wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Arnout3008
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Arnout3008 »

Enigszins overwogen.. vond het vooral lastig een duikschool te vinden waarbij je een goed gevoel krijgt. Over internet gaat dat toch altijd wat lastiger

Heb in Spanje contact met Triton Diving (Llafranc, +/- 1u boven Barca). Heb ik ook mijn open water gehaald, korting aangeboden gekregen op de huur van uitrusting en ken de duikschool & omgeving goed. Bovendien begrijp ik de taal redelijk goed :P .
Beetje erg vertrouwd wel, maar aan de andere kant ook wel fijn.
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ah ja, snap ik...
Mocht je het nog overwegen, kan ik je in Dahab Sea Dancer aanraden en volgens mij heeft Jenny ook goede ervaringen met een duikschool in Dahab. Ben de naam even kwijt...

Succes met je keuze!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
RikV

Bericht door RikV »

Echt geen idee waar ik naartoe zou kunnen gaan!
Het is nogtans de moment om te beslissen, want ik zou graag in de zomervakantie gaan!
Maar ik heb mijn laatste reizen bij Qualimundi geboekt en dat was echt super!
Ze stellen je een reis voor, maar je kan via de lokale agent alles aanpassen wat je maar wil door met de lokale agent in contact te staan!
Dus waarschijnlijk zal ik dit weer doen :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef:Ah ja, snap ik...
Mocht je het nog overwegen, kan ik je in Dahab Sea Dancer aanraden en volgens mij heeft Jenny ook goede ervaringen met een duikschool in Dahab. Ben de naam even kwijt...

Succes met je keuze!
Ik heb goede ervaringen met Inmo-divers in Dahab, Voodoo Divers in Hurgaha en Deep South in Marsa Alam.

Inmo heb ik van deze het vaakste bezocht, 4 of 5 keer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Arnout3008
Reisexpert

Thanks Jenny & Travelator,:)

Wat zijn jullie ervaringen met die duikscholen? Erg commercieel? Of erop gericht om je er thuis te laten voelen? Ik vind het belangrijk dat je je er thuis kan voelen, of dat ze in ieder geval poging
doen tot gastvrijheid. Zal wel met mn opleiding te maken hebben ofzo haha :9
En de kwaliteiten van de duikscholen qua hoe alles geregeld Is?

Voor je divemaster zit je natuurlijk al gauw 4 weken op die plek. Zo niet langer

alvast bedankt _O_

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik had het stukje 'Divemaster halen' even gemist. In dat geval zou ik zeker voor Dahab kiezen.

Deep South in Marsa Alam is een tentenkamp. Mooi duiken, maar buiten het duiken is er niks te doen. Hurghada zou me net iets te druk zijn. het hotel waar Voodoo in gevestigd is is mooi, maar net iets te massaal.

Inmo divers heeft een leuk en kleinschalig familiehotel. Je kan er 's avonds eten, maar je kan ook heel makkelijk het stadje in. Dahab is een klein dorp en iedereen kent iedereen.Ik voel me er heel erg op mijn gemak, zowel in het hotel als in het dorp.

Inmo staat onder Duits/Egyptisch management, alles is tot in de puntjes geregeld. Ik heb er zelf mijn Rescue gedaan en heb tijdens mijn opleiding tot DM (in NL) een aantal keer meegekeken bij cursussen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja inmiddels zijn we eruit en gaan we vanavond boeken ik vlieg weer lekker met Emirates zoals de vorige keer. Ja ik heb er zin in al duurt het nog wel even.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

@ Moira: Leuk voor je! Heel veel plezier met de voorpret : ))

@ Arnout: Sea Dancer is een geweldige en zeer professionele duikschool met hele goede instructeurs en gidsen.
Hoewel al het personeel prettig gestoord is, is veiligheid voor deze duikschool erg belangrijk en ze zijn erg strik wat betreft het naleven van de regels. Voor mij persoonlijk is dat het eerste punt op mijn wensenlijstje als ik een duikschool uitzoek.
Ik zie dat ze op tripadvisor alleen maar goede recensies hebben trouwens.
Overigens biedt deze duikschool ook fluo-dives aan. Een heel bijzondere ervaring en zeker de moeite waard om -waar dan ook- eens te proberen! Je vindt ze hier: http://www.seadancerdivecenter.com/
Buiten dat is Dahab een heerlijk plaatsje om een paar maanden/weken te vertoeven en er is naast het duiken van alles te zien en te doen.

