Tips voor 4 weken reizen door Azië
Tips/aanraders voor bestemming in Azië, backpacken 4 weken?
Hi,
Mijn vriend en ik willen aankomende zomer graag gaan backpacken. Ons plan is om begin juli 2015 te vertrekken en dan 4/5 weken. Het is de bedoeling dat we in die vier weken veel zien, maar niet continue aan het reizen zijn. Onze voorkeur gaat uit naar Azië, aangezien dat 'redelijk' goedkoop en veilig is voor ons als beginnende backpackers. Oorspronkelijk wilden we graag naar Vietnam, Laos en Cambodja, maar bij nader inzien lijkt ons dit toch wel te veel voor vier weken. Sri Lanka lijkt me ook wel erg leuk. Nu is mijn vraag of jullie tips en aanraders hebben voor de bestemming en wat haalbaar is in 4/5 weken; dat we toch rustig aan kunnen doen maar ook veel kunnen zien. Thailand is trouwens geen optie, gezien het feit dat mijn vriend en ik daar allebei al eens zijn geweest.
Thanks!
Mijn vriend en ik willen aankomende zomer graag gaan backpacken. Ons plan is om begin juli 2015 te vertrekken en dan 4/5 weken. Het is de bedoeling dat we in die vier weken veel zien, maar niet continue aan het reizen zijn. Onze voorkeur gaat uit naar Azië, aangezien dat 'redelijk' goedkoop en veilig is voor ons als beginnende backpackers. Oorspronkelijk wilden we graag naar Vietnam, Laos en Cambodja, maar bij nader inzien lijkt ons dit toch wel te veel voor vier weken. Sri Lanka lijkt me ook wel erg leuk. Nu is mijn vraag of jullie tips en aanraders hebben voor de bestemming en wat haalbaar is in 4/5 weken; dat we toch rustig aan kunnen doen maar ook veel kunnen zien. Thailand is trouwens geen optie, gezien het feit dat mijn vriend en ik daar allebei al eens zijn geweest.
Thanks!
Re: Tips/aanraders voor bestemming in Azië, backpacken 4 wek
Vietnam? Lijkt me 'perfect' voor de tijd die jullie hebben.
Alle landen die je noemt zijn prima. 4 weken is een mooie tijd voor zowel Laos als Vietnam. Je kunt ook zuid-vietnam en Cambodja combineren of een deel van laos met cambodja. Over het algemeen is vliegen naar thailand goedkoper dus je kunt overwegen toch een stukje mee te pakken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Weet niet hoe ervaren reizigers dat jullie zijn maar 4 weken Sri Lanka zou ook nog moeten kunnen. Het is wat lastiger dan de andere bestemmingen maar nog steeds goed te doen. Weet alleen niet hoe het met de seizoenen zit. Zal het topic even doorsturen naar iemand die er geweest is en misschien wat meer informatie kan geven.
30 dagen ZO-Azië; de mooiste reisroutes?
Hi Guys,
Mijn vriend en ik gaan in november 30 dagen naar Zuid-Oost Azië en we willen - zoals iedereen waarschijnlijk - zoveel mogelijk toffe dingen zien. Daarom zou het fijn zijn om wat hulp te krijgen van ervaringsdeskudigen, die ons wat tips kunnen geven over wat haalbaar is en wat niet qua routes. We hebben al een retourtje Bangkok geboekt dus we weten in ieder geval zeker dat we onze reis daar beginnen en eindigen
Verder staat er eigenlijk nog niets vast!
We hopen een goede afwisseling van cultuur, natuur en relaxen te vinden en niet alleen maar onderweg te zijn. Ondanks dat zou het natuurlijk tof zijn als we meer dan één land kunnen doen. Als ik het zo zeg klinkt het nogal veeleisend
Maar kan iemand ons een beetje op weg helpen?
We hoorden van vrienden dat Bangkok - Chiang Mai met de nachttrein in korte tijd te doen is en die raden ons aan om van daaruit te vliegen naar Vietnam of Cambodja en zo terug te gaan naar Bangkok. Zijn jullie het daar mee eens?
Hoop dat jullie kunnen helpen!
