prachtig maar misschien meer iets voor een seniorentripje (als er nog ijsmassas zijn natuurlijk tegen de tijd dat ik bejaard ben :) )

andere plekjes waar ik wegens prijzen niet eens over nadenk om te bezoeken zou ik toch gaan overwegen (bijv. japan of wat eilandjes in de stille zuidzee)
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het liefst zou ik het ook stoppen in een project om ergens op te starten......maar ik geloof niet dat J. met me mee wil.
Om een of andere gekke reden is ie gehecht aan regen en ander rotweer 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie