Waarom reizen?
Waarom reizen?
Hallo allemaal, ik doe voor mijn profielwerkstuk een onderzoekje over mensen die voor lange tijd op reis gaan. Ik hoop dat jullie een paar vragen voor mij willen beantwoorden voor het onderzoek.
Wat ik zou willen weten:
1 In welke leeftijdsgroep val(t) je/u?
12 t/m 18, 19 t/m 25, anders
2 Wat voor onderwijs volg(t) je/u?
Voortgezet onderwijs, vervolgopleiding, al klaar met voortgezet onderwijs en/of vervolgopleiding
3 Ben(t) je/u van plan om/ben je al gegaan na het voortgezet onderwijs/vervolgopleiding naar het buitenland te gaan? En wat is je motivatie?
4 Zo ja, naar welk land ben(t) je/u gegaan en waarom dit land?
5 Wat heb je in dat land gedaan?
werken, opleiding, backpacken, vrijwilligerswerk, anders?
6 Hoe lang wil je blijven/ben je geweest?
korter dan 2 maanden, 2 maanden tot een half jaar, half jaar tot 1 jaar, langer dan 1 jaar
Het is maar een heel kort onderzoekje en ik hoop dat dat jullie bereid zijn om mij hiermee te helpen. Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Marieke
Wat ik zou willen weten:
Voortgezet onderwijs, vervolgopleiding, al klaar met voortgezet onderwijs en/of vervolgopleiding
3 Ben(t) je/u van plan om/ben je al gegaan na het voortgezet onderwijs/vervolgopleiding naar het buitenland te gaan? En wat is je motivatie?
korter dan 2 maanden, 2 maanden tot een half jaar, half jaar tot 1 jaar, langer dan 1 jaar
Het is maar een heel kort onderzoekje en ik hoop dat dat jullie bereid zijn om mij hiermee te helpen. Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Marieke
-
- Contacteer:
antwoord!
1. 19 t/m 25
2. klaar met MBO, na de reis begin ik aan HBO
3. huh? niet echte duidelijke vraag...
maarr... na het mbo, en voor het hbo... (zie vraag 2)
mijn motivatie? Ik wil altijd al eens naar het buitenland en dit was gewoon een hele leuke en makkelijke kans om dat te doen.
4. Ik ga naar Australie
5. iI ga alleen backpacken.
6. 6 maanden
Groetjes Irene
2. klaar met MBO, na de reis begin ik aan HBO
3. huh? niet echte duidelijke vraag...
maarr... na het mbo, en voor het hbo... (zie vraag 2)
mijn motivatie? Ik wil altijd al eens naar het buitenland en dit was gewoon een hele leuke en makkelijke kans om dat te doen.
4. Ik ga naar Australie
5. iI ga alleen backpacken.
6. 6 maanden
Groetjes Irene
- bolletjeom
- Reisexpert
Anders: ik ben bijna bejaard....al 33 jaar :shock:
gelukkig ben ik dus al klaar met onderwijs...al ben je nooit te oud om te leren
tijdens mijn reis was ik spontaan van plan om allerlei studies te gaan oppakken als ik weer thuis was. Ik ging biologie studeren of voor dierenarts. Daarnaast ging ik mijn Frans en Duits bij spijkeren en Spaans leren. ik ben nu 10 maanden thuis...en heb nog niets gedaan
ik ben van rusland naar Azie gereisd. door Afrika en Australie en N-Z
ik heb voornamelijk gereisd maar ook 3 vrijwilligers projecten gedaan en 5 maanden een backpackershostel gerund tegen kost en inwoning
ik ben 22 maanden weggeweest. reis 2 ligt alweer in de planning. hopelijk ook 1 jaar
Anders: ik ben bijna bejaard....al 33 jaar :shock:
gelukkig ben ik dus al klaar met onderwijs...al ben je nooit te oud om te leren
tijdens mijn reis was ik spontaan van plan om allerlei studies te gaan oppakken als ik weer thuis was. Ik ging biologie studeren of voor dierenarts. Daarnaast ging ik mijn Frans en Duits bij spijkeren en Spaans leren. ik ben nu 10 maanden thuis...en heb nog niets gedaan

ik ben van rusland naar Azie gereisd. door Afrika en Australie en N-Z
ik heb voornamelijk gereisd maar ook 3 vrijwilligers projecten gedaan en 5 maanden een backpackershostel gerund tegen kost en inwoning
ik ben 22 maanden weggeweest. reis 2 ligt alweer in de planning. hopelijk ook 1 jaar
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tuurlijk wil ik je helpen,
dit ben ik:
- 24 jaar
- al klaar met vervolgopleiding (pychologie, UU)
- Ja, ik was al wel van plan om te gaan rondreizen. Na 20 jaar onderwijs was dat wel nodig
Het lijkt me geweldig om andere culturen te leren kennen, mijn rijkdom niet voor lief te nemen, 'vrij' te zijn.