Groetjes,
Steffy
Mijn vriend en ik gaan in november 30 dagen naar Zuid-Oost Azië en we willen - zoals iedereen waarschijnlijk - zoveel mogelijk toffe dingen zien. Daarom zou het fijn zijn om wat hulp te krijgen van ervaringsdeskudigen, die ons wat tips kunnen geven over wat haalbaar is en wat niet qua routes. We hebben al een retourtje Bangkok geboekt dus we weten in ieder geval zeker dat we onze reis daar beginnen en eindigen

We hopen een goede afwisseling van cultuur, natuur en relaxen te vinden en niet alleen maar onderweg te zijn. Ondanks dat zou het natuurlijk tof zijn als we meer dan één land kunnen doen. Als ik het zo zeg klinkt het nogal veeleisend

We hoorden van vrienden dat Bangkok - Chiang Mai met de nachttrein in korte tijd te doen is en die raden ons aan om van daaruit te vliegen naar Vietnam of Cambodja en zo terug te gaan naar Bangkok. Zijn jullie het daar mee eens?
Hoop dat jullie kunnen helpen!
Groetjes,
Steffy
Re: 30 dagen ZO-Azië; de mooiste reisroutes?
Hi steffie,
Mijn route zou zijn.. BKK-->Kanchanaburi-->Ayyuthaya-->Chiang Mai-->Vliegen op phuket-->Koh Phi Phi en omgeving-->Richting Surat voor de eilanden aan de andere kant-->Samui-Tao-Phangan-->Terug naar BKK
Wat je zou kunnen doen is als je tijd over hebt. Ligt er ff aan of jullie snelle of langzame reizigers zijn nog heen en weer vanuit BKK naar cambodja voor Ankor.
De route via chiang mai via laos en cambodja is ook een leuke optie, maar niet mijn voorkeur omdat je dan landen gaat afraffelen. Kan je beter nog een keer voor terugkomen.
Chiang mai met nachttrein is een uurtje of 10 geloof ik maar je kan hem ook vanuit ayyuthaya pakken in deze route:D!
Check ter plekke ff het weer voor de eilanden
Hoop dat je er wat aan hebt
Mijn route zou zijn.. BKK-->Kanchanaburi-->Ayyuthaya-->Chiang Mai-->Vliegen op phuket-->Koh Phi Phi en omgeving-->Richting Surat voor de eilanden aan de andere kant-->Samui-Tao-Phangan-->Terug naar BKK
Wat je zou kunnen doen is als je tijd over hebt. Ligt er ff aan of jullie snelle of langzame reizigers zijn nog heen en weer vanuit BKK naar cambodja voor Ankor.
De route via chiang mai via laos en cambodja is ook een leuke optie, maar niet mijn voorkeur omdat je dan landen gaat afraffelen. Kan je beter nog een keer voor terugkomen.
Chiang mai met nachttrein is een uurtje of 10 geloof ik maar je kan hem ook vanuit ayyuthaya pakken in deze route:D!
Check ter plekke ff het weer voor de eilanden
Hoop dat je er wat aan hebt
Hi Kevin,
Bedankt voor je snelle reactie. Hier hebben we zeker wat aan.
Vroeg me wel af of die eilanden niet overspoeld zijn met zuipende jongeren/engelsen/russen? In dat geval slaan we die denk ik liever over in ruil voor wat meer rustigere mooie plekjes/stranden.
Vroeg me wel af of die eilanden niet overspoeld zijn met zuipende jongeren/engelsen/russen? In dat geval slaan we die denk ik liever over in ruil voor wat meer rustigere mooie plekjes/stranden.
Olla,
Op phi phi kom je dat wel tegen en op phangan tijdens de full moon ook natuurlijk.
Verder zijn er ook zat leuke dingen te doen op phi phi zoals maar de eilanden er omheen.
Mocht je het nie leuk vinden kan je altijd nog weg.
Samui vond ik mee vallen maar geen leuk eiland.
Tao valt zeker mee, meer het duik eiland.
En buiten dat keertje avondje op stap kan geen kwaad haha
Op phi phi kom je dat wel tegen en op phangan tijdens de full moon ook natuurlijk.
Verder zijn er ook zat leuke dingen te doen op phi phi zoals maar de eilanden er omheen.
Mocht je het nie leuk vinden kan je altijd nog weg.
Samui vond ik mee vallen maar geen leuk eiland.
Tao valt zeker mee, meer het duik eiland.
En buiten dat keertje avondje op stap kan geen kwaad haha
-
- Reisexpert
Hoi Steffy!sclephas schreef:Hi Kevin,
Ik ben het niet helemaal eens met Kevin...
Ik zou voor wat rustiger plekjes gaan en de drukke eilanden overslaan...
Heb daar laatst een post over geschreven.
