Interrailen komende zomer

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Arnout3008
Reisexpert

Interrailen komende zomer

Bericht door Arnout3008 »

Hoi allemaal!

Voor komende zomer heb ik het idee om eens een beetje door europa te gaan backpacken, alleen heb een beetje moeite met de route. Wil voornamelijk in centrum Europa / west Europa bijven.
Steden die ik graag nog zou willen bezoeken zijn: Berlijn, Praag, Wenen, Madrid, Sevilla, Malaga, Granada, Alicante & Valencia.

Is deze route enigszins haalbaar? Ik heb ongeveer 3 tot 4 weken de tijd om dit te doen. Zat eraan te denken om in Juli weg te gaan, ben ivm werk & school gebonden aan de zomervakantie.

Ik zat er ook aan te denken om de andere kant op af te zakken, richting Kroatië (wil graag met wat zon eindigen :9 ), alleen heb ik daar niet echt een idee van, wat zijn daar de bezienswaardigheden? Is er in die regio genoeg om te zien/doen voor iemand van mijn leeftijd? (20jr & vind een feestje zo nu en dan nog best leuk :Y )

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

p.s. Ik heb verder nog niet iets van een reisgenootje, mochten deze plannen je aanspreken, stuur maar een pb!

Arnout
Once a year, go someplace you’ve never been before.

menasil
Reisexpert

Re: Interrailen komende zomer

Bericht door menasil »

Ik vraag me af hoe je van Wenen naar Madrid gaat? Het voelt alsof beide steden ver uit elkaar liggen? Dat is het enige waarbij ik denk "dat is geen logische verbinding", zeker omdat je volgens mij daar met de trein ruim 30 uur mee bezig ben. Ik zou denk ik dan kiezen voor nog ergens een tussenstop, maar dat kost ook weer tijd en 3 tot 4 weken klinkt heel ruim maar je moet ook in die tijd nog terug naar Nederland én je hebt zowel reisdagen als dagen dat je de steden wil verkennen. In juli is het ook erg warm in Spanje. Ik zou eens gaan kijken op bahn.de en kijken naar de reisdagen en zo globaal uittekenen of je uit komt met reisdagen + de tijd die je gemiddeld in een stad zou willen doorbrengen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou in het oosten van Europa blijven hangen. Van Wenen kun je via Budapest makkelijk naar het zuiden afzakken, bijvoorbeeld naar Sofia (Bulgarije) als Zagreb (Kroatië).

Zowel Bulgarije als Kroatië vind ik heerlijke landen om door heen te reizen. In Bulgarije vind je veel (byzantijnse en Orthodoxe) kerken en ruige bergen, terwijl je in Kroatië leuke eilanden hebt, middeleeuwse stadjes als Dubrovnik en natuurlijk de watervallen van Plitvice. Die laatste bezocht ik vorige maand voor de derde keer en ik heb genoten! (Zie ook het filmpje op mijn site.)

Zowel in Bulgarije als Kroatië heb je mooie stranden. In Bulgarije gaan veel jongeren naar de omgeving van Varna voor een feestje en in Kroatië concentreren ze zich denk ik op Istrië.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

bedankt voor de tips! Ga ik toch mijn route nog maar eens doorlichten. Klinkt wel aantrekkelijk Jenny, hoe je Bulgarije & Kroatië hebt beschreven!

Inmiddels wel eerste aankopen gedaan, mijn eerste backpack gekocht, Osprey atmos 65AG en toch ook maar een lakenzak ^O^
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Plaats reactie