Overstaptijd van 6 uur op vliegveld München

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Overstaptijd van 6 uur op vliegveld München

Bericht door menasil »

Binnenkort heb ik een overstap in München, van circa 6 uur. Ik vlieg vanaf München naar Amsterdam.
Helaas land ik al om 6:10 dus ik denk niet dat dat een geschikt tijdstip is voor even naar het centrum te gaan... Iemand al eens op dit vliegveld geweest? Is er wat te beleven? Ik heb m'n e reader alvast volgegooid met boeken :)
Erik
Site Admin

Re: Vliegveld Munchen

Bericht door Erik »

Ik ben er al wel eens geweest. Het is een vrij grote luchthaven waar je wat kunt eten en ook wat winkeltjes zijn. Het is niet zo groot dat je er jezelf 6 uur kunt vermaken denk ik zo? Binnenkort kom ik er weer en overweeg dan ook even de stad in te gaan aangezien ik ook redelijk wat tijd heb. Het lijkt me dat je vrij snel van het vliegveld naar de stad kunt komen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben er ook een keer geweest, maar ik kwam aan met vertraging en moest letterlijk rennen mijn aansluiting te halen.

Het is een groot vliegveld. Toen ik er was waren de controles erg streng.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Volgens mij kun je met een s bahn vrij snel naar het centrum van München. Enige is dat ik op een rot tijdstip aankom waardoor je niet echt iets leuks kan doen in het centrum omdat wrs alles nog dicht is O-)
menasil
Reisexpert

Re: Overstaptijd van 6 uur op vliegveld München

Bericht door menasil »

Het klopt dat de loopafstand tussen de verschillende onderdelen grote was dan ik dacht! Ik was vanaf mijn aankomst gate vanuit Georgië na 35 minuten door de controles heen en bij de G locatie op het vliegveld. Vanaf daar moest ik nog richting de gate zelf. Ik ben alleen vergeten wat mijn aankomstgate is. Nu maakt de looptijd voor mij niet zoveel uit :) ik zat er namelijk zes uur.

Er zijn wat winkels en restaurants waardoor je je niet helemaal hoeft te vervelen. Het eten viel mij alleen vies tegen. Vooral vette happen en natuurlijk schreeuwend duur. Wat wel heel fijn is, is de gratis koffie/thee/hete chocomelk die je uit de automaat kan halen. Ook liggen er een hoop Duitse dagbladen die je gratis kan pakken om te lezen. 6 uur is wel lang, maar als je bij een gate zit die nauwelijks wordt gebruikt en een goed boek bij je hebt, dan kom je een heel eind. Een reisgenoot van ons is zelfs naar de kapper geweest op het vliegveld _O-

Het centrum is volgens het vliegveldpersoneel circa 30 minuten. Als ik 2 uur later was aangekomen en 6 uur had, had ik dat gedaan :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Was dat terminal 1 of terminal 2? Ik was gisteren in München en in Terminal 1. Daar is het na de douane controle vrij klein, met een paar winkeltjes en één eetgelegenheid. Ook hier alleen panini's bratworst of een te dure chickenwrap. Heb geen gratis koffie o.i.d. kunnen vinden, wel gratis internet voor 24 uur wanneer je jezelf registreert. Je hoeft gelukkig geen echt email adres in te vullen om er gebruik van te kunnen maken.

Controle duurde ongeveer 30 minuutjes en was redelijk strikt. Heb er uiteindelijk 4 uur doorgebracht.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dit was terminal 2. Had ik even moeten vermelden :) Ik vloog met Lufthansa en dat is natuurlijk Duits... en daarvan was ook de gratis koffie.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Deze vlucht wat voor jou ook een connecting flight? Toch? Ik denk dat dit ook nog verschil maakt. Want ik ben ook wel eens met Lufthansa gevlogen van München naar Amsterdam en vertrok toen ook via terminal 1.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik schreef:Deze vlucht wat voor jou ook een connecting flight? Toch? Ik denk dat dit ook nog verschil maakt. Want ik ben ook wel eens met Lufthansa gevlogen van München naar Amsterdam en vertrok toen ook via terminal 1.
Ja, ik ging van Tbilisi naar Munchen en toen door naar Amsterdam.
Plaats reactie