Zie deze link:
route-voor-vietnam-cambodja-thailand-weken-t30361.html
Veel plezier vast!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Dankjewel voor jullie reacties! Ik zal het eens rustig gaan bekijken!
Mocht jullie nog iets te binnen schieten dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Mocht jullie nog iets te binnen schieten dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Zo zie je maar reizen is een kwestie van smaak.
Gelukkig heb je in Thailand alles en kijk gewoon daar wat je leuk vind.
Als er een land is waar alles Makkelijk te regelen valt is het Thailand wel
Succes
Gelukkig heb je in Thailand alles en kijk gewoon daar wat je leuk vind.
Als er een land is waar alles Makkelijk te regelen valt is het Thailand wel
Succes
Hi jongens,
Daar ben ik weer! Mijn planning heeft even een tijdje stil gelegen maar nu de reis steeds dichter bij komt (nog maar 8 weken joehoeee) krijg ik toch wel een beetje de kriebels. Ik had gedeeltelijk een planning overgenomen dat ik hier op het forum vond, maar daarbij kom ik op het einde nogal in de knel aangezien het volgens mij erg veel gereis is in Laos en wij dus eigenlijk het laatste weekje op een strand willen doorbrengen op Krabi oid.
Daarnaast lijkt me het Laos gedeelte ook een beetje veel gereis. Hoe denken jullie daarover?
Concrete tips zijn erg welkom want ik vind het allemaal erg lastig inschatten vanachter mijn bureautje in Tilburg
Mijn vriend stelde trouwens voor om niet naar Laos te gaan maar naar Siem Reap. Dit maakt het reistechnisch denk ik niet gemakkelijker maar ook hier hoor ik graag jullie mening over!
Ma 2 nov 2015 Amsterdam
Vertrek naar Bangkok
Hotel: Vliegtuig
Di 3 november 2015 Bangkok
Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
Chinatown
What Phra Kaeo
Wat Pho
Grand Palace
Hotel:
Woe 4 november 2015 Bangkok
Fietstocht http://www.covankessel.com/
Do 5 november 2015 Kanchanaburi
Trein naar Kanchanaburi http://www.railway.co.th
Hotel: Prijs floating river hotel checken. Mooi!
Zo niet, the Blue Star Guesthouse
Vrij 6 november 2015 KachanaburiErawan Watervallen
http://www.kanchanaburi-info.com/en/
Hotel:
Za 7 november 2015 Ayutthaya
Trein naar Ayutthaya
Local bus. Eerst naar Suphanbir, daar overstappen.
( 4 uur)
Zo 8 november 2015 Ayutthaya
Tempelcomplex
Hotel: Tony’s place tip?
Ma 9 november 2015 Lopburi
Trein naar Lopburi (1x per uur)
Apen stad
Hotel: Nachttrein naar Chiang Mai
Di 10 november 2015 Chiang Mai
Women’s prison massage centre
Night Bazar/Thanon Deun
Woe 11 november 2015 Chiang Mai
Jungle tocht / Gap tours
Do 12 november 2015 Chiang Mai
Jungle tocht Gap’s House Tours
5 uur terug daar slapen of ergens anders?
Vrij 13 november 2015 Chiang Mai naar Pai
Scooter huren 200 baht
Hostel:
Za 14 november 2015 Pai
Hot springs bezoeken met een kater en naar Pai Canyon ’s avonds?
Hostel:
Zo 15 november 2015 van Pai naar Chiang Rai
Bus (ongeveer 4 uur)
Tijd over: Wat Rong Kun (witte tempel)
Top Phu Chi Fah beklimmen
Nachtmarkt
Hotel:
Ma 16 november 2015 (reisdag: nog een keer goed uitzoeken) Chiang Rai naar Luang Namtha
Bus naar Chiang Khong - Tuk tuk nemen naar grens - Boot over naar Huay Xai (alles bij elkaar 4/5 uur)
Hotel: Dit moeten we van tevoren boeken zodat we daar niet hoeven te zoeken
Tips/vehalen: zie onderin document
Slapen Huay Xai
Di 17 november 2015 Huay Xai (tocht Luang Prabang)
Slowboat: vertrek 11.30 maar op tijd zijn!
Hotel Pak Beng. Van tevoren goedkoop hotel boeken
Woe 18 november 2015 Luang Prabang
Slowboat: vertrek 09.00 maar eerder daar zijn!
Aankomst: 15.30 max.
