Motorrijden in vietnam met 1 maand visum?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
BasApeldoorn

Motorrijden in vietnam met 1 maand visum?

Bericht door BasApeldoorn »

Hallo!
Mijn paspoort is nu bij de ambassade in Thailand om een 1 maand visum te krijgen (omdat ik en mijn vriendin van Noord naar half zuid/zuid) willen reizen in een maand. Ons plan was om een motor/scooter te kopen hiervoor.

Helaas kwam ik erachter dat je voor een vietnamees rijbewijs een 3 maanden visum nodig hebt.

Is er echt geen andere manier?
Ik ga niet zonder rijbewijs een motor/brommer/scooter op.

Alvast bedankt!
Sandervh
Reisexpert

Re: Motorrijden in vietnam met 1 maand visum?

Bericht door Sandervh »

Weet de precieze details niet van het verkrijgen van een vietnamees rijbewijs dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. Aangezien je niet op pad wil zonder dit rijbewijs hou je eigenlijk maar 1 optie over.

Achterop bij een Vietnamese bestuurder. Zelf meerdere goede verhalen gehoord over easy riders. Kost wel wat (75€ p.p.p.d. excl. voedsel en drinken) maar zijn wel flexibel. Meer informatie: http://www.easy-riders.net/index.cfm
BasApeldoorn

Hallo Sander,

Bedankt voor je reactie. Helaas is achterop zitten geen optie.
Zelf ben ik motorrijder en houd ik mijn hart al vast als ik in Nederland bij iemand achterop moet.

Dan voel ik me in een bus nog veiliger ;)

Extra informatie stukje is dus dat ik een (Europees) motor en auto rijbewijs heb, mijn vriendin alleen auto.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Dit kan ik zeker begrijpen, zelf korte ritjes weleens achterop een motortaxi gedaan in azie, ook niet mijn favoriete bezigheid. Zelf toen der tijd zonder rijbewijs de trip gedaan. Heb nog even vluchtig gekeken naar de regels en inderdaad lees ook dat een 3 maanden visum een vereisten zou zijn.

De volgende 2 opties zijn long shots maar natuurlijk het proberen waard:
-gewoon toch naar de ambassade gaan met je 1 maand visum, en lullen als brugman. Uiteindelijk is het ook zo dat in azie money speaks. Dus misschien ook wat extra centen meenemen en misschien dat ze coulant zijn.
-Contact opnemen met je verzekeraar. Uitleggen wat de situatie is, dat je in bezit bent van een Nederlands/internationaal rijbewijs. Mogelijk dat je er samen uit kan komen en ze een aparte clausule kunnen afsluiten zodat je toch verzekerd op pad kan (neem aan dat dit je struikelblok is waarom je niet op pad wil zonder (geldig) rijbewijs).

Succes!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
BasApeldoorn

Bedankt voor je antwoord!

Mijn reisverzekering heeft een mail ontvangen.
Zo niet, dan niet, dan huur ik af en toe eens iets op 2 wielen in Thailand etc ;)
Plaats reactie