Vakantieplannen met vriendinnen lopen altijd slecht af.

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Monochrome
Vakantieganger

Vakantieplannen met vriendinnen lopen altijd slecht af.

Bericht door Monochrome »

Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee zitten. Ieder jaar is de zomervakantie weer een drama. Meestal gaan vriendinnen met vriendjes op vakantie, maar als ik dan met iemand weet af te spreken om weg te gaan loopt het op niets uit. In het begin is het nog allemaal leuk en zijn we enthousiast. Want waar we heen gaan maakt zogenaamd niet uit. Maaaar dan blijkt dat we eigenlijk perse naar bijvoorbeeld Spanje moeten, oh en aan hostels doen we natuurlijk niet, ben je gek. Een mooi luxe hotel met all inclusive erbij. En dat boeken we dan via een duur reisbureau.

En ik snap niet waarom! Het lijkt me zo leuk om met vriendinnen op vakantie te gaan, ik heb het ook wel eens gedaan maar dat is 1 keer geweest. De rest van de pogingen (een stuk of 5) zijn altijd mislukt en meestal vanwege geld. Want die € 1000,- voor een weekje bakken in de zon kan ik zoveel meer van doen.

Zijn er dus meer reizigers die hier tegenaan lopen en hoe lossen jullie dat op? Want vervolgens zijn er spanningen tussen die vriendinnen en mij, omdat ik ervan afzie omdat het te duur word. Maar ik heb dat geld gewoon echt niet zomaar.
ubiytsa
Reisexpert

Re: Vakantieplannen met vriendinnen lopen altijd slecht af.

Bericht door ubiytsa »

Hier hetzelfde hoor :)

Met de vriendengroep lukt het nooit. Teveel verschillende wensen en verschillende manieren van reizen. Waar ik het leuk vind om zo goedkoop mogelijk te reizen, geven de anderen met gemak minstens het dubbele uit. Slaapzalen, straateten en veel lopen zit er dan niet echt in. Toevallig een maand geleden dan wel met de groep een weekendje Praag gedaan. Natuurlijk supergoed bevallen, maar naar Praag ga je ook niet om op avontuur te gaan en een weekendje dubbel zoveel uitgeven is niet zo'n probleem ;)

Mijn oplossing is dat ik met dezelfde persoon vaak reis omdat hij precies dezelfde gedachten heeft als ik over hoe je moet reizen. Niet dat die manier van reizen beter is dan wat anderen doen, maar het past wel beter bij mijn idee van avontuur. Nooit een discussie gehad.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Monochrome
Vakantieganger

ubiytsa schreef:Hier hetzelfde hoor :)

Met de vriendengroep lukt het nooit. Teveel verschillende wensen en verschillende manieren van reizen. Waar ik het leuk vind om zo goedkoop mogelijk te reizen, geven de anderen met gemak minstens het dubbele uit. Slaapzalen, straateten en veel lopen zit er dan niet echt in. Toevallig een maand geleden dan wel met de groep een weekendje Praag gedaan. Natuurlijk supergoed bevallen, maar naar Praag ga je ook niet om op avontuur te gaan en een weekendje dubbel zoveel uitgeven is niet zo'n probleem ;)

Mijn oplossing is dat ik met dezelfde persoon vaak reis omdat hij precies dezelfde gedachten heeft als ik over hoe je moet reizen. Niet dat die manier van reizen beter is dan wat anderen doen, maar het past wel beter bij mijn idee van avontuur. Nooit een discussie gehad.
Ken je die vriend al langer, of juist door het reizen?
Ik heb inderdaad ook 1 vriendin die op dezelfde manier wilt reizen als ik. We zijn al eens op een super cheap stedentripje geweest en zijn wel van plan nog vaker weg te gaan. Helaas heeft zij nu geen geld voor de zomervakantie dus dat is wel erg jammer.
Renaatjeb

Bericht door Renaatjeb »

Heel herkenbaar.. Had zomer 2014 een surfvakantie op poten gezet voor 8 man en alles er maar door gedrukt en uiteindelijk gewoon geboekt toen ik van iedereen min of meer een ''oke'' had gekregen, anders was er niets van gekomen.
Het volgende minpunt waar ik tegen aan liep is dat er een paar begonnen te klagen over het één en ander, terwijl als ik iets in de groepschat vroeg, ik van bijna niemand een reactie kreeg |:(

Achja, je doet er zo weinig aan he haha

Inderdaad gewoon met één persoon die net als jij denkt, of ga anders lekker alleen? 2 of 3 weken in je eentje door een land reizen is ook niet verkeerd! Je komt ongetwijfeld andere reizigers tegen :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb jaren óf alleen gereisd of met een vaste reisbuddy. Tegenwoordig reis ik ook met mijn vriend.