Lopen langs Mekong
Drinken Utopia (tip)
Hotel:
Do 19 2015 Luang Prabang
Vroeg opstaan om monikken te zien
Kuang si Waterfalls
Hotel:
Vrij 20 november 2015 Luang Prabang – Vang vieng
Bus tocht 6 uur met mini van Prijs checken?
Tuben
Hotel:
Za 21 november 2015 Vang Vieng
Caving tour
Hotel:
Zo 22 november 2015 Vang Vieng - Vientiane
Busreis +/- 4 uur
gaat al 6, 7 en 9 ’s ochtends tot 11.
Zie tip!
Hotel:
Ma 23 november 2015 Vientiane – nachttrein bangkok
Hotel:
Di 24 november Bangkok november 2015
Hotel:
Woe 25 november 2015
Bangkok Loi Krathon
Hotel:
Do 26 november 2015
Hotel:
Vrij 27 november 2015
Za 28 november 2015:
Bangkok
Hotel:
Zo 29
Bangkok terugvlucht!
Alvast heel erg bedankt en groetjes,
Steffy
Daar ben ik weer! Mijn planning heeft even een tijdje stil gelegen maar nu de reis steeds dichter bij komt (nog maar 8 weken joehoeee) krijg ik toch wel een beetje de kriebels. Ik had gedeeltelijk een planning overgenomen dat ik hier op het forum vond, maar daarbij kom ik op het einde nogal in de knel aangezien het volgens mij erg veel gereis is in Laos en wij dus eigenlijk het laatste weekje op een strand willen doorbrengen op Krabi oid.
Daarnaast lijkt me het Laos gedeelte ook een beetje veel gereis. Hoe denken jullie daarover?
Concrete tips zijn erg welkom want ik vind het allemaal erg lastig inschatten vanachter mijn bureautje in Tilburg

Ma 2 nov 2015 Amsterdam
Vertrek naar Bangkok
Hotel: Vliegtuig
Di 3 november 2015 Bangkok
Khao San Road http://www.khaosanroad.com/
Chinatown
What Phra Kaeo
Wat Pho
Grand Palace
Hotel:
Woe 4 november 2015 Bangkok
Fietstocht http://www.covankessel.com/
Do 5 november 2015 Kanchanaburi
Trein naar Kanchanaburi http://www.railway.co.th
Hotel: Prijs floating river hotel checken. Mooi!
Zo niet, the Blue Star Guesthouse
Vrij 6 november 2015 KachanaburiErawan Watervallen
http://www.kanchanaburi-info.com/en/
Hotel:
Za 7 november 2015 Ayutthaya
Trein naar Ayutthaya
Local bus. Eerst naar Suphanbir, daar overstappen.
( 4 uur)
Zo 8 november 2015 Ayutthaya
Tempelcomplex
Hotel: Tony’s place tip?
Ma 9 november 2015 Lopburi
Trein naar Lopburi (1x per uur)
Apen stad
Hotel: Nachttrein naar Chiang Mai
Di 10 november 2015 Chiang Mai
Women’s prison massage centre
Night Bazar/Thanon Deun
Woe 11 november 2015 Chiang Mai
Jungle tocht / Gap tours
Do 12 november 2015 Chiang Mai
Jungle tocht Gap’s House Tours
5 uur terug daar slapen of ergens anders?
Vrij 13 november 2015 Chiang Mai naar Pai
Scooter huren 200 baht
Hostel:
Za 14 november 2015 Pai
Hot springs bezoeken met een kater en naar Pai Canyon ’s avonds?
Hostel:
Zo 15 november 2015 van Pai naar Chiang Rai
Bus (ongeveer 4 uur)
Tijd over: Wat Rong Kun (witte tempel)
Top Phu Chi Fah beklimmen
Nachtmarkt
Hotel:
Ma 16 november 2015 (reisdag: nog een keer goed uitzoeken) Chiang Rai naar Luang Namtha
Bus naar Chiang Khong - Tuk tuk nemen naar grens - Boot over naar Huay Xai (alles bij elkaar 4/5 uur)
Hotel: Dit moeten we van tevoren boeken zodat we daar niet hoeven te zoeken
Tips/vehalen: zie onderin document
Slapen Huay Xai
Di 17 november 2015 Huay Xai (tocht Luang Prabang)
Slowboat: vertrek 11.30 maar op tijd zijn!
Hotel Pak Beng. Van tevoren goedkoop hotel boeken
Woe 18 november 2015 Luang Prabang
Slowboat: vertrek 09.00 maar eerder daar zijn!