Succes met je keuze!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Toch wel een klein baal momentje. 26 Mei teruggekomen uit Colombia, en gisteren weer nieuwe vliegtickets geboekt naar Schotland vertrekdatum op 27 juni. Is godsamme 1 maand en 1 DAG.

Maar een weekje daarheen kan terecht bij een kerel waar ik een tijdje mee heb samen gereisd in colombia, en die zelf ook wat van schotland wou gaan zien. Uitvalsbasis zal Inverness zijn. Lekker centraal voor de Scottish Highlands dus
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Arnout3008
Reisexpert

Definitief! We gaan toch nog niet interrailen, dat bewaren we nog voor een andere keer. 7 juli vertrek ik voor een maand richting Spanje, om daar te genieten. En dankzij de duikschool zit ik ook nog eens daar zonder verblijfskosten! ^O^ _O_
Nog 2 weekjes werken en dan eindelijk genieten van de zon. *O*

Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Na Thailand, Laos en Vietnam ben ik even voor 2 weken in Nederland. Volgende week weer terug naar Melbourne. :D
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

ubiytsa schreef:
ketting schreef:Ik heb net een ticket geboekt naar Edinburgh voor de eerste twee weken van juni. Verder geen plan nog.
Edinburgh vond ik supervet. Wij hebben toen na twee dagen Edinburgh de trein gepakt naar Fort William, de bus naar Glencoe, weer terug naar Fort William en vervolgens gelopen naar Inverness (via Fort Augstin, Invermoriston en Drumnadrochit). Onderweg slapen en koken in de natuur.

Mijn volgende bestemmingen zijn Krakau/Warschau/Auschwitz in mei, Praag in mei en duikweekend in Zeeland ook in mei. Dan in juli naar Israël en Jordanië :)
Edinburgh was erg leuk. Heb na twee dagen een auto gehuurd en ben naar Oban, Skye, Loch Ness, Fort William en Glencoe geweest. Veel gewandeld en erg goed weer gehad. Is goed bevallen.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

In september heb ik nog een week vrij. Neig naar een weekje zon in Zuid Europa waar er ook nog wat te zien is. Alleen nog geen goede aanbiedingen gevonden voor vliegtickets die week. Of gewoon afwachten wat voor weer het in NL is en als het niks is met de auto en tentje naar Frankrijk.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Wat een gave plannen allemaal hier zeg!

Sander, waarom baal je? Wilde je binnen de maand gaan?

Mijn vakantie is afgelopen donderdag begonnen en juli staat vol reisjes!
1-5 juli: Seoul
10-12 juli: Wuhan, bij een vriendin op bezoek
15-19 juli: Shanxi provincie met o.a. Pingyao, Wutai Mountain en het hangende klooster
21 juli - 4 augustus - Japan

Zoveel zin in! Vooral in Japan, daar wil ik al zo lang heen, nu gaat het er eindelijk van komen! :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

ketting schreef:In september heb ik nog een week vrij. Neig naar een weekje zon in Zuid Europa waar er ook nog wat te zien is. Alleen nog geen goede aanbiedingen gevonden voor vliegtickets die week. Of gewoon afwachten wat voor weer het in NL is en als het niks is met de auto en tentje naar Frankrijk.
Gaat een weekje Kroatië worden. Heb een goedkoop retourtje Amsterdam-Split gevonden. Is wel mn laatste vakantie dit jaar omdat ik in januari weer een maand wegga.
Plaats reactie