Niet iedereen heeft dezelfde reisstijl. Vriendschappen kunnen kapotgaan als je dingen forceert. Je kan daarom beter zonder die vriendinnen gaan, denk ik.

Alleen reizen is niet eng :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Monochrome
Vakantieganger

Jenny schreef:Ik heb jaren óf alleen gereisd of met een vaste reisbuddy. Tegenwoordig reis ik ook met mijn vriend.

Niet iedereen heeft dezelfde reisstijl. Vriendschappen kunnen kapotgaan als je dingen forceert. Je kan daarom beter zonder die vriendinnen gaan, denk ik.

Alleen reizen is niet eng :)
Neuh ik ben begin dit jaar 5 weken naar Nieuw Zeeland geweest alleen. Maar ik merkte daar dat ik toch wel gezelliger vind om samen met iemand te gaan. Maar dat lijkt nu dus niet echt te lukken en ik wil wel weer graag weg.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een oproepje op een forum dan?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Monochrome schreef:
ubiytsa schreef:Hier hetzelfde hoor :)

Ken je die vriend al langer, of juist door het reizen?
Ik heb inderdaad ook 1 vriendin die op dezelfde manier wilt reizen als ik. We zijn al eens op een super cheap stedentripje geweest en zijn wel van plan nog vaker weg te gaan. Helaas heeft zij nu geen geld voor de zomervakantie dus dat is wel erg jammer.
Ken ik al van heel vroeg op de basisschool ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ga al jaren met hetzelfde groepje regelmatig naar het buitenland, gecombineerd met het bezoeken van onze vaste sport. Dat gaat altijd goed! Verder nog met 2 vriendinnen losse weekenden weg, vaak een stedentrip. Al moeten we daarbij vaak wel even puzzelen of het beiden uitkomt met onze werkschema's. Natuurlijk kom je daarbij ook verschillen tegen in wat je voorkeur is qua accommodatie of wat je er voor over hebt, maar door er open over te praten gaat dat eigenlijk altijd wel goed.

Enige wat ik lastig vind is dat ik ook wat langer weg wil in de zomer maar er dan vaak niemand is waarmee we dan iets samen kunnen doen. Of omdat de interesses anders zijn qua landen of omdat met familie of partner op vakantie gegaan wordt, wat ook logisch is. Soms ook omdat vakantieperiodes niet aansluiten. Ik ben daarom soms alleen op reis gegaan en afgelopen keer met een groepsreis. Dat beviel eigenlijk erg goed :)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Vrienden van mij zitten met eigen bedrijf, veeleisende baan, vliegangst en/of kleine kinderen. Ik ga daarom eigenlijk al jaren alleen op reis, behalve eens een weekendje weg of wintersport, dan wel samen. Ik ben ook twee keer met een groepsreis mee geweest, dat was op zich goed bevallen maar niet zo leuk als alleen reizen.

Als er in overleg wat samen geboekt moet worden gaat dat eigenlijk altijd wel goed. We zitten redelijk op één lijn.
Chantall
Reiziger

Qreply

Bericht door Chantall »

Het ligt er denk ik inderdaad heel erg aan of je vrienden de zelfde instelling hebben. Mijn vrienden zijn allemaal redelijk easy going, dat maakt het een stuk makkelijker om wat te boeken zonder te veel gedoe.

Dit jaar nog een groep vrienden gevraagd €500,- in te leggen voor een lang weekend en samen met één andere vriendin een weekend gepland zonder dat de rest daar inspraak op had. Ging echt prima! (En geld terug gekregen :) )

Jammer dat je niet met je vrienden op een lijn zit qua wensen. Voor de gezelligheid is het misschien wel fijn om wat reismaatjes te zoeken waar je het wel mee eens kunt worden.
Laugh and enjoy!
Plaats reactie