-Ik ga naar zuid-oost azie (om te backpacken en vrijwilligerswerk te doen)
-5 maanden duurt de trip
succes.
dit ben ik:
- 24 jaar
- al klaar met vervolgopleiding (pychologie, UU)
- Ja, ik was al wel van plan om te gaan rondreizen. Na 20 jaar onderwijs was dat wel nodig

-Ik ga naar zuid-oost azie (om te backpacken en vrijwilligerswerk te doen)
-5 maanden duurt de trip
succes.
1 21
2 4-jarig vervolgopleiding afgerond
3 mijn werkcontract verliep en relatie beeindingd
4 Australie, veilig, ideaal voor beginnende backpackers, veel te zien
5 reizen, werken, wwoofen (willing workers on organic farms, werken bij familie's tegen kost en inwoning
6 Ik heb precies het hele jaar volgemaakt.
Suc6!
gr. Liset
2 4-jarig vervolgopleiding afgerond
3 mijn werkcontract verliep en relatie beeindingd
4 Australie, veilig, ideaal voor beginnende backpackers, veel te zien
5 reizen, werken, wwoofen (willing workers on organic farms, werken bij familie's tegen kost en inwoning
6 Ik heb precies het hele jaar volgemaakt.
Suc6!
gr. Liset
Dag Mariek,
Bij deze mijn gegevens...
28
Heb TU bouwkunde gedaan
Heb 11,5 jaar bouwkunde gestudeerd (MTS, HTS en TU). Gedruende mijn afstuderen van TU kreeg ik 3 baanaanbiedingen, maar besloot eerst ff wat van de wereld te zien voordat ik op een van die aanbiedingen inging.
Oz: lekker mooi makkelijk
Thailand: wilde eerst een maand NZ doen, maar na verehalen gehoord te hebben van ZO-Azie had ik dat ik 1 mnd NZ ingeruild voor 2,5 maand ZO-azie. Echter in Thailand blijven hangen
Vietnam: familie bezoeken
OZ: backpacken, werken
Thailand: backpacken, duikcursessen van beginner t/m Dive Master
Vietnam: Familie bezoeken
Oz: 7 maanden
Thailand: 2 maanden
Vietnam: 1 week
Succes met je onderzoek!
Hoang
Bij deze mijn gegevens...
28
Heb TU bouwkunde gedaan
Heb 11,5 jaar bouwkunde gestudeerd (MTS, HTS en TU). Gedruende mijn afstuderen van TU kreeg ik 3 baanaanbiedingen, maar besloot eerst ff wat van de wereld te zien voordat ik op een van die aanbiedingen inging.
Oz: lekker mooi makkelijk
Thailand: wilde eerst een maand NZ doen, maar na verehalen gehoord te hebben van ZO-Azie had ik dat ik 1 mnd NZ ingeruild voor 2,5 maand ZO-azie. Echter in Thailand blijven hangen
Vietnam: familie bezoeken
OZ: backpacken, werken
Thailand: backpacken, duikcursessen van beginner t/m Dive Master
Vietnam: Familie bezoeken
Oz: 7 maanden
Thailand: 2 maanden
Vietnam: 1 week
Succes met je onderzoek!
Hoang