Eerste interrail zomer 2016 Oost-Europa

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
jhmasterdam

Eerste interrail zomer 2016 Oost-Europa

Bericht door jhmasterdam »

Hadie interrailers,

Wellicht ben ik er al iets te vroeg bij, maar ben dan ook tamelijk enthousiast om te gaan interrailen volgende zomer!
Mijn naam is Joshua en ik ben 18 jaar (a.s zomer 19 jaar), en ik wil volgend jaar gaan interrailen door Oost Europa, maar heb verder geen ervaring met backpacken of interrailen en dus hier mijn vraag.

Ik heb een prototype gemaakt van een reisschema waar het volgende zomer ongeveer op moet lijken:

Dag 1: Treinreis Amsterdam > Berlijn
Dag 2 3: Berlijn
Dag 4: Treinreis Berlijn > Praag
Dag 5 6: Praag (nachttrein Praag > Boedapest)
Dag 7 8 9: Boedapest (nachttrein Boedapest > Belgrado)
Dag 10 11 12: Belgrado (nachttrein Belgrado > Ljubljana)
Dag 13 14: Ljubljana
Dag 15: Treinreis Ljubljana > Wenen
Dag 16: Wenen
Dag 17: Treinreis Wenen > Munchen
Dag 18 19: Munchen (nachttrein Munchen > Amsterdam)
Dag 20: Amsterdam

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben of leuke ideeen hebben om iets in m'n schema te veranderen. Misschien ben ik iets te veel in steden, waardoor ik te weinig ontspanning heb (bijv. Split toevoegen ofzo)? Is dit goed te doen met treinverbindingen? Voor zover ik kon zien klopt de route kwa verbindingen wel. Verder ben ik van plan alleen te reizen, is dit aan te raden? Of verveelt het als je alleen zit in de trein bijvoorbeeld.

Ik hoor graag van jullie
Erik
Site Admin

Re: Eerste interrail zomer 2016 Oost-Europa

Bericht door Erik »

Het zijn flinke afstanden die je af wilt leggen en je verblijft relatief kort in de steden waar je naar toegaat. Prima als je ze vluchtig wilt bekijken, maar te kort als je echt wat zou willen zien. (Tenminste voor Berlijn, Praag en München). Zou je één verre bestemming schrappen dan heb je naar mijn idee al een veel relaxtere reis.
jhmasterdam

Re: Eerste interrail zomer 2016 Oost-Europa

Bericht door jhmasterdam »

Erik schreef:Het zijn flinke afstanden die je af wilt leggen en je verblijft relatief kort in de steden waar je naar toegaat. Prima als je ze vluchtig wilt bekijken, maar te kort als je echt wat zou willen zien. (Tenminste voor Berlijn, Praag en München). Zou je één verre bestemming schrappen dan heb je naar mijn idee al een veel relaxtere reis.
Hmm zeker waar, ik wilde eigenlijk naar Belgrado omdat ik daar een vriendin heb wonen en daar wilde crashen, maar dat is niet praktisch gezien de reis. Ik denk maar dat ik die stad als verre afstand schrap zodat ik het rondje kleiner houd! Thanks voor de tip!
Plaats reactie