Route Thailand 3 weken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Fabienneeerb

Route Thailand 3 weken

Bericht door Fabienneeerb »

Hallo iedereen!

Ik ben een beetje aan het kijken naar een leuke, logische route. Uiteraard kan ik hier vanaf wijken als er andere leuke dingen op mijn pad komen maar toch wel fijn om een beetje een idee te hebben van wat ik wil gaan zien en doen.

Ik kom dus niet aan op Bangkok, maar kom aan op Surat Thani en ga dan als eerste naar Koh Phangan. Deze vlucht staat al vast, voor de rest is alles open. Ik verblijf 4 dagen op Koh Phangan en dan..?

Ik zou graag goede adviezen krijgen van mensen die dit al een keertje hebben gezien en gedaan! (:

Thanks anyway!

Fabiënne
Travelator
Reisexpert

Re: Route Thailand 3 weken

Bericht door Travelator »

Hoi Fabiënne,

Leuk vooruitzicht!
Als je even kijkt bij reisinformatie Thailand kun je al heel veel leuke ideeën opdoen.
Ook het forum kun je even afstruinen. Je zult zien dat veeeeelen jou zijn voorgegaan met deze vraag.
Als je meer wilt weten, is het ook handig om wat specifiekere vragen te stellen en even te vertellen waar je van houdt en wat je zoekt of bijvoorbeeld welke richting je op wilt (Noord/Zuid?).

Veel plezier en goede reis vast!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hi,

In 3 weken kan je best een groot deel zien van thailand. De vraag is alleen wil je gaan eiland hoppen of wil je ook wat van het noorden zien bijvoorbeeld? Vanaf surat kan je zo naar bangkok maar ook naar de kant van koh phi phi zeg maar.
Het noorden is wel een heel ander thailand dan bangkok of de eilanden.

Groetjes
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Fabienne,

Het ligt er helemaal hoe jij zelf je reis wilt invullen. Ik ken genoeg mensen die makkelijk 3 weken vullen in het zuiden van Thailand. Hier zijn zij dan vooral aan het eiland hoppen en genieten van zon-zee-strand. Wat absoluut geweldig is.

Ik zelf vind het altijd leuk om wat meer te zien dan dit. Dan kan je ervoor kiezen om na, bijvoorbeeld een week-10 dagen, naar het noorden te reizen. De verbinding in Thailand is erg makkelijk, dus dan zou je op deze manier ook nog Bangkok en de natuur in het noorden kunnen zien, zeker een aanrader!
ruudenelise

Bericht door ruudenelise »

Wat een geweldig idee!

Wij zijn pak en beetje 2 maanden geleden begonnen aan onze reis. We begonnen in Bangkok, waar jij dus langs komt als je straks naar boven gaat.

Wat volgens ons je beste route door Thailand is:
- Koh Phangan
- Koh Tao
- Bangkok (via Chumphon - trein)
- Chiang Mai (trein)
- Pai (waar wij nu zitten - het is hier geweldig)

.. vanaf hier gaan wij richting Laos.

Succes met je voorbereidingen!

Groetjes
Ruud & Elisabeth onze pagina
Fabienneeerb

Bericht door Fabienneeerb »

Bedankt voor alle reacties!

Ik wil de veelzijdigheid van Thailand uiteraard zien, dus ook richting het noorden. Wat ik me dan inderdaad af vraag is wat is een logische route om te gaan, gezien Koh Phangan mijn eerste punt in Thailand is. Ik wil dus en het zuiden zien en het Noorden en ik vlieg terug vanaf Bangkok. Is het dan slimmer om Bangkok als allerlaatste te doen?

Dus Koh Phangan en dan Koh Tao wil ik ook wel graag zien. Chang Mai en Pai ook allebei, bedankt voor de tip! Pai lijkt me heel leuk.
ruudenelise

Bericht door ruudenelise »

Hey,

Hangt puur af van je reis budget. Wij zijn vanaf het zuiden op de goedkoopste manier naar het noorden gegaan. We waren ook al in Bangkok geweest, en kwamen we er weer langs toen we helemaal richting het noorden gingen. Geweldige ervaringen en zeer genoten.

Groetjes,

Ruud & Elisabeth
ps. Als je echt uitgebreid wilt lezen hoe wij dit hebben gedaan? neem dan maar snel even een kijkje hier .. [verwijderd]
Ruud & Elisabeth onze pagina
gemonde
Reiziger

Bericht door gemonde »

Ruud en Elise! Jullie ook hier? Haha eerste keer dat ik je hier zie reageren.

Hoe gaat de reis tot dusver? Geen rare dingen mee gemaakt? Geniet er daar van.

Owja, nick trouwens hier. Van afgelopen jaar Gambia
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

in 3 weken kan je wel wat leuke dingetjes zien. Bangkok als laatste werkt prima, misschien juist beter! Aan het einde van je reis ben je al gewend aan het klimaat, viezigheid en de cultuur dus dan zal Bangkok geen grote schok meer zijn ;) daarnaast kan je erg goed shoppen en het is extra fijn om al die souvenirs pas aan het einde te kopen zodat je ze niet de hele reis mee hoeft te slepen.

Op mijn blog staan wat routes, mocht je daar wat aan hebben.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Koh Phangan
Koh Phi Phi
Ayutthaya
Chiang Mai
Pai
Bangkok

Zelf zou ik er zoiets van maken, met nachtbus/trein vanaf koh phi phi naar bangkok en dan in de ochtend meteen door naar ayutthaya. En ayutthaya naar chiang mai. En na Pai terug vanuit chiang mai naar Bangkok.

Met dit schema hoef je niet alle plekken keihard te rushen en daadwerkelijk dingen zien. Kan natuurlijk meer maar denk dat het dan te gehaast gaat worden.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Pai zelf niet geweest. Hoor ik wel goede verhalen over.

De excursie vanuit chiang mai naar het drielandenpunt is wel leuk.. zie je ook de white tempel bij chiang rai geloof ik:D!
Plaats reactie