Aankomst: 15.30 max.
Lopen langs Mekong
Drinken Utopia (tip)
Hotel:
Do 19 2015 Luang Prabang
Vroeg opstaan om monikken te zien
Kuang si Waterfalls
Hotel:
Vrij 20 november 2015 Luang Prabang – Vang vieng
Bus tocht 6 uur met mini van Prijs checken?
Tuben
Hotel:
Za 21 november 2015 Vang Vieng
Caving tour
Hotel:
Zo 22 november 2015 Vang Vieng - Vientiane
Busreis +/- 4 uur
gaat al 6, 7 en 9 ’s ochtends tot 11.
Zie tip!
Hotel:
Ma 23 november 2015 Vientiane – nachttrein bangkok
Hotel:
Di 24 november Bangkok november 2015
Hotel:
Woe 25 november 2015
Bangkok Loi Krathon
Hotel:
Do 26 november 2015
Hotel:
Vrij 27 november 2015
Za 28 november 2015:
Bangkok
Hotel:
Zo 29
Bangkok terugvlucht!
Alvast heel erg bedankt en groetjes,
Steffy
-
- Reiziger
Hoi Steffy,
ik denk inderdaad dat het wel verstandig is om een aanpassing te doen. Ik vind namelijk dat je een héle strakke planning hebt. Begrijpelijk, want je wilt veel zien, maar je moet er ook van kunnen genieten vind ik altijd..
Wat je zelf al aangeeft is je tijd in Laos erg snel achter elkaar. De dag dat je over de grens naar Laos gaat, moet dan ook echt meezitten en dan zal die gaan zoals je nu beschrijft. Je bent niet in Europa en het zal hier en daar soms een uurtje langer duren. Wat dan ook meteen wel weer de charme is!
Dus je moet voor jezelf een keuze maken.
- iets minder zien, maar wel wat meer tijd
- maximaal dingen bekijken en bezoeken en mogelijk in de knoop komen.
Ik snap je helemaal hoor, maar het is niet altijd even makkelijk
ik denk inderdaad dat het wel verstandig is om een aanpassing te doen. Ik vind namelijk dat je een héle strakke planning hebt. Begrijpelijk, want je wilt veel zien, maar je moet er ook van kunnen genieten vind ik altijd..
Wat je zelf al aangeeft is je tijd in Laos erg snel achter elkaar. De dag dat je over de grens naar Laos gaat, moet dan ook echt meezitten en dan zal die gaan zoals je nu beschrijft. Je bent niet in Europa en het zal hier en daar soms een uurtje langer duren. Wat dan ook meteen wel weer de charme is!
Dus je moet voor jezelf een keuze maken.
- iets minder zien, maar wel wat meer tijd
- maximaal dingen bekijken en bezoeken en mogelijk in de knoop komen.
Ik snap je helemaal hoor, maar het is niet altijd even makkelijk

Ik kan je niet helpen met je route, maar zag dat je met de trein naar Kanchanaburi wilt. Ik wil je adviseren dit goed uit te zoeken. De trein schijnt mooier te zijn dan de bus. Wij hebben destijds de naam van het station op papier laten schrijven in het hotel. Uiteindelijk zijn we bij een station afgezet waar niemand Engels sprak en er sowieso geen trein naar Kanchanaburi ging. Met veel moeite hebben we weer een taxi terug naar Koh San Road genomen en daar een mini van geregeld.............hadden we maar direct een mini van genomen.
Hallo,
Realiseer je eens dat de afstand tussen Amsterdam en Parijs 500 km is. Als je dat tot je door laat dringen dan weet je dat je tussen Bangkok-Chiang Rai-Luang Prabang en Siem Riem wel HEEL VEEL mooie plekken links en rechts laat liggen.
Dus mijn advies is; Waar je ook naar toe gaat op deze aardbol. NOOIT MEER DAN 100 KM/PER DAG.
Goede reis en kom gezond weer terug.
Harry
Realiseer je eens dat de afstand tussen Amsterdam en Parijs 500 km is. Als je dat tot je door laat dringen dan weet je dat je tussen Bangkok-Chiang Rai-Luang Prabang en Siem Riem wel HEEL VEEL mooie plekken links en rechts laat liggen.
Dus mijn advies is; Waar je ook naar toe gaat op deze aardbol. NOOIT MEER DAN 100 KM/PER DAG.
Goede reis en kom gezond weer terug.